Τετάρτη 22 Αυγούστου 2012

Ερώτηση Αντ.Μπέζα για τον οδικό άξονα Ηγουμενίτσα- Μαυρομάτι

Το έργο του οδικού άξονα Ηγουμενίτσα- Σαγιάδα-Μαυρομάτι, που αποτελεί κορυφαία αναπτυξιακή προτεραιότητα για τη Θεσπρωτία και την Ήπειρο αλλά και έργο με εθνική σημασία,φέρνει στη Βουλή με ερώτησή του o βουλευτής Θεσπρωτίας  Αντώνης Μπέζας.Ο κ. Μπέζας ζητά τη δέσμευση της κυβέρνησης για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου στο πλαίσιο των κάθετων αξόνων της Εγνατία Οδού.Αναλυτικά στην ερώτηση του προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύωνο κ.Μέζας αναφέρει τα εξής:

"Ο οδικός άξονας Ηγουμενίτσα- Σαγιάδα- Μαυρομάτι αποτελεί κορυφαία αναπτυξιακή προτεραιότητα για τη Θεσπρωτία και την Ήπειρο αλλά και έργο με ιδιαίτερη εθνική σημασία, αφού με την κατασκευή του θα αποτελέσει τον πρώτο κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού προς την Αλβανία, συνδέοντας το νέο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας με την γειτονική χώρα μέσω του Τελωνείου Μαυροματίου.Τον Απρίλιο του 2009, σε σύσκεψη στο τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, με τη δική μου συμμετοχή και άλλων εκπροσώπων φορέων της Θεσπρωτίας, αποφασίστηκε να χρηματοδοτηθεί η οριστική μελέτη του έργου μήκους 27 χλμ και να ξεκινήσουν οι προκαταρκτικές μελέτες (αναγνωριστική μελέτη οδοποιίας, προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και αναγνωριστική γεωλογική μελέτη). Η μεσολάβηση των ευρωεκλογών και των εθνικών εκλογών του 2009 δεν έδωσε τη δυνατότητα έναρξης των συγκεκριμένων μελετών.Τον Οκτώβριο του 2010, η τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών ανακοίνωσε από τη Θεσσαλονίκη την κατασκευή 13 νέων κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού, στους οποίους όμως δεν συμπεριλαμβανόταν ο συγκεκριμένος οδικός άξονας.Τον Μάρτιο του 2011, σε επίσκεψη του στην Ηγουμενίτσα, ο τότε υφυπουργός Υποδομών κ. Ι. Μαγκριώτης, δεν ανέλαβε καμία συγκεκριμένη δέσμευση για τη μελέτη και την κατασκευή του έργου, ενώ σε απάντηση ερώτησης που κατατέθηκε στη Βουλή, λίγες ημέρες αργότερα τον Απρίλιο του 2011, δήλωσε ότι «το συγκεκριμένο έργο είναι στο σχεδιασμό του Υπουργείου και για το λόγο αυτό θα ξεκινήσει σε πρώτη φάση η μελετητική του ωρίμανση και στη συνέχεια θα διασφαλισθεί η χρηματοδότηση της κατασκευής του». Καμία βέβαια μελετητική ωρίμανση δεν ξεκίνησε, και πολύ περισσότερο, καμία ενέργεια δεν έγινε για τη χρηματοδό τησή του.Η Περιφερειακή αρχή Ηπείρου μπροστά στην έλλειψη πραγματικού ενδιαφέροντος από το αρμόδιο Υπουργείο, ήλθε σε επαφή με τη διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ προκειμένου να αναλάβει αυτή την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών, αίτημα που έγινε αποδεκτό και για το λόγο αυτό συντάχθηκε σχέδιο προγραμματικής σύμβασης. Σύμφωνα όμως με ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου, τον Ιανουάριο του 2012, η εταιρεία αξίωσε να αναλάβει η Περιφέρεια τη χρηματοδότηση των μελετών και της κατασκευής του έργου, ο προϋπολογισμός του οποίου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 50 εκατ. ευρώ.Κατόπιν των ανωτέρω και επειδή η δαπάνη χρηματοδότησης του έργου, είναι προφανές ότι δεν μπορεί να αναληφθεί από την Περιφέρεια Ηπείρου.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός
1. Είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου η υλοποίηση του οδικού άξονα Ηγουμενίτσα- Σαγιάδα- Μαυρομάτι και η ένταξη του σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα στο πλαίσιο των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού;
2. Αν είναι, σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί για την προώθηση του συγκεκριμένου έργου και ποιο το χρονοδιάγραμμα αυτών των ενεργειών;
3. Υπάρχει δυνατότητα εμπλοκής της Εγνατία Οδός ΑΕ (ανάληψη εκπόνησης μελετών, συντονισμός- επίβλεψη κλπ) και με ποιές προϋποθέσεις;"

http://www.epirusgate.blogspot.com

1 comments:

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια στον Αντώνη Μπέζα , το αξίζεις να είναι ο βουλευτής Θεσπρωτίας και Αγίους Σαράντα.

Δημοσίευση σχολίου