Δευτέρα 15 Αυγούστου 2011

Εγκαινιάστηκε ο Άγιος Χαράλαμπος στους Αγίους Σαράντα


Ποιοι αφαίρεσαν τον σημαιοστολισμό από την εκκλησία;
Στη συνέχεια της περιοδείας του στη Μητρόπολη Αργυροκάστρου, ο Μακαριότατος Αρχιεπίσκοπος Τιράνων και Πάσης Αλβανίας κ. Αναστάσιος, λειτούργησε σήμερα στον Άγιο Χαράλαμπο των Αγίων Σαράντα όπου πραγματοποίησε και τα εγκαίνια του ναού.
Οι εκατοντάδες πιστοί της πόλης και των γύρο χωριών, που προσήλθαν από νωρίς το πρωί ανταμείφτηκαν  με τα ωραία τροπάρια της ακολουθίας της Κοιμήσεως της Θεοτόκου και έγιναν μάρτυρες της ιδιαίτερης τελετής των εγκαινίων που πραγματοποίησε ο μακαριότατος.
Στο αρχιερατικό συλλείτουργο συμμετείχαν ο οικείος μητροπολίτης Αργυροκάστρου κ. Δημητριος, ο βοηθός επίσκοπος Απολλωνίας Νικόλαος και πολλοί ιερείς. Από τους πολιτικούς εκπροσώπους συμμετείχαν ο δήμαρχος της πόλης Στέφανος Τσίπας, ο Πρόεδρος της Ομόνοιας Βασίλης Μπολάνος, ο Πρόεδρος του ΚΕΑΔ Βαγγέλης Ντούλες, ο βουλευτής του ΔΚ Κώστας Μπάρκας, ο πρόεδρος του ΜΕΓΚΑ Χριστάκης Κίτσιος, κ.α.

Ο ναός του Αγίου Χαραλάμπους άρχισε να κτίζεται το 1995 σε σημείο που υπήρχε παλαιότερα ναός και είχε κατεδαφιστεί από το κομουνιστικό καθεστώς για να μετατραπεί σε πάρκο.  Με τη μεσολάβηση των γνωστών ταραχών του 97 οι εργασίες είχαν σταματήσει, για να αρχίσουν ξανά το 1998 και να ολοκληρωθούν το 1999 απ ότε άρχισε να λειτουργεί ως ενορία της πόλης. Η ανέγερση του ναού χρηματοδοτήθηκε από την Τράπεζα της Ελλάδος  η οποία εκπροσωπήθηκε σήμερα από τον πρώην Γενικό Διευθυντή
Το γεγονός ότι η θεία λειτουργία έγινε και στις δύο γλώσσες (ελληνικά και αλβανικά), προκάλεσε τη δυσαρέσκεια κάποιων συμπατριωτών μας που συνήθισαν να βλέπουν την εκκλησία του Αγίου Χαραλάμπους σαν ένα τόπο που εκτός της θρησκευτικής του αποστολής, μπορούσε να «ακουμπάει» και ο ελληνισμός όχι μόνο της πόλης αλλά και των πολλών  ελληνικών χωριών της περιοχής.  Κατά καιρούς ο προκαθήμενος της Εκκλησίας της Αλβανίας είχε δεχτεί την κρητική του αλβανικού τύπου για το γεγονός ότι οι ακολουθίες γίνονται στα ελληνικά, θέμα το οποίο υποκινούσαν διάφοροι αλβανοί (ορθόδοξη και μη) που παραθέριζαν στην πόλη ενώ οι μειονότητα των ντόπιων αλβανόφωνων ορθοδόξων όχι μόνο δεν έχει πρόβλημα, αλλά φαίνεται να σέβεται την παράδοση που στα αλβανόφωνα χωριά καταγωγής τους, η ακολουθίες γίνονταν στα ελληνικά.
Ένα άλλο γεγονός που προκάλεσε εντύπωση ήταν η αφαίρεση του σημαιοστολισμού. Ενώ ο περίβολος του ναού την παραμονή ήταν στολισμένος με σημαίες μεταξύ αυτών και της ελληνικής, το πρωί - ω του παραδόξου θαύματος - δεν υπήρχε τίποτα! Άνθρωποι της εκκλησίας δεν θέλησαν να απαντήσουν αν οι σημαίες αφαιρέθηκαν από τους ίδιους ή αν της αφαίρεσε κάποιο βέβηλο χέρι.
Σε λίγο στο «Βορειοηπειρώτη», αναλυτικό φωτορεπορτάζ

15 comments:

Ανώνυμος είπε...

ksexases na anafereis stis prosopikotites, ton irodhi to tzomaka to dhimo kolia ton kico kaishi poy o ntoyles prospathoyse na ton apofigei alla aytos ekei apo pisw. toy eixe kolhsei san to .... sto papoytsi kai den ton afine

Ανώνυμος είπε...

Βορειοηπειρώτη καλημέρα και χρόνια πολλά!
Δεν θέλω να γίνω και εγώ ένας από περισσότερους σχολιαστές που γκρινιάζουν γιαυτό θα προσπαθήσω να είμαι αντικειμενικός.
Ολοι αναγνωρίζουμε την σπουδαία προσωπικότητα του Αναστασίου, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να κρίνουμε τα κακός κείμενα. Ελπίζω πως αυτά που γράφονται εδώ να μεταφέρονται όχι για να τον στεναχωρούμε αλλα γιατί ισως οι κόλακες που έχει γύρο του να μην του τα λένε όλα.
1) Η είδηση των εγκαινίων με χαροποίησε και το ερωτηματικό σου στον υπότιτλο με στεναχώρησε. Αν δεν ξέρεις τι έγινε ακριβώς καλύτερα να μην το έγραφες γιατί τώρα αιωρείται αυτό το ερωτηματικό. Θα προτιμούσα να μάθω ότι την ελληνική σημαία την αφαίρεσε κάποιο αλβανικό χέρι πάρα κάποιο «δικό» μας.
2) Θεωρώ απαράδεκτο να έχουμε τόσα πολλά αρχαία μοναστήρια και να μην γίνεται καμιά λειτουργία σε αυτά και όλοι οι παπάδες να είναι μαζεμένοι στους Αγίους Σαράντα.

o Tavros είπε...

Sosti i paratirisi Boreioipiroti oson afoara afto pou les oti o ellinismos pisteve oti tha eixe apokoumpi tin ekklisia (μπορούσε να «ακουμπάει» και ο ελληνισμός όχι μόνο της πόλης αλλά και των πολλών ελληνικών χωριών της περιοχής..)
To 1998-2000 kai sti sineheia i ekklisia edhine skliri mahi na analabei (fenomeni stin Elladha) tin kidhemonia tou ellinismou stin Albania. Kai ta katafere. Fanike omos oti afto hrisimeve mono gia voithisei tin ekklisia sto na epanaferei to sqima tis periodhu tis Tourkokratias. dld. orthodoksoi=ellines. Stis simerines katastaseis ellines=orthodoksoi. To sqima afto voithise me ti seira tou ton arhiepiskopo stin aporofisi ton hrimaton apo dhjafores pijes. Gi afto aksiopoiithike apotelesmatika kai to katestimeno Ntoule. Olla omos sti sineheia leitourgoun se ofellos tis isterofimias tou prokathimenou tis Albanikis Orth Ekklisias.
Apogoitefse omos tous ellines dhioti i isterofimia toy prokathimenou afora to albaniko koino, to opoio, oso o nin prokathimenos prohoraei sta jirateia tou, toso afksainoun tin apokathillosi tou..

Ανώνυμος είπε...

Anonime 4:40 , eipame na grafei ta sumantika prosopa ama einai na grafonte kai to kathe .... sto papoutsi tha bgei megalh lista

Anonime 11:14 , parolo pou h eidish einai anakribhs prepei na eyxaristoume ton "Boreiohpeirwth" giati apo oti fenetai einai o monos pou parousiazei ola osa gnorizei kai den ta kapelonei opos kapoioi alloi bloggers
Oso gia thn monoekklhsia, apo oti fenetai den eisai monimos katoikos edo , aplos irthes gia tis diakopes sou kai den brikes thn ekklhsia sou na leitourgeite. Loipon mia fora erxetai o arxiepiskopos, kai poso mallon mia fora ghnonte egkenia, krima den tha itan na mhn itan oloi ekei

To paradokso tis ypotheshs (pera apo tis xamenes shmaies) einai oti eidame ton Despoth mas , o opoios telika katadexetai na mas episkeytei h kapoiou mesa sthn megalh eydomada h otan erxetai o arxiepiskopos

Ανώνυμος είπε...

Παιδιά του Βούρκου λεβεντιά
Ακούστε ένα χαμπέρι
Οι ναζιστάδες τα σκυλιά
Σκότωσαν τον Λευτέρη
Αχ Λευτέρη σύντροφε μας
Τίμιε αγωνιστή
.............


Βγήκαμε εμείς οι λασπώδες να κρίνομαι τον Αρχιεπίσκοπο που τον σέβεται όλη η οικουμένη?
Η μήπως έχει γεμίσει ο τόπος με πληρωμένους αντίχριστους?
ΙΔΟΥ Η ΡΟΔΟ-ΙΔΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΗΔΗΜΑ.

ο Λασπάς απο το Βούρκο είπε...

συντροφε 10.22, κάπως έτσι κάποτε έλεγαν και για το συντροφο Ενβερ. Όποιοι τολμουσαν να τον κρίνουν ήταν τα κατακάθια της κοινωνίας. Ναι εμείς οι λασπάδες μπορούμε να κρίνουμε καμια φορά εσας που μας βλεπετε με τα κυαλια απο τα μεγαρα.
Δεν καταλαβα, ο αρχιεπίσκοπος δεν πείνει απο το γάλα απο τις γελάδες που βόσκουμε εμείς οι λασπάδες, δεν τρώει κρέας απο τα ζώα που τρτέφουμε εμείς οι λασπάδες, δεν τον πυρώνει ο ίδιος ηλιος που μας βλέπει και εμάς, δεν πιστευει στον ιδιο θεό που πιστέυουμε και εμείς. αει σταματίστε καμια φορά ρε γλυφιντσούρια, να ξέρεις και κάτι άλλο ότι ο αντιχριστος δεν είναι και πολύ μακρια απο τα ράσα των παπαδων.

με αγάπη ο λασπάς

Ανώνυμος είπε...

για σενα "ο Λασπάς απο το Βούρκο είπε..." :

Μετανοείτε ως καλοί χριστιανοί όσο παράξενο και αν σας φαίνετε.
Δεν έχουμε φτάσει εμείς ακόμα να κρίνουμε τον αρχιεπίσκοπο.
Δοκιμάστε δυο μπουκαλάκια νερό. Στο ένα βάλτε καθαρό τρεχούμενο νερό βρύσης και στο άλλο βάλτε αγιασμό. Σφραγίστε τα μπουκαλάκια καλά να μην παίρνουν αέρα και μετά από ένα χρόνο κοιτάξτε την διάφορα.
Εσείς οι πεντακάθαροι λασπάδες που κρίνετε τα πάντα εδω ακόμα και τον θεό, θα δείτε πόσο βρόμικοι θα είσαστε μετά από ένα χρόνο όπως αυτό το πεντακάθαρο νερό της βρύσης που δεν αντέχει στο χρόνο ενώ ο αρχιεπίσκοπος που χαιρει τον σεβασμο των απανταχού χριστιανών θα μοσχοβολάει για πάντα σαν αυτό το αγιασμένο νερό γιατί είναι θέλημα θεού.
Οι καλοί χριστιανοί μετανοούνε, ενώ οι αντίχριστοι περνάνε την φάση της δοκιμής
Η μετάνοια είναι ένα δώρο του Θεού. Χωρίς αυτήν οι αμαρτωλοί δεν μπορούν να αναγεννηθούν. Είναι ένα θαύμα της άπειρης χάρης του Θεού.

Ανώνυμος είπε...

as afisei ti diplomatia o makariotatos kai as asxolithei me to poimantiko ergo.
pws ginete re 11.51 aytos na einai toso agiasmenos kai stin albania pneymatiki proodow den yparxei poyuena? pws ginete kai oi ekklisies einai adeies kai gemizoyn mono me albanoys mathites kai apo toys ypaliloys ths mitropolis
e file oi agioi tis eklhsias mas agiazoyn kai ton topo gyro toys edw egw blepw mayrila mono

Ανώνυμος είπε...

11.51
to paradigma poy les me to nero einai teleiws astoxo,afoy einai toso agiasmenos o anastasios giati den ekklisiazetai o kosmos kai kathete sta kafeneia tin wra poy aytos leitoyrgei? skespoyto ligo kalitera ,den lew oti den einai kalos o anastasios me problimatizei poly omos giati ,kati den paei kala me tin ekklhsia ths albanias.

Ανώνυμος είπε...

Ενω επι Χοτζα ηταν πρωτοστατουντες στην ιδεα του γκρεμισματος των εκκλησιων, σημερα παρεβρισκονται σε θυρανοιξια εκκλησιων.
Θεε μου συγχωρα και αυτους και εμας.

Γκ.

Ανώνυμος είπε...

Χριστιανοί δεν είναι μόνο οι Έλληνες. Όσο για τον Αναστάσιο δεν χρειάζεται να τον σεβαστείτε εσείς που τον κατηγορείτε γιατί φάνηκε ξεκάθαρα τι υπηρετείτε και πως προσπαθείτε να δώσετε μια γενική εικόνα. Έτσι κάπως ξεκειναει το έργο του αντίχριστου. Η προσωπικότητα του Αρχιεπίσκοπου είναι αποδειγμένη όπως και ο σεβασμός των χριστιανών πριν ακόμα αναλάβει τα καθήκοντα στην Αλβανία. Ο αντίχριστος κατά την προφητεία κάπως έτσι θα μπει μέσα στη ζωή μας, ως ο σωτήρας μας, όπως και εσείς, όσο να κατέβει ο Χριστός για να βάλει την τάξη. Δεν κάνει διακρίσεις, αλλά δίνει την ευκαιρία της μετάνοιας ως την στιγμή της τελευταίας επιθυμίας του καθενός που από μόνος του έχει την ελευθερία να διαλέξει:
-ΤΗΝ ΟΔΟ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ- Η ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ!

χριστιανος ορδόδοξος

Ανώνυμος είπε...

19 Αυγούστου 2011 12:55 π.μ.
κατι δεν παει καλα με μας. Αυτο πρέπει να εξετάσουμε.

Ανώνυμος είπε...

18 Αυγούστου 2011 2:30 μ.μ.
Αυτό να ρωτήσεις τον εαυτό σου και πες και σε μας να μάθουμε γιατί έγινες άθρησκος? Αν φύγει ο Αναστάσιος εσύ θα πας να εκκλησιαστείς και οι εκκλησιές του βούρκου θα γεμίσουν με πιστούς?

Ανώνυμος είπε...

9:40 εγώ δεν είμαι άθρησκος ειμαί Ορθόδοξος Χριστιανός και έρχομαι πάντα για λίγες μέρες το χρόνο στο χωριό μου στη Δρόπολη ,και παρ'ολο που δεν συμφωνώ με τον Αρχιεπισκοπο που είναι συνέχεια σε παγκόσμια συμβούλια και τέτοια, αμά είναι στην περιοχή μου πάντα πηγαινω εκει που λειτουργει,σίγουρα κάτι δεν πάει καλά και με μάς.
μηπώς ομώς και ο σκανδαλισμός είναι πολύ μεγάλος απο πολλά στελέχοι τοις Εκκλησίας,ακόμα και από τον Αναστάσιο κ το Δημήτριο.
γιατί δεν βγαίνει ένας επώνυμα να τους στιρίξει?

Ανώνυμος είπε...

Την ολη απάντηση σου την δίνει ο βορειοηπειρωτης εδω: http://borioipirotis.blogspot.com/2011/08/blog-post_2852.html

Δημοσίευση σχολίου