Απάντηση σε άρθρο του Παναγιώτη Μπάρκα που δημοσιεύτηκε στο «Βορειοηπειρώτη»
Δεν θα το ήθελα , παρά αναγκάζομαι να απαντήσω σε δημοσίευμα του κ. Π. Μπάρκα στην ιστοσελίδα σας. Αναγκάζομαι να απαντήσω επειδή γνωρίζω καλά τον κ. Μπάρκα ο οποίος, τουλάχιστον τα τελευταία 20 χρόνια, έχει επιδοθεί παθολογικά στο να γράφει επιστολές και άρθρα ενάντια σε όλους εκείνους που αυτός έχει θεωρήσει ως εμπόδιο στις αρρωστημένες φιλοδοξίες του.
Αναγκάζομαι να απαντήσω, για να μην μπορέσει ο κ. Μπάρκας, που έχει μάθει περισσότερο από κάθε άλλον να καπηλεύεται τα εθνικά θέματα και να επωφελείται από την ευαισθησία και την καλή διάθεση ελλαδιτών και βορειοηπειρωτών , να καταφέρει το τελικό πλήγμα στο Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου.
1. Ο κ. Μπάρκας σκόπιμα και υστερόβουλα παραπληροφορεί ως προς τα προγράμματα και τη σημερινή κατάσταση στο Τμήμα Ελληνικών, ίσως φαίνεται για να ξορκίσει όσα έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, όπου ο κύριος αυτός με τυμπανοκρουσίες και άνευ προηγουμένου προχειρότητα «οραματίστηκε» την αναβάθμιση του Τμήματος,
2. Και όπως ο ίδιος γράφει, ναυάγησε η προσπάθεια με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Στην αποτυχία του εγχειρήματος αυτού φταίνε όλοι εκτός από το Μπάρκα. Φταίει το Ελληνικό Προξενείο, φταίει το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, φταίει το ίδρυμα «Λάτση», φταίει ο Γ. Γιάννης, φταίνε όλοι…Στην πραγματικότητα όμως αυτός που φέρει καίρια την ευθύνη είναι ο κ. Παναγιώτης Μπάρκας και οι κορόνες πατριωτισμού του Μπάρκα δεν μπορούν να σκεπάσουν αυτήν την, με συνέπειες για το Τμήμα μας, αποτυχία,
3. Ως προς το «ΜΑΣΤΕΡ» που έδωσε την ευκαιρία στο Μπάρκα να βγάλει από τη θήκη το «πατριωτικό του σπαθί», αλλά και τα απωθημένα και μη για έναν συνάδελφό του: Αυτό ονομάζεται « Μαστερ δασκάλου για τα γυμνάσια στη γλώσσα, λογοτεχνία και ελληνικό πολιτισμό με ειδικό προφίλ σε κοινωνικές ύλες (μαθήματα).
4. Το πρόγραμμα αυτού του ΜΑΣΤΕΡ διαρκεί τρία εξάμηνα (1.5 χρόνια) και ο βασικός κορμός μαθημάτων είναι ψυχο-παιδαγωγικού χαρακτήρα (υποχρεωτικά σύμφωνα με το υπουργείο), ενώ το υπάρχον διδακτικό προσωπικό είναι γλωσσολόγοι και λογοτέχνες. Στα μαθήματα αυτά, εκτός από ένα, σε όλα τα άλλα υπάρχουν διδάσκοντες από το τμήμα ή ελληνικής καταγωγής καθηγητές του Πανεπιστημίου. Μάλιστα οι αρχές του Πανεπιστημίου, αφού βέβαια εγκριθεί το σχετικό αίτημα στο υπουργείο, θα ζητήσουν από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων να αναλάβει τα μαθήματα αυτά.
5. Σαφώς σκόπιμα ο κ. Μπάρκας, απόφοιτος τριετούς φοίτησης αλβανικής λογοτεχνίας και γλώσσας στο πανεπιστήμιο του Ελβασάν, προσπαθεί να παίξει με τις λέξεις (μεταφράζοντας ως «ελληνοδιδασκάλους») και να αποδώσει σε αυτές ένα εθνικο-πατριωτικό χαρακτήρα ώστε να γίνει πειστικός στους κατηγορίες που μου προσάπτει πως «αλβανοποιώ» το ελληνικό τμήμα,
6. Ακόμα, γνωρίζοντας καλά ο Μπάρκας πως πάντα τα νούμερα κάνουν κάτι πιο πειστικό, αναφέρει αριθμούς και αναλογίες. Και σ΄αυτό παραπληροφορεί. Σχεδόν το 70% των μαθημάτων θα διδαχθούν στην ελληνική, μάλιστα όπως σημείωσα και πιο πάνω, επανενεργοποιώντας την συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων γνωρίζοντας επιπλέον τη θετική διάθεση και ετοιμότητα της σημερινής πρυτανείας.
7. Τελειώνοντας και απαντώντας σε όσα γράφει ο Μπάρκας για την «ταυτότητα του Γ. Γιάννη σε σχέση με το Τμήμα». Αυτό που γράφει για «εντεταλμένη αποστολή» του το γυρίζω στα «μούτρα» του. Όσο για την 20 ετή προσφορά μου στο τμήμα, την επαγγελματική και επιστημονική μου κατάρτιση στο δικό μου τομέα (Γλωσσολογία) το αφήνω να το κρίνουν οι πολλές δεκάδες φοιτητών που πέρασαν απ΄αυτό το τμήμα. Το θεωρώ προσβολή να με κρίνουν άνθρωποι που η παιδεία τους στην ελληνική γλώσσα δεν φτάνει το επίπεδο του γυμνασίου, έστω κι αν έχουν «διδακτορικά» και «τίτλους».
Γ. Γιάννης
13 comments:
a kala gia ton p......o kavala.
exete ksefigei eseis.
den einai na saw pernei sta sobara kaneis!!!
Δυο γάιδαροι μαλώναν σε ξένον αχυρώνα. Το χειρότερο είναι ότι οι γάιδαροι δεν είναι μόνο αυτοί οι δύο αλλά πλάκωσαν πολλοί τα τελευταία χρόνια..
Γιάννη και Παναγιώτη, Παναγιώτη και Γιάννη. Βάλτε λίγο πάγο στις σχέσεις σας. Πού να τον βρείτε, θα μου πείτε; Μα από τα ψυγεία στο Γεωργουτσάτι. Αφού μαζί τα έχετε. Αφήστε το Τμήμα να πάρει ανάσα και τους φοιτητές να είναι ασφαλείς ότι δεν έχουν προβληματικούς καθηγητές. Σκεφτείτε τους σας παιδιά σας, που αποφάσισαν να σπουδάσουν στον τόπο τους. Έχετε ευθύνη απέναντί τους.
Κ. Μπάρκα, ευχαριστούμε για την επικοινωνία! Η επιστολή σας θα δημοσιευτεί στα σχόλια και όχι σε ανάρτηση γιατί είναι απαντήσεις σε προσωπικό επίπεδο προς τον κ. Γιάννη Γιάννη. Για αυτούς που γνωρίζουν τον τόπο μας και τα κοινά του, γνωρίζουν ποιος είναι ο Π. Μπάρκας και ποιος είναι ο Γ. Γιάννης. Στους αναγνώστες μας έχουμε Ελλαδίτες και πολλά νέα παιδιά που δε σας γνωρίζουν και νομίζουμε ότι δεν θα ωφελήσει σε τίποτα μια τέτοια δημοσίευση. Στην επιστολή σας υπάρχουν επισυναπτόμενα έγγραφα-τεκμήρια που δικαιώνουν τις απόψεις σας αλλά, ένας ιστότοπος δεν είναι ο χώρος που θα αποδοθεί η δικαιοσύνη. Υπήρχαν και απόψεις που μας έλεγαν να μην δημοσιεύαμε τις επιστολές σας. Το κάναμε γιατί σκοπός μας είναι να αναδείξουμε την αναγκαιότητα αναβάθμισης του Πανεπιστημίου και τίποτα άλλο. Ακόμα και αν έχετε σε όλα 100% δίκιο, ο σκοπός σας δεν πρέπει να είναι να αποδείξετε ότι έχετε δίκιο αλλά να κάνετε καλύτερο το Ελληνικό Πανεπιστήμιο
Είμαστε πολύ περήφανοι για παράδειγμα που «τσατίσαμε» την Υπουργό Παιδείας της Ελλάδος με ένα δημοσίευμα μας και την κάναμε να ασχοληθεί λίγο παραπάνω με το θέμα της παιδείας στον τόπο μας.
Οι αλήθειες χρειάζονται στοιχεία και όχι λόγια.
Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να σταματήσουμε την περαιτέρω κατρακύληση.
Αγαπητέ Βορειοηπειρώτη, όπως σου έγραφα, θα περίμενα να μου ζητούσες επιχειρήματα και στοιχεία για τα όσα αναφέρω στο άρθρο μου πριν τρεις ημέρες.
Για να πείσουμε το κοινό, τους αναγνώστες σας, παρακαλώ μπορείτε να αναρτήσετε τα ακόλουθα πρωτότυπα έγγραφα που συνοδεύουν το αίτημα του Τμήματος για το ΜΑΣΤΕΡ Προς το Αλβανικό Υπουργείο Παιδείας. Άλλωστε, όποιος γνωρίζει καλά ελληνικά μπορεί από το κείμενο του Γ. Γιάννη να καταλάβει τη ζημιά που έκανε σε βάρος του τμήματος και των ελληνικών γραμμάτων.
Ο ίδιος ο Γ. Γιάννης λέει στο κείμενό του που αναρτήσατε ότι το ΜΑΣΤΕΡ του Τμήματος Ελληνικής Γλώσσας Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού δεν θα δίνει πτυχία για «ελληνοδιδάσκαλους». (!!!) Λέει συγκεκριμένα « Ως προς το «ΜΑΣΤΕΡ» ..... Αυτό ονομάζεται «Μαστερ δασκάλου για τα γυμνάσια στη γλώσσα, λογοτεχνία και ελληνικό πολιτισμό με ειδικό προφίλ σε κοινωνικές ύλες (μαθήματα). Άρα γιατί το ψάχνουμε. Λέω στο Γ. Γιάννη που σπούδασε ελληνικά στη Θεσσαλονίκη επί Χότζα, ότι τον τίτλο του Τμήματος στην Αλβανική «Departamenti i gjuhes letersise dhe qyteterimit grek” μεταφράζεται στα ελληνικά «Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού» και όχι Τμήμα Γλώσσας Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού όπως ο ίδιος μας τα παρουσιάζει. Σε περίπτωση που το Τμήμα μας δεν θα βγάζει ελληνοδιδάσκαλους, πρώτα για τα ελληνικά μειονοτικά σχολεία και μετά για τα υπόλοιπα ελληνικά σχολεία (ιδιωτικά ή μη) τότε ποιος ο λόγος ύπαρξής του. Να βγάζει δασκάλους γλώσσας λογοτεχνίας – (αλβανικής, βλάχικης, σερβικής….!!!)
Τόσο το χειρότερο όταν τα μαθήματα θα γίνονται στα Αλβανικά από αλβανούς καθηγητές και γνωστικό αντικείμενο τα αλβανικά δεδομένα. (Συνημμένα το πρόγραμμα σπουδών).
Στα επιχειρήματα της αίτησης για την έγκριση του προγράμματος Μαστερ του Τμήματος αναφέρει: «….Αποτελεί συνέχεια και φυσιολογική επέκταση του αντίστοιχου υπάρχοντος πανεπιστημιακού προγράμματος σπουδών του Τμήματος Γλώσσας και Λογοτεχνίας …» (Δεν καταλαβαίνω ποιον πάει να παγιδέψει.) Και συνεχίζει «Το Μάστερ δασκάλου (να χρησιμοποιήσουμε τον όρο του) για τα γυμνάσια στην ελληνική γλώσσα, Λογοτεχνία και Ελληνικό Πολιτισμό με ειδικό προφίλ σε κοινωνικά μαθήματα είναι αναγκαίο για την ικανοποίηση των αναγκών για τα γυμνάσια στις περιοχές του Νότου και πιο πέρα» (συνημμένο έγγραφο στα αλβανικά).
Τα αναφέρω αυτά γιατί όντως πρέπει να νιώσει κάποια στιγμή βαθιά το σπαθί πατριωτισμού. Και πρέπει να βοηθήσουμε όλοι ώστε κάποια πράγματα να βρουν τη θέση τους μέσα από επιχειρήματα και όχι από βρισιές, φωνές, ψεύδη και γενικολογίες.
Όσον αφορά τα ελληνικά μου σύντροφε Γιάννη, είναι γεγονός ότι εγώ δεν τα έμαθα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με ελληνική υποτροφία και επί Χότζα, όπως εσύ. Ξέρεις, όμως καλά, ποιους επέλεγε ο Χότζας για σπουδές στο εξωτερικό. Αν το ξέχασες να θυμίσω κάποια πράγματα. Γιατί το αλβανικό χοτζικό κράτος διέκοψε τις σπουδές σου για ένα διάστημα; Πως ξύπνησε το «χόμπι» για ακριβές φωτογραφικές μηχανές; Τι σχέση με όλα αυτά ο Κυπατζής που σε αντάμωσε στη Θεσσαλονίκη όταν ήσουν βουλευτής της ΟΜΟΝΟΙΑΣ;
Τώρα, για το κοινό, του οποίου ζητάω την υποστήριξή του, υπογραμμίζω ότι ο Γ. Γιάννης αναφέρει τις σπουδές μου επειδή είναι ξανά μέσα σ΄ένα σχέδιο που θέλει την αποπομπή μου από το Τμήμα. Το πρώτο βήμα έγινε. Στο πρόγραμμα σπουδών του αλβανικού Μαστερ του Τμήματος, ο μοναδικός καθηγητής με διδακτορικό με έχει κατατάξει στα μαθήματα επιλογής (!!!)
Ωστόσο σ. Γ/ Γιάννη, εγώ με τα ελληνικά μου έγραψα στα ελληνικά 3-4 βιβλία. Εσύ κάπου γράφεις κάνα ανώνυμο άρθρο με χτυπήματα κάτω από τη ζώνη. Βλέπεις είναι θέμα επαγγέλματος. Ένα βιβλίο μου, το «Η λογοτεχνία στην εθνική ελληνική μειονότητα», εσύ το εμπόδισες τρία - τέσσερα χρόνια να μπει ως μάθημα στο πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος (!) Τα βιβλία μου επίσης τα απαγόρευσες να μπουν στη βιβλιοθήκη του Τμήματος. Δεν αναφέρω, το γεγονός ότι δεν έδωσες δεκάρα για την έκδοσή τους,( βεβαίως από τα χρήματα του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας,) ενώ είχες να δώσεις για όποιον σου κάπνιζε και γούσταρες!
Στο όνομα του Τμήματος και «με τα ελληνικά μου» εγώ έκανα ένα ντοκιμαντέρ για την Ήπειρο, για το οποίο εσύ ζήτησες να αφαιρεθεί το όνομα του δημιουργού από πάνω του. Έκανα επίσης και ένα λεύκωμα με τους έλληνες ζωγράφους του Αργυροκάστρου από τον 17ο αιώνα, του οποίου εσύ δε θέλησες να καταλάβεις τη σημασία του. Έκανα σε λεύκωμα και DVD το ιστορικό του Τμήματος που δεν το έχει κανένα τμήμα στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου, στο οποίο εσύ διόρθωνες τα ορθογραφικά λάθη.
Ανέβασα στη σκηνή Αργυροκάστρου το πρώτο ελληνικό δράμα γραμμένο από Έλληνα βορειοηπειρώτη, το οποίο εσύ λύσσαξες να το σταματήσεις και εμποδίσεις γιατί μιλούσε για σπιούνους που ανέλαβαν τα ινία καθοδήγησης της Ε.Ε. Μειονότητας και εσύ έξυνες το κεφάλι σου. Εγώ άνοιξα φροντιστήρια ελληνομάθειας στο Τμήμα, τα μοναδικά σε όλα τα αλβανικά πανεπιστήμια. Εσύ τα έκλεισες.
Ασφαλώς, είχα τη δύναμη και το κουράγιο να συλλάβω την ιδέα για την ισοτιμία του Τμήματός μας με ελληνικά πανεπιστημιακά τμήματα, δλδ την αναγνώριση του πτυχίου από το ελληνικό κράτος. Προχώρησα μάλιστα και στην υλοποίηση της ιδέας. Ήρθαν και δίδαξαν στο Τμήμα μας στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου πάνω από 30 Έλληνες καθηγητές σε δύο χρόνια και ο αριθμός των φοιτητών σχεδόν δεκαπλασιάστηκε σε σχέση με εκείνον που άφησες εσύ στην πρώτη σου θητεία. Τι άλλο πιο σημαντικό για το Τμήμα μας. Δεν φταίω εγώ που ο Έλληνας Πρόξενος ο κ. Ριζόπουλος, επειδή δεν με γούσταρε εμένα, διότι δεν ήμουν της τάξης λέπε – πέκε στα βίτσια του, εισηγήθηκε στην Αθήνα ότι το Τμήμα μας πρέπει να κλείσει. Και είχε από πίσω εσένα που στήριζες τα μακάβρια σχέδιά του για την τύχη του Τμήματος.
Τώρα δηλώνεις βροντόφωνα ότι δεν σε νοιάζει τι θα γίνει με το Τμήμα. Δεν σε νοιάζει διότι οι αρχές του Πανεπιστημίου σου εγγυούνται ότι ο, τι και να γίνει με το Τμήμα εσύ δε θα χάσεις τη θέση σου εργασίας.
Τι άλλο. Δεν θα κατεβάσω το επίπεδο μου σ΄ αυτό του Γ. Γιάννη. Δεν έβρισα και δεν θα βρίσω. Αλλά μπορεί να μου πει ο Γ. Γιάννης ποιες είναι οι φιλοδοξίες μου «οι αρρωστημένες». Εφόσον το ξέρει ότι αν ήθελα και βουλευτής μπορούσα να είμαι, και πρόεδρος της ΟΜΟΝΟΙΑΣ και ο, τι άλλο …. Διάλεξα τον δύσκολο δρόμο ανάβασης του σταυρού της αλήθειας. Να κρούω τον κώδωνα κινδύνου για τα εθνικά θέματα (και όχι να τα καπηλεύομαι) όταν οι υπεύθυνοι …κοιμούνται ή βολεύονται. Είναι βαρύς και πονάει.
Συνημμένα είναι τα έγγραφα. Όποιος, πιστεύει ότι δεν λέω αλήθειες, ας δει τα αποδεικτικά.
Με την εκτίμησή μου
Δρ. Παναγιώτης Μπάρκας 24.09.2010
Δεν αξίζει να δώσω συνέχεια και να απαντώ στη νοσηρή φαντασία με κυπατζήδες και σπιούνους του κυρίου Π. Μπάρκα
Φιλικά Γ. Γιάννης
ΣΟΒΑΡΕΥΤΗΤΕ επιτελους κυριοι.....εχεται καταντησει γελιοι στα ματια μας.....αφηστε τις φιλοδοξιεσ και τον εγωισμο σας στην ακρη.....ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΡΓΑ....γιατι απο λογια εχουμε χορτασει....προσπαθηστε να συσπειροσεται τον ΒΗ ελληνισμο για το καλο ολον μας......ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΟΙΝΟ ΣΤΟΧΟ.....
gia na iparxei mellon semia xora tha prepei na simvoun 3 eos k 103 pragmata... pedia,apo ekei ksekina i nea zoi.. ependisi gia na douleyei o kosmakis oste na voithisei tin padia k asfalia ,oste na niothoun oi polites asfalia sta pedia toys .. sti v.ipiro i pedia katereuse poso mallon akoma aimoragei... ependiseis giok enw apo asfalia........... mparka k gianni an pisteyete pos exete kanei polla stin patrida sas eyxaristoume allste apo esas perimenoume polla.. an omos den mporite mazepste ta tzargkala sas k afiste mas ston pono mas.. moniastite k afiste to misos den vgenei pouthena... eiste eksipnoi anthropoi k einai ntropi na sas simvouleuoume emeis oi katoteoi sas,,, gia onoma tou theou stamatiste k voithiste ta paidia mas... me agapi o kapetanios thimios lolis.
Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και πιστεύω πως τέτοιες δημόσιες αντιπαραθέσεις, ανεξαρτήτως ποιος φταίει, βλάπτουν σοβαρά την ήδη “αρρωστημένη” κατάσταση της παιδείας στην ιδιαίτερή μας Πατρίδα.
Όσο για τα σχόλια των υπολοίπων θα ήταν καλύτερα και χρήσιμα δίχως βωμολοχίες και γραμμένα σωστά με ελληνικούς χαρακτήρες, μια και μιλάμε για τη διδασκαλία της όμορφης και πλούσιας ελληνικής μας γλώσσας.
Σίτος Ρωμαίος
Δημοσίευση σχολίου