Δευτέρα, 16 Ιανουαρίου 2012

Ομόνοια και ενότητα

Του Πέτρου Μπερέτη


Η  ενότητα της ψυχής, των ιδεών, της βούλησης, των πράξεων  - μόνο αυτή είναι η πραγματική ενότητα, η ενότητα στα λόγια είναι σαν η φωτιά στο βάλτο, είναι εξαπάτηση όχι μόνο των άλλων άλλα και του ίδιου του εαυτού σου.
Τις τελευταίες μέρες στα ΜΜΕ, γίνετε μια έντονη αναφορά στην ενότητα.  Μία υπόθεση σοβαρή για την ίδια την ύπαρξη του βορειοηπειρωτικού ελληνισμού. Τα κείμενα, τα σχόλια είναι πολλά και διαφορετικά. Ο άξονας μοιάζει  να είναι ένας , αναγκαιότητα για ενότητα. Μπορεί να πραγματοποιηθεί η ενότητα που χρειαζόμαστε;

 Για να δώσομε μία απάντηση όσο πιο αντικειμενική, πρέπει να απαντήσουμε σε μία σειρά ερωτήσεων :   Έχει βάση η ενότητα που αποκαλούμαστε, και αν ναι, ποια είναι αυτή πάνω στην οποία θα αναστυλωθεί;  Ποιο είναι το σύνολο των συμφερόντων για μας που θα μπορέσομε να έχομε ενότητα σκοπών για να μπορούμε μετά να μιλάμε για ενότητα πράξεων;   
Μερικοί εκφράζονται πως η ενότητα θα έρθει μέσω της Ομόνοιας και κάνουν έκκληση όλοι να μπούμε κάτω από την ομπρέλα της. Να μπουν όλοι στην Ομόνοια, να γίνει η αναδιοργάνωση της  και να έρθει έτσι η θεμιτή ενότητα. Μπορεί να πραγματοποιηθεί αυτό; Είναι στόχος της ομόνοιας η ενότητα, και αν ναι πως θα επιτευχθεί,  ποιο απώτερο στόχο θα εξυπηρετήσει; 
Αν κάνομε μια αναδρομή στην  21 – Χρόνη πορεία της Ομόνοιας , τι θα μας προκύψει για την ενότητα ;  Πρώτον έχομε τέσσερεις  βασικές φάσεις που πέρασε ο τόπος μας αυτά τα χρόνια. Η πρώτη είναι από τον Ιανουάριο του 1991, που είναι και η ίδρυση της Ομόνοιας, μέχρι αρχές του 1992. Αυτή ήταν η περίοδος της προσπάθειας για ενότητα.  
Αυτή την περίοδο, η ομόνοια προσπάθησε να ενώσει όλους τους έλληνες. Είχε λόγο, είχε σκοπό, είχε το νομικά δικαίωμα άμεσης εκπροσώπησης του ελληνισμού σε όλα τα επίπεδα. Παρόλο άπειρη κατόρθωσε να εκλέξει 5 βουλευτές. Ο ρόλος της πρωταγωνιστικός στο χώρο του βορειοηπειρωτικού ελληνισμού. Ο αλβανικός εθνικισμός βλέποντας την συνεχιζόμενη συσπείρωση των ελλήνων «φρόντισε» με νόμο να αφαιρέσει το δικαίωμα της ομόνοιας ως εκλογικό υποκείμενο και παράλληλα την απαγόρευση ίδρυσης πολιτικών φορέων σε εθνική βάση. Εδώ έχομε στόχο από τους αλβανούς να δυναμιτίσουν την ενότητα. Το μέσον που χρησιμοποίησαν, νομικό: Όχι κόμμα με εθνική βάση.
Από την Ομόνοια  τότε έγιναν έντονες αντιδράσεις, και μετά από μεγάλη  πίεση των διεθνών οργανισμών, στη Βαρσοβία, η Αλβανία  με την Ελλάδα συμφώνησαν αρχές του 1992, για την ίδρυση του Κόμματος Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Μέσω του κόμματος  Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων θα διεκδικούσαν τα δικαιώματα όλες οι μειονότητες της Αλβανίας και κατά επέκταση και η Ε.Ε. Μειονότητα. Παρά τις αντιρρήσεις αρκετών στελεχών της τότε Ομόνοιας, οι κοινοβουλευτικές  εκλογές του Μαρτίου, υποχρέωσαν την μειονότητα να κατέβει με το έμβλημα του ΚΕΑΔ, για να μπορέσει να είχε εκπροσώπους στη βουλή και να συνέχιζε να διαμαρτύρονταν για την αδικία που είχε πραχτεί εις βάρος της. Εδώ δημιουργήθηκαν δύο προβλήματα: Το πρώτο δεν είχε η μειονότητα την άμεση εκπροσώπηση της αλλά αυτό γινότανε από ένα άλλο πολιτικό φορέα, με αρκετά και διαφορετικά συμφέροντα από τα δικά της συμφέροντα (τα συμφέροντα των άλλων μειονοτήτων). Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι καθιερώθηκε η δικέφαλη ηγεσία της μειονότητας, η οποία στην πορεία οδήγησε σε μεγάλο χάσμα. Δηλαδή, το χτύπημα της ενότητας έγινε πιο μεθοδευμένα. Αυτή είναι η δεύτερη περίοδο, 8 – Χρόνη περίοδο, που συνέχυσε μέχρι το 2000, και  μπορούμε να την ονομάσουμε νομικά απαγορευτική περίοδο άμεσης εκπροσώπησης της Ε.Ε. Μειονότητας.
Μετά το δημοψήφισμα για το σύνταγμα το 1998 και την ψήφιση του νόμου περί κομμάτων το 2000, έδινε το δικαίωμα ίδρυσης στην Αλβανία πολιτικών φορέων με εθνική βάση. Τότε, αρκετά στελέχη   ζήτησαν επίσημα την αναβάθμιση της Ομόνοιας σε Κόμμα. Ο βασικός πολέμιος  της ιδέας αυτής ήταν ο Βαγγέλης Ντούλες τότε βουλευτής και πρόεδρος της Ομόνοιας. Όταν ο Ντούλε κατάκτησε  τη θέση του πρόεδρου του ΚΕΑΔ, ενίσχυσε το θεσμό αυτό μεταβαίνοντας ο ίδιος στα Τίρανα, και υποβάθμισε το ρόλο της Ομόνοιας από την αξία του ίδιου του ονόματος  της και κατά επέκταση  από την αξία της ενότητας, της πανστρατιάς για την επίτευξη των κοινών σκοπών κάθε έλληνα βορειοηπειρώτη. Η Ομόνοια δεν εστιάστηκε σε αγώνα προσπάθειας και πρωτοβουλίας που να βελτίωναν την θέση των Ελλήνων στην αλβανική κοινωνία. Περπάτησε στη σκιά του ΚΕΑΔ (διάβασε  του ενός), με δημοκρατική ανεπάρκεια,  ανασαίνοντας με τους πνεύμονες του ΚΕΑΔ, δηλαδή εισήχθη στην εντατική και την κρατούσαν με  μηχανική υποστήριξη. Χάθηκε ο διάλογος, οι στόχοι, ο προγραμματισμός, το αίσθημα εμπιστοσύνης και ασφάλειας στα μέλη της μειονότητας. Μερικές φορές έγιναν προσπάθειες για αναδιοργάνωση  της οργάνωσης, αλλά πάντα απέτυχαν. Τη θέση των δημοκρατικών αρχών και θεσμών την πήραν η κλίκα, η δεσποτική λειτουργία. Αυτή είναι η τρίτη φάση της Ομόνοιας, η φάση του έσω  εγκλωβισμού. Εδώ είναι ενταγμένη και η αποτυχημένη προσπάθεια Κασίμη για ανασυγκρότηση της Ομόνοιας.
     Η τέταρτη φάση, είναι αυτή των δύο τελευταίων χρόνων, της άμεσης εκπροσώπησης μετ’ εμποδίων, που βγήκε στη σκηνή το Κόμμα των Ελλήνων Ε.Ε.Μ.Μ. - ΜΕΓΚΑ. Ένας πολιτικός φορέας, με εθνική ελληνική βάση που προσδοκά την καθιέρωση των εθνικών δικαιωμάτων βάση των διεθνών συμβάσεων, σε ένα σύγχρονο δημοκρατικό αλβανικό κράτος, με σαφή ευρωπαϊκή προοπτική. Όσο οι πρωτεργάτες του νεοσύστατου κόμματος, τόσο και τα συλλογικά όργανα που λειτουργούν δημοκρατικά και αποτελεσματικά, (για πρώτη φορά διεξήχθηκαν  ελεύθερες  εσωκομματικές εκλογές στο χώρο μας ), διαδίδουν πως το Κόμμα ΜΕΓΚΑ, είναι η αναβαθμισμένη Ομόνοια σε Κόμμα, είναι η μεγάλη Ομόνοια που έχει θέση για όλους, είναι το κατόρθωμα του βορειοηπειρωτικού ελληνισμού για μια πορεία άμεσης εκπροσώπησης, με προοπτική ενότητας.  Η ομογνωμοσύνη  αρχών είναι βασική προϋπόθεση για κάθε πραγματική αγωνιστική  αξία.
Νομίζω, εδώ πρέπει να σταθούμε. Στις αρχές. Οι αρχές πρέπει να είναι οι ράγες που θα οδεύει το βορειοηπειρωτικό τρένο. Το κάθε υπονοούμενο, το ξεκαθαρίζουν καλά δυο μεγάλα εθνικιστικά αλβανικά  ΜΜΕ, η Gazeta Shqiptare  και το 24 NEWS, που φροντίζουν πάντα να προβάλουν το ΚΕΑΔ και να μαυρίσουν το ΜΕΓΚΑ. Το «ξέσκισμα» για μια φωτογράφιση του «βορειοηπειρώτη εθνάρχη» με τον ΥΠΕΞ να πάρει πολιτική στήριξη για μία ακόμη φορά, ξεσκεπάζει πολλά. Δεν νομίζω πως πάντα θα περνάει το νερό κάτω από την ψάθα των διπλωματικών αρχών! Και ο νοών νοείτω... 

 Ο Πέτρος Μπερέτης ήταν ένα απο τα μέλη της ομάδας πρωτοβουλίας για την ίδρυση της «Ομόνοιας»

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

μπορεί κάποιος να μου πει, γιατί αυτές οι απόψεις και αυτός ο άνθρωπος δεν χοράνε στη σημερινή Ομόνονοια; Η μήπως θα έπρεπε να ήταν λίγο Καίσης και μη με ρωτάτε ποιον απο τους δύο γιατί δε διαφέρουν και πολύ μεταξύ τους...

1914 είπε...

aythn thn apanthsh einai kala na mas thn dosei o idios o dules.. o idios ton exei ksekoumpisei apo th vash giati oi apopseis tou petrou den exoun 9esh saythn thn omonoia.
mprabo petro eisai poly mprosta apo polla kokonia pou sinexizoun to drama tis dikias mas omonoias..

Ανώνυμος είπε...

Ντουλε είσαι θεός!!! Δεν θελουμε κανέναν απ τους αγ.σαράντα γιατί μας το παίζουν βορειοηπειρώτες πόσο μάλλον ο μπέσα της που είναι προδότης´´

nixterida είπε...

petro oti k na les eisai prodotis.. to eipe o vaggelis gia kalampoyri sti sinedriasi tou ethnikou simvouliou k epese poly gelio... esy ksereis pos kanei kampouria o vaggos k kitaei me to tsakiriko to vlema deksia k ARISTERA k ola ta xaivania pou os xthes se kamaronane simera gkriniazoun me tis saxlamares tou proedrou.. mporo na kamo mia erotisi:poios apo ta meli tou proedriou tis omonoias mporei na kanei ena tetio anoigma pros to koino k na apodiksei ti simainei patrida?

Ανώνυμος είπε...

esi bromiari 12.10 otan millas gia to eponimo kaisi na plinis to stoma mu me inopnema.i kaisidhes ine to kamari tu vurku.

Ανώνυμος είπε...

geia sas kaisidhes me to inopnevma sto stoma.... ginate kai tha ginete akoma rezili me aftous pou sas antiprosopevoun. i ipolipi ne iste kamaria tou vourkou, oxi o mavro kitsios.... pou ton pate afton ke ton vgallate sti fora????

Ανώνυμος είπε...

Ακόμα και απ τα σχόλια καταλαβαίνω ότι τελικά η επιβίωση του mega εξαρτάται καθαρά στον ενδοβουρκιωτικο πόλεμο. Μόνο εκει υπάρχει και ειλικρινά αναμένω να δω τα τελικά αποτελέσματα.
Ωραία η ανάλυση του Μπερετη, του Μπερετη "όποτε θέλω φεύγω, όποτε θέλω έρχομαι και όπλου θέλω πάω". Είναι αυτη η αστάθεια μεταξύ δεξιάς και αριστεράς με το ιδεολογικό περίβλημα που του δίνει μια γλύκα. Και προς το παρόν ( γιατι δεν ξέρουμε τι θα πει αύριο) ο άνθρωπος λέει ξεκάθαρα, ενότητα έχουμε μόνο αν έρθετε στο καταπληκτικό μας mega. Και ενότητα έχουμε μόνο γυρω απο κάποιο κόμμα , γιατί εκει μοιράζεται η πίτα. Τι την θελουμε την ΟΜΌΝΟΙΑ, μια φτωχή οργάνωση; Να πηγαίνουμε τσάμπα να χάνουμε το χρόνο μας με πατριωτικες βλακείες; Όταν πάμε Σπιτι ποσά λέκια θα χουμε στη τσέπη;
Α ρε ρεμαλια, σε οποίο κόμμα και αν βρίσκεστε. Η ΟΜΌΝΟΙΑ δεν θα γίνει ποτε κόμμα για να σας δίνει εσάς εξουσία. Θα είναι οργάνωση που θα φωνάζει και θα στηρίζει τα δίκαια του ελληνισμού. Και αν θέλετε όλοι εσείς οι μεγάλοι πατριώτες να ρθειτε εκει να δουλεψετε, όχι λόγια και χαμπερια. Έργα. Να ασχοληθείτε με τον πολιτισμό, με τα δικαιώματα, με την παιδεία. Χωρίς να έχετε κανενα κέρδος. Εκει να σας δω τομαρια.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 1:14 θα σε κατηγορούσα για δημαγωγία άλλα θα ήταν εντελώς άτοπο γιατί φαίνεσαι ότι δεν διαχειρίζεσαι εξουσία,γιατί ως γνωστόν οι άνθρωποι που διαχειρίζονται εξουσία μέσο του ΟΜΟΝΟΙΑ-ΚΕΑΔ δεν ξέρουν να γράφουν και εσύ μέσα από το γραπτό σου όσο φτωχό και αν είναι δεν μου δείχνεις κάτι τέτοιο.
Η ΟΜΟΝΟΙΑ την οποία επικαλείσαι δεν είναι τίποτα άλλο από την κομματική οργάνωση του κόμματος των μειονοτήτων όπως είναι και οι οργανώσεις των αυτοαποκαλούμενων Μακεδόνων, Σέρβων,Μαυροβουνίων, καθώς και την κερκοπόρτα που συντηρείτε όλοι εσείς οι αγνοί πατριώτες που λέγετε βλάχικη μειονότητα εντός της μειονότητας.
Εγώ το θεωρώ απαράδεκτο να αντιμετωπίζονται οι Βλάχοι ως διαφορετική οντότητα. Ενώ οποίος γνωρίζει ελάχιστη ιστορία ξέρει ότι οι βλαχόφωνοι και ελληνόφωνοι της Β. Ηπείρου είναι αδέλφια για τον λόγο ότι είναι παιδιά της μητέρας Ελλάδος.
Κάτι που εγώ θεωρώ απαράδεκτο δύστυχος για όλους μας, εσείς το θεωρείτε αποδεκτό,και όλα αυτά για λίγους ψήφους για να ενισχυθεί το πολιτικό έκτρωμα που λέγετε ΚΕΑΔ.

Αναφέρεσαι στο μοίρασμα της πίτας και αν η διαμονή σου είναι εσωγήινη σίγουρα θα ξέρεις ότι το ΕΕΜΜ ΜΕΓΑ δεν διαχειρίζεται κάποια εξουσία ώστε να μοιράζει κάποια πίτα.
Αυτή που μοιράζει πίτα είναι αυτή η φτωχή οργάνωση όπως την ανέφερες.
Εγώ θα συμφωνήσω μαζί σου στο ότι η ομόνοια είναι μια φτωχή οργάνωση γιατί έχεις δίκιο.

Αναρωτήθηκες ποτέ όμως γιατί η ομόνοια είναι μια φτωχή οργάνωση ενώ διαχειρίζεται για 20 χρόνια εξουσία;;;

Επειδή με αυτά που διαβάζω είμαι πεπεισμένος ότι έχεις υποστεί λοβοτομή θα ήθελα να μου αναφέρεις τις κατακτήσεις της Ομονοίας μετά το 1995, ώστε να μου αποδείξεις ότι έχω κάνει λάθος διάγνωση;;;

Εσύ μέσα από την Ομόνοια φωνάζεις και στηρίζεις τα δίκαια του ελληνισμού, άμα σε ρωτήσω όμως ποια είναι αυτά τα δίκαια σίγουρα δεν έχεις να μου απαντήσεις γιατί σαφώς δεν στα ανέφερε κάνεις από τους καθοδηγητές σου,σε αυτό όμως που θα επωφεληθείς από αυτούς αν δεν ξεράσεις είναι οι μηχανορραφίες για το πως θα εξοντώνεις άλλους Συνελληνες που πιθανόν να βγουν στο διάβα σου χωρίς να συνυπολογίσεις τις συνέπειες που πιθανόν να έχει στην ήδη συρρικνωμένη κοινότητα μας.

Ευχάριστος να έρθουμε εκεί να δουλέψουμε για τον πολιτισμό, για τα δικαιώματα, για την παιδεία,αλήθεια αδερφέ μου πιστεύεις ότι εκεί μέσα θέλουν ανθρώπους με άποψη;;
Ξέρεις πόσοι άνθρωποι με άποψη περάσαν από εκεί μέσα και περιθωριοποιήθηκαν γιατί κρίθηκαν επικίνδυνοι για το ευρύτερο ελληνο-αλβανικο παζάρι;;;

Εγώ αγαπητέ μου προσχώρησα στο Κόμμα των Ελλήνων προσφάτως και με χαροποίησε ιδιαίτερα το γεγονός ότι βρήκα ανθρώπους με άποψη σαν τον Μπερέτη και πολλούς άλλους, τα τελευταία χρόνια οφείλω να ομολογήσω ότι ήμουν πραγματικά απαισιόδοξος για την πορεία του βορειοηπειρωτικού ελληνισμού.
Τώρα μου αναγεννήθηκε η ελπίδα που προσπαθούσα να καταπνιξω μέσα μου και σε πληροφορώ ότι τις προσπάθειες που καταβάλουμε μέσα από το Κόμμα των Ελλήνων τις καταβάλουμε γιατί πιστεύουμε πλέον ότι υπάρχει ελπίδα για αυτόν τον ξεπουλημένο και καταρημαγμένο τόπο.

Το Κόμμα των Ελλήνων τους έχει καλέσει όλους να βρεθούνε στο ίδιο τραπέζι με προτάσεις προς μια κοινή συνισταμένη χωρίς ιδεολογικοκοινωνικές παρωπίδες και αυτό που εισέπραξε ήταν άρνηση και λυσσαλέο πόλεμο.
Θα το ξαναπράξουμε όμως αγαπητέ μου παραμερίζοντας μίση και πάθη, αυτή την φορά για την συζήτηση και την κατάρτιση ενός γενικού πλαισίου διεκδικήσεων δικαιωμάτων και ελευθερίων που στερούμαστε από το αλβανικό κράτος σχεδόν έναν αιώνα.
Γιατί πιστεύουμε ακράδαντα ότι θέματα που άπτονται της ίδιας της επιβίωσης του βορειοηπειρωτικού ελληνισμού δεν είναι θέματα ούτε του Μέγκα ούτε της Ομονοίας άλλα όλων των Ελλήνων ανεξαρτήτως πολιτικού χρωματισμού.

Ανώνυμος είπε...

κύριε της 1:14 έχεις πλήρη μεσάνυχτα για την Ομόνοια γιαυτό και βρίζεις. Συνέχα στο βούρκο που είσαι...

Δημοσίευση σχολίου