Παρασκευή, 25 Φεβρουαρίου 2011

Ψυχοσάββατο


Το Σάββατο πριν από την Κυριακή της Απόκρεω (σήμερα), λέγεται - «Σάββατο των Ψυχών» ή Ψυχοσάββατο. Είναι το πρώτο απο τα δύο Ψυχοσάββατα του έτους (το δεύτερο επιτελείται το Σάββατο πριν από την Κυριακή της Πεντηκοστής).
Ο λόγος που το καθιέρωσε η Εκκλησία μας, παρ' ότι κάθε Σάββατο είναι αφιερωμένο στους κεκοιμημένους, είναι ο εξής: Επειδή πολλοί κατά καιρούς απέθαναν μικροί ή στην ξενιτιά ή στη θάλασσα ή στα όρη και τους κρημνούς ή και μερικοί, λόγω πτώχειας, δεν αξιώθηκαν των διατεταγμένων μνημοσυνών, «οι θείοι Πατέρες φιλανθρώπως κινούμενοι θέσπισαν το μνημόσυνο αυτό υπέρ πάντων των άπ' αιώνος εύσεβώς τελευτησάντων Χριστιανών».
Επειδή την Κυριακή της Απόκρεω ποιούμε ανάμνηση της Δευτέρας Παρουσίας του Χριστού και οι κεκοιμημένοι μας ακόμη δεν κρίθηκαν, τους μνημονεύουμε σήμερα και, επικαλούμενοι το άπειρο έλεος Του, παρακαλούμε τον Θεό με το μνημόσυνο πού κάνουμε, να τους αναπαύσει. Συγχρόνως δε, ενθυμούμενοι και εμείς το θάνατο και «διεγειρόμεθα προς μετάνοιαν...».

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

http://www.christopherklitou.com/2011_march_greek.htm

ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ

◄Επιστροφή στον Πίναξ του ημερολογίου ΟΙΚΟΣΕΛΙΔΑ ◄ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΜΗΝΑΣ►

2011 ΜΑΡΤΙΟΣ 2011

http://www.christopherklitou.com/brass_kandila_large.gif

Ανώνυμος είπε...

http://forum.christian-orthodox.gr/viewtopic.php?f=28&t=2534

ΟΙ ΝΗΣΤΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Το νόημα της νηστείας ήταν: με το όπλο της νηστείας να συνηθίσουν οι άνθρωποι στην υπακοή στο Θεό και στην πάλη κατά του διαβολου.

Ο Xριστός, ετόνισε ακόμη περισσότερο την αξία της νηστείας.

Είπε: "Το γένος τουτο ουκ εκπορεύεται ει μη εν προσευχή κι νηστεία" . Δηλ. με τη νηστεία πολεμάμε τον διάβολο και τον νικάμε.

Οι ημέρες λοιπόν τις οποίες νηστεύουμε κατά τη διάρκεια του έτους, είναι οι ακόλουθες:

1) Κάθε Τετάρτη και Παρασκευή (Τετάρτη: Το Συμβούλιο για την Προδοσία του Κυρίου μας, Παρασκευή: Τα Πάθη και ο Θάνατος του Κυρίου μας, που έγιναν για τη Σωτηρία μας).

κανονικά χωρίς λάδι εκτός εάν υπάρχει στο Χριστιανικό Ημερολόγιο ( όχι σε κοσμικό ) δοξολογούμενος και εορτάζων μεγάλος Άγιος ( πχ. Άγιος Γεώργιος, Άγιος Δημήτριος, Αγία Παρασκευή, κλπ) οπότε συμμετέχοντας στην εορτή του καταλύομε μόνο λάδι. Εάν συμπέσει εορτή του Κυρίου Τετ. – Παρασκ. τότε έχουμε κατάλυση είς πάντα ( και κρέας). Εάν είναι εορτή της Παναγίας μας έχουμε κατάλυση μόνο σε ψάρι και λάδι (αλλά χωρίς τυρί, γάλα, αυγά, γλυκά με βούτυρο, κλπ πού ως «βαρύτερα» έχουν και σχέση με κρέας).

Οι ημέρες Δευτέρα, Tρίτη, Πέμπτη, Σάββατο και Κυριακή είναι ημέρες καταλύσιμες, δηλ. τρώμε απ' όλα ό,τι Θέλουμε, εκτός από τις περιόδους νηστειών.

2) ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Από την Καθαρή Δευτέρα μέχρι το Μεγάλο Σάββατο.Δεν τρώμε κρέας, ψάρι, γάλα, τυριά, αυγά, γλυκά με βούτυρο-γάλα, αλλά μόνο λάδι και οινο τά ΣαβατοΚύριακα ( εκτός του Μεγάλου Σαββάτου). Όταν σε νηστείες τρώμε λάδι τότε μπορεί να τρώμε καί αναίμακτα θαλασσινά ( καλαμαράκια, σουπιές, χταπόδι, ταραμά, οστρακόδερμα, κλπ ).
Τρώμε ψάρι στις 25 Μαρτίου του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, καὶ μάλιστα, αν τύχη αὐτὴ στην Μ. Ἑβδομάδα, τότε καταλύεται μόνο οἶνος καὶ ἔλαιον.

( Οι τρεις εβδομάδες που προηγούνται της Μεγάλης Τεσσαρακοστής (Τριωδιο). Κατά τις 3 αυτές εβδομάδες έχουμε :

- Την πρώτη εβδομάδα (του Τελώνου και Φαρισαίου) τρώμε όλες τις ημέρες από όλα.

- Την δεύτερη εβδομάδα ( από του Ασώτου μέχρι των Απόκρεω ) τρώμε από όλα, αλλά νηστεύουμε την Τετάρτη και την Παρασκευή χωρίς λάδι,

- Την Τρίτη εβδομάδα, της Τυρινής, τρώμε από όλα τα άλλα εκτός από κρέας, την Tετάρτη και την Παρασκευή νηστεύουμε κανονικά. )

Ανώνυμος είπε...

να είσαι καλά,πολύ ωραία αυτά τα θρησκευτικά που βάζεις...

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ που συμφωνείς καλέ μου φιλέ του 26 Φεβρουαρίου 2011 3:15 π.μ. αν και οι χριστιανοί βορειοηπειρώτες τα ξέρουν

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 26 Φεβρουαρίου 2011 3:15 π.μ.
ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ. ΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ

Ανώνυμος είπε...

δεν έχει σημασία η υπενθύμιση είναι υπενθύμιση σε όποιον τα γνωρίζει βέβαια

Δημοσίευση σχολίου