Δευτέρα, 5 Μαρτίου 2012

Τα αλβανικά μέσα παραπληροφορούν όταν πρόκειται για ειδήσεις ελληνοαλβανικού ενδιαφέροντος


Η πίτα του «Πύρου» - το τελευταίο "σκάνδαλο"!
Στις αλβανικές εφημερίδες, δεν υπάρχει μέρα, που να μην δημοσιεύονται «ειδήσεις» που σχετίζονται με τις ελληνοαλβανικές σχέσεις και την ελληνική μειονότητα στην Αλβανία. Μέχρι ενός βαθμού αυτό είναι λογικό αν σκεφτείς την εξάρτηση που έχει το αλβανικό κράτος από το ελληνικό αλλά και γιατί το 30% του πληθυσμού της χώρας τους ζουν στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα αυτές οι ειδήσεις να «πουλάνε». Για τους αλβανούς που το 50% γνωρίζουν άπταιστα ελληνικά, δεν είναι καθόλου δύσκολο να τροφοδοτηθούν με ειδήσεις από την Ελλάδα, ενώ πηγή ενημέρωσης τους τελευταία είναι και τα δικά μας μπλογκς. Να θυμίσουμε το «επεισόδιο» του Πύρρου Δήμα, της ΣΦΕΒΑ, του Φίλιππα Παπαθανάση κ.α. Πρωιών των αλβανικών μέσων είναι άλλωστε και το «σκάνδαλο» της Μπομποστίτσας και συγκεκριμένα του τηλεοπτικού σταθμού “top channel

Τις τελευταίες μέρες επανήρθαν με δύο νέες «αποκαλύψεις»:
1 – Τις «προκλητικές» δηλώσεις του Υπουργού Εξωτερικών της Ελλάδος στην απάντηση του σε βουλευτές του ΛΑΟΣ για την καταδίκη του Ναούμ Ντίσου. Για αυτό το θέμα το μπλογκ «Βορειοηπειρωτικά» γράφει:
"Μεγάλος ντόρος έγινε από την εφημερίδα Gazeta Shqiptare και τον δικτυακό της τόπο, το δημοφιλή balkanweb, για την απάντηση Δήμα, σε ερώτηση των Βουλευτών του ΛΑΟΣ Γεωργίου Ανατολάκη και Αθανασίου Πλεύρη, για το ζήτημα της καταδίκης Ντίσιου. 
Οι άσχετοι μεταφραστές της εφημερίδας, μετέφρασαν παντελώς λάθος την απάντηση του ΥΠΕΞ Σταύρου Δήμα παραπληροφορώντας τον απλό Αλβανό αναγνώστη. Έτσι η εφημερίδα κυκλοφόρησε με την "είδηση", Σ.Δήμας: "Οι σχέσεις με την Αλβανία έλαβαν ντροπιαστική τροπή" και μάλιστα στο πρωτοσέλιδο. Ο μεταφραστής-δημοσιογράφος, από άγνοια ή εσκεμμένα, μετέφρασε τη φράση δυσάρεστη εξέλιξη (για τη φυλάκιση Ντίσου) σε Ντροπιαστική εξέλιξη. Φυσικά στην ανακοίνωση του ΥΠΕΞ δεν γίνεται καμία αναφορά σε ντροπή, ντροπιαστικές κλπ.
Η γελοιότητα δεν σταματάει εδώ. Η εθνικιστική οργάνωση Ερυθρόμαυρη Συμμαχία, εξέδωσε ανακοίνωση για την ψεύτικη είδηση της Gazeta Shqiptare, καταδικάζοντας τη "δήλωση" Δήμα (που δεν έγινε ποτέ) ως προσβλητική για την Αλβανική δικαιοσύνη". 

2 – Η εφημερίδα «Tema» αποκαλύπτει ως τεράστιο σκάνδαλο, την φωτογράφιση προέδρου κόμματος της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία  κ. Χρήστου Κίτσου, κάτω από την σημαία του Συλλόγου Βορειοηπειρωτών Θεσσαλίας «Ο ΠΥΡΡΟΣ» η οποία έχει ως βάση στη σύνθεση της τη σημαία της Αυτόνομης Βορείου Ηπείρου του 1914.  Με τον τίτλο «Ο σύμμαχος του Μπερίσα, υποκλίνεται στη σημαία της Βορείου Ηπείρου», δεν θέλει να κάνει μόνο την αντιπολίτευση στο Μπερίσα, γιατί στο περιεχόμενο του δημοσιεύματος κατηγορεί και τον σύμμαχο του σοσιαλιστικού κ. Ντούλε πως με την συμμετοχή στην εκδήλωση του «Πύρου» είναι σα να μην αναγνωρίσει την αλβανική κυριαρχία και να μην σέβεται το αλβανικό σύνταγμα.

Για να είμαστε αντικειμενικοί, παραπληροφόρηση δε γίνεται μόνο από την αλβανική πλευρά αλλά και από δική μας.  Με τη διαφορά όμως ότι τα ελληνικά μέσα που μεταφέρουν ψευδείς ή λανθασμένες ειδήσεις (όπως π.χ.  τις υποτιθέμενες δηλώσεις του Haxhinasto)  είναι από κάποια μικρής εμβέλειας μέσα που δεν έχουν την πολυτέλεια της επιβεβαίωσης ενώ στα μεγάλα ελληνικά δίκτυα ενημέρωσης, όχι μόνο δεν υπάρχουν «κακές» ειδήσεις για τους αλβανούς αλλά αποκρύπτονται ενω οι ειδήσεις από τη Βόρειο Ήπειρο είναι πιο σπάνιες και από το ΒΕΝΙΝ της Αφρικής. Ο Ναούμ Ντίσο ήταν πρωτοσέλιδο για δύο μήνες στις αλβανικές εφημερίδες, γιατί ευπρέπισε το μνημείο των ελλήνων πεσόντων του 40', στην Κορυτσά, καταδικάστηκε με φυλάκιση και κανένα από τα ελληνικά κανάλια δεν φιλοτιμήθηκε, όχι να παρουσιάσει το θέμα, αλλά έστω να το αναφέρει ως είδηση.         

 Ο λόγο της κραυγαλέας παραπληροφόρησης που γίνεται στην Αλβανία, ίσως χρίζει ιδιαίτερης μελέτης,  γιατί δεν μιλάμε για μεμονωμένους δημοσιογράφους αλλά για πολύ μεγάλης εμβέλειας μέσα, όπως το πρώτο σε επισκεψιμότητα  site balkanweb, οι τηλεοπτικοί σταθμοί top channel και News24, οι εφημερίδες Gazeta Shqiptare, Shekulli, Shqip κ.α.  Επίσης το φαινόμενο δεν είναι πρόσφατο  αλλά έχουν πάνω από δέκα χρόνια που ποτίζουν την αλβανική κοινή γνώμη με ανθελληνισμό.  
Αλήθεια, οι ελληνικές διπλωματικές αρχές στην Αλβανία με τι ασχολούνται όλα αυτά τα χρόνια;!

4 σχόλια:

Haonas είπε...

Το άρθρο υπογράφει ο Arben Llalla ... μήπως του δώσαμε πολύ αξία του κυρίου;

Βορειοηπειρώτης είπε...

Όπως λέω και στο άρθρο Χάονα, το θέμα δεν είναι ο Llalla

aristera είπε...

O Beni ζει αποκλειστικα απο μας, αν δεν υπηρχαμε θα ηταν ανεργος. Το παληκαρι ομως δεν ειναι να το παιρνεις στα σοβαρα. Δυστυχως, ομως, μεγαλη μεριδα του αλβανικου λαου τρεφει τα εθνικιστικα και ανθελληνικα της αισθηματα απο δημοσιευματα τετοιου ειδους.
Ασχετο, τη σημαια αναμεσα στις μασκες τη βαλανε; Μοιαζει με τελετη ζουλου

Ανώνυμος είπε...

με ότι βλέπω πίσω απο το Μπεν είναι καικάπιος δικός μας που ξέρει και το Θύμιο Λώλη, και την Κρανιά και τον Πύλιο Τσιάκουλη. Ακόμα ξέρει και το άτομο που πέταξε το στεφάνι απο το μνημείο του καπετάν Θύμιου. Τόσο για μια απλή ενημέρωση!

Δημοσίευση σχολίου