Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2012

Η «Ομόνοια» καταγγέλλει το Υπουργείο Παιδείας της Αλβανίας ότι για διάφορους λόγους μεθοδεύει την έκδοση των σχολικών εγχειριδίων της ΕΕΜ


Δημοκρατική Ένωση Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας
«ΟΜΟΝΟΙΑ»
Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Ο Τομέας Παιδείας και Πολιτισμού  ΟΜΟΝΟΙΑΣ παρατηρεί μεθοδεύσεις στο ζήτημα των σχολικών εγχειριδίων για την Εθνική Ελληνική μειονότητα. Παραβίαση των προθεσμιών που θέτουν σε κίνδυνο ακόμη και την έκδοσή τους για το σχολικό έτος 2012-2013


Κοινοποιούμε την ανησυχία που εκφράζει ο Τομέας Παιδείας και Πολιτισμού της ΟΜΟΝΟΙΑΣ σχετικά με την ηθελημένη ολιγωρία που εκ νέου εκδηλώνεται από πλευράς των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Επιστημών της Αλβανικής Κυβέρνησης σε ότι αφορά την έκδοση των σχολικών εγχειριδίων. Ο λόγος για όλα τα βιβλία για την Εθνική Ελληνική Μειονότητα, ειδικά σε ότι αφορά όλους τους τίτλους του Δημοτικού και όσα αφορούν στην Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία σε όλο τον κύκλο της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Η ανησυχία εστιάζεται ειδικά στο γεγονός ότι στον κατάλογο του ALTERTEKST, που κυκλοφόρησε στις αρχές Μαρτίου και που περιλαμβάνει όλους τους τίτλους των σχολικών βιβλίων του Δημοτικού, ώστε να γίνει η επιλογή και η παραγγελία από τα σχολεία, απουσιάζουν οι αντίστοιχοι τίτλοι για τα σχολεία της Ε.Ε.Μειονότητας, τίτλοι οι οποίοι είχαν χρησιμοποιηθεί τουλάχιστον τα τέσσερα τελευταία χρόνια. Αυτό θα προκαλέσει ανωμαλίες στη διαδικασία εκτύπωσης αυτών των βιβλίων και ενδεχομένως το Σεπτέμβριο, με την έναρξη του νέου σχολικού έτους, όλοι οι μαθητές της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας να μην έχουν βιβία.
Ο Τομέας Παιδείας και Πολιτισμού της ΟΜΟΝΟΙΑΣ επίσης είναι ενήμερο σεναρίων που σκηνοθετούνται κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας με σκοπό την κερδοσκοπία ακριβώς μέσα από την αδιαφάνεια και τα προσκόμματα στη διαδικασία αυτή της προετοιμασίας των σχολικών βιβλίων. Εάν οι πληροφορίες αυτές ευσταθούν, δεν έχουν άλλο στόχο παρά την αισχροκέρδεια που εκκολάπτει κυβερνητικό στέλεχος δια της οδού εκτοπισμού απ’ την αγορά υφιστάμενου εκδοτικού οίκου με μακρά πείρα σ’ αυτόν τον τομέα και που κατέχει σήμερα την νόμιμη  άδεια κυκλοφορίας αυτών των βιβλίων.
Για τους ειδικούς περί της Παιδείας της ΕΕΜ είναι ξεκάθαρο ότι χρόνο με το χρόνο και παρά τις έγκαιρες αντιδράσεις τόσο του εκπαιδευτικού προσωπικού της όσο και τις δημόσιες καταγγελίες της ΟΜΟΝΟΙΑΣ, άλλη μια χρονιά τα πράγματα θα είναι απροετοίμαστα και οι λύσεις θα είναι εφήμερες. Υπάρχουν όλες οι δυνάμεις και δυνατότητες ώστε να υπάρξει περισσότερη φροντίδα τόσο για την κατάρτιση των προγραμμάτων και εγχειριδίων όσο και συνολικά για την αναβάθμιση της Παιδείας της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας.
Προς τούτο όμως χρειάζεται πολιτική βούληση και συντονισμός προς αποφυγή θλιβερών φαινομένων που εκθέτουν την πολιτεία πολύπλευρα.

Άγ. Σαράντα, στις 15.03.2012
Εκ’ του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας

6 σχόλια:

Παναγιώτης Μπάρκας είπε...

Ι

Η ανακοίνωση «εκ’ του γραφείου τύπου» της ΟΜΟΝΟΙΑΣ της 15ης Μαρτίου 2012, αποτελεί μια ακόμη τρανταχτή μαρτυρία της αισχρής εκμετάλλευσης της πολιτικής οργάνωσης της ΟΜΟΝΟΙΑΣ για προσωπικά οφέλη, τα οποία δυστυχώς στην προκειμένη περίπτωση στρέφονται αγρίως κατά των συλλογικών συμφερόντων της εθνικής ελληνικής μειονότητας στον πιο ευαίσθητο τομέα, όπως είναι το εκπαιδευτικό.
Συγκεκριμένα άτομα, με συμπεριφορά μελών σπείρας στην κεφαλή της ηγεσίας της ΟΜΟΝΟΙΑΣ χρησιμοποιούν τη σφραγίδα της ΟΜΟΝΟΙΑΣ για να προστατεύσουν τα οικονομικά τους συμφέροντα συνεχίζοντας να αφήνουν τα ελληνόπουλα χωρίς βιβλία στη μητρική τους γλώσσα.
Το θάρρος τους ξεπερνάει ανθρώπινη λογική στο έγκλημα που διαπράττουν τόσα χρόνια σε βάρος της παιδείας μας στη μητρική γλώσσα.
Είναι πλέον γνωστό ότι από την περίοδο 1998-2000, η δημόσια παιδεία στη μητρική γλώσσα, στην εθνική ελληνική μειονότητα εισήλθε σε πορεία μαρασμού. Η ίδια, τότε και νυν ηγεσία της ΟΜΟΝΟΙΑΣ-ΚΕΑΔ αποτέλεσε τον αρωγό της εξέλιξης αυτής. Ακριβώς τότε η σημερινή ηγεσία της ΟΜΟΝΟΙΑΣ αρνήθηκε επίμονα να προβούμε στην οργάνωση σύγχρονων σχολικών κέντρων. Τότε αριθμούσαμε περίπου τρεις χιλιάδες μαθητές (στις αυθαιρέτως αναγνωρισμένες μειονοτικές ζώνες). Με το προτεινόμενο σύγχρονο σύστημα υποδομής των σχολικών κέντρων και με τη στήριξη της Ελλάδας είναι σίγουρο ότι θα συγκρατούσαμε στο χώρο μας τουλάχιστον τον διπλάσιο από σήμερα αριθμό μαθητών.
Στη συνέχεια άρχισε η υποβάθμιση της παιδείας αυτής και η ενθάρρυνση της ιδιωτικής παιδείας στη μητρική γλώσσα με ίσες ή και χειρότερες αναλογίες (ελληνικά –αλβανικά μαθήματα) απ΄ ό,τι στα σχολεία στη μητρική γλώσσα στο αλβανικό δημόσιο. Μιλούμε συγκεκριμένα για τις περιοχές που υπήρχε ιστορικά παιδεία στη μητρική γλώσσα και όχι για την ευρύτερη αλβανική επικράτεια. Πίσω από την πρωτοβουλία αυτή ξανά η ηγεσία της ΟΜΟΝΟΙΑΣ ή και θεσμοί που στηρίζουν σθεναρά τη συγκεκριμένη ηγεσία. (Τα είδαν ως κερδοφόρες επιχειρήσεις εφόσον την χρηματοδότηση είχε αναλάβει η επίσημη Ελλάδα και άλλοι «ιδιωτικοί» φορείς.
Βασικό όπλο υποβάθμισης εφεύραν την μη έκδοση των σχολικών κειμένων στην μητρική γλώσσα. Το παιχνίδι αυτό συνεχίστηκε μέχρι το 2009-2010, οπότε στην αλβανική Βουλή ξέσπασε το σκάνδαλο ότι για τα βιβλία των μειονοτικών σχολείων χορηγούνταν 500 εκατομμύρια λεκ, αλλά που δεν έφταναν ποτέ στο σκοπό αυτό. Υπήρχε, όπως και υπάρχει μια «ιδιωτική» ομάδα, «εκδοτικός οίκος» σχολικών βιβλίων με έλληνες μειονοτικούς που είχε αναλάβει μονοπωλιακά την επιχείρηση έκδοσης των μειονοτικών σχολικών εγχειριδίων, οι οποίοι δεν έβγαζαν μηλιά για την κατάχρηση αυτή. Ήταν επιλεγμένοι από τον αλβανικό υπουργείου Παιδείας και ταυτόχρονα είχαν την κάλυψη της ηγεσίας της ΟΜΟΝΟΙΑΣ όπως και την έχουν.
Μετά από ποικίλες αντιδράσεις, λόγω του ότι τα ελληνόπουλα έπαιρναν τα μαθήματα στη μητρική γλώσσα με σημειώσεις, όπως στο μεσαίωνα, αναγκάστηκε να παρέμβει η Ελλάδα. Ανέλαβε την έκδοση των τίτλων βιβλίων στην μητρική γλώσσα, (πλην εκείνων που περιείχαν αλβανικές εθνικιστικές διεκδικήσεις σε βάρος της Ελλάδας), μια προσπάθεια η οποία συνεχίζεται για την ολοκλήρωση της έκδοσης όλων των τίτλων, αλλά που δεν διεκπεραιώνεται…
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες μας, υπάρχει και εδώ κάτι πολύ σημαντικό. Η έκδοση των βιβλίων χρηματοδοτούνταν και από την Ελλάδα και από τα Τίρανα. Γέννησε και ο πέτος που λέμε. Πιθανόν εδώ να οφείλεται η περίσσια ετοιμότητα της συγκεκριμένης ομάδας για να ανασκουμπωθεί στη δουλειά…

Παναγιώτης Μπάρκας

Παναγιώτης Μπάρκας είπε...

ΙΙ

Τώρα γιατί τους τσίμπησε το φίδι…
Η πρωτοβουλία την οποία κατηγορεί με την συγκεκριμένη ανακοίνωσή της η ΟΜΟΝΟΙΑ, έχει σχετικά ως εξής.
Λόγω των προβλημάτων και των περιπετειών για την έκδοση των βιβλίων στην μητρική μας γλώσσα το Υπουργείο Παιδείας της Αλβανίας, αποφάσισε να εμπιστευτεί την έκδοσή τους σε εναπομείναντα δημόσιο εκδοτικό οίκο σχολικών βιβλίων.
Το Υπουργείο υποδεικνύει ώστε την ευθύνη και την καθοδήγηση της διαδικασίας για την προετοιμασία των σχολικών βιβλίων στην μητρική γλώσσα να αναλάβει ένα επίσης εξειδικευμένο ελληνικό ίδρυμα, που να έχει και τη συγκατάθεση της Ελλάδας. Συγκεκριμένα το Τμήμα Ελληνικής γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου.
Το Αλβανικό Υπουργείο Παιδείας δέχτηκε ακόμα ώστε να αξιοποιηθούν, με κάποιες τροποποιήσεις, τα σχολικά βιβλία που χρησιμοποιούνται στα σχολεία της Ελλάδας.
Όπως πολύ εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς, πρόκειται για μια κίνηση η οποία έχει μερικά καλά ταυτόχρονα.
Πολιτικά δίνει πραχτικά την ευκαιρία στο Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου να αναλάβει συγκεκριμένα και πραχτικά τον ηγετικό ρόλο στο σύνολο της παιδείας στη μητρική γλώσσα. Τόσο το περισσότερο τώρα που έμεινε και χωρίς φοιτητές.
Όντος υπάρχει μια καθυστέρηση στην έμπρακτη εφαρμογή της πρωτοβουλίας αυτής. Και οφείλεται πραχτικά στις αντιδράσεις της συγκεκριμένης ομάδας «του ιδιωτικού» εκδοτικού οίκου σχολικών βιβλίων κοντά στην ΟΜΟΝΟΙΑ. Ο πρόεδρος του Τμήματος Ελληνικών στο πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου και υψηλόβαθμο στέλεχος στην ΟΜΟΝΟΙΑ -ΚΕΑΔ αρνείται να αναλάβει το ρόλο αυτό. Διότι πρόκειται πρώτα για ευθύνες και εκείνος δεν έχει αναλάβει ποτέ ευθύνες. Θέλει να τρώει από πίσω… Έτσι εξηγείται που εντελώς ανεύθυνα ο ίδιος είχε αναλάβει την μετάφραση της γεωγραφίας της Αλβανίας που έδειχνε τα σύνορα της Αλβανίας μέχρι την Πρέβεζα και ότι η Ήπειρος είναι αλβανική…
Δεύτερο ο ίδιος είναι μέλος του «ιδιωτικού» οίκου από τον οποίον, απ΄ ο, τι φαίνεται βολεύονταν οικονομικά τόσα χρόνια.
Απ΄ την άλλη πλευρά η ΟΜΟΝΟΙΑ γνωρίζοντας πολύ καλά ότι η ομάδα που έχει αναλάβει την πρωτοβουλία για την εφαρμογή της πρότασης του Αλβανικού Υπουργείου Παιδείας, έχει δείξει ότι μπορεί να παράγει έργο, αντιδρά και όχι μόνο με τον προαναφερόμενο τρόπο. Αντιδρά διότι θέλει υποβαθμισμένα τα σχολεία στην μητρική γλώσσα στο Αλβανικό δημόσιο, (Διότι έχει καταπιαστεί, όπως είπαμε, πίσω από τα ιδιωτικά. Όλοι οι δικοί τους εκεί τρώνε ψωμί). Από την άλλη δεν θέλουν ώστε πολιτικοί τους αντίπαλοι να επωφεληθούν πολιτικά για το εθνικό αυτό έργο. Ασφαλώς και επειδή τους φεύγουν κάποια εκατομμύρια από τις τσέπες…
Δεν θα κάνω κανένα σχόλιο, γιατί δεν χρειάζονται.
Θέλω να κάνω όμως μια ρητορική ερώτηση. Ποιος θα τους σταματήσει;! Πρέπει κάποιος να τους σταματήσει.
Παναγιώτης Μπάρκας Αργυρόκαστρο 15.03.2012.
Για το Βορειοηπειρώτη

Ανώνυμος είπε...

Ελεοοοοοος ποιος ειναι ο συντάκτης αυτής της ανακοίνωσης;;;

Βασική γραμματική δεν διδάχτηκε στο σχολείο;;;

...."Εάν οι πληροφορίες αυτές ευσταθούν, δεν έχουν άλλο στόχο παρά την αισχροκέρδεια που εκκολάπτει κυβερνητικό στέλεχος δια της οδού εκτοπισμού απ’ την αγορά υφιστάμενου εκδοτικού οίκου με μακρά πείρα σ’ αυτόν τον τομέα και που κατέχει σήμερα την νόμιμη άδεια κυκλοφορίας αυτών των βιβλίων"....

Τι μπορέι να καταλάβει ο μέσος βορειοηπειρώτης απ την παραπανω πρόταση;;;

Ανώνυμος είπε...

Ρωτήστε το Γ. Γιάννη, τα γράφει έτσι για να μη καταλάβει τίποτε κανείς διότι γνωρίζει καλά πως όσο πιο μπερδεμένα τα λες τόσο περισσότερο και καλύτερα σε πιστεύουν οι Βορειοηπειρώτες. Το ίδιο κάνει και ο Ντούλες. Το σύκο βλέπει το σύκο για να ρουμάσει

Ανώνυμος είπε...

giati thewreis oti antiproswpeveis to meso voreiohpeiroti? o mesos vhtis katalavainei polla perissotera apo sena profanws!!!

Ανώνυμος είπε...

Ντροπή σας! Τελικά είστε τόσο επικίνδυνοι που όχι μόνον δεν έχετε σκοπό να βοηθήσετε αυτόν τον τόπο αλλά δεν θα αφήσετε και τίποτα όρθιο. Κρύβεστε πίσω από την ανωνυμία και χρησιμοποιείτε το όνομα της ΟΜΟΝΟΙΑΣ ντροπή σας! Πέστε επιτέλους μια φορά ποιος είναι αρμόδιος για την παιδεία από την ΟΜΟΝΟΙΑ ? ΕΓΩ ΣΑΣ ΛΕΩ ΚΑΝΕΝΑΣ. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να ξέρει τι ακριβώς γίνεται αυτή τη στιγμή με την παιδεία στον τόπο μας κανένας, κανένας, κανένας

Δημοσίευση σχολίου