Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου 2011

«Η Βόρειος Ήπειρος θα απελευθερωθεί με το κλαρίνο!»

    -   Είναι το Βορειοηπειρωτικό ένα ζήτημα που αφορά μόνο λίγες εκατοντάδες άτομα; 
    -      Κρίμα για αυτούς που αγωνίστηκαν
του Θοδωρή Ασβεστόπουλου
Πριν δύο περίπου μήνες είχα γράψει ένα άρθρο με τίτλο "Η βορειοηπειρώτικη λεβεντιά και η βορειοηπειρώτικη αθλιότητα" σχολιάζοντας κάποιες καταστάσεις στο εσωτερικό της βορειοηπειρωτικής κοινωνίας με αφορμή ορισμένα ενδεικτικά γεγονότα που έλαβαν χώρα το περασμένο καλοκαίρι.
Κάποιοι παρεξηγήθηκαν επειδή θεώρησαν ότι προσβλήθηκαν σαν Βορειοηπειρώτες από αυτά που γράφτηκαν, αγνοώντας όμως ότι το νόημα ήταν πως όσο υπάρχει η λεβεντιά στις τάξεις τους άλλο τόσο υπάρχει και η αθλιότητα και πως είναι στο χέρι τους για το αν καταταχθούν στη μία ή στην άλλη κατηγορία.
Ένας μάλιστα ανώνυμος σχολιαστής αντιδρώντας στο άρθρο αυτό ανάμεσα σε άλλα έγραψε και τον δικό του ορισμό για την αγάπη προς την ιδιαίτερη πατρίδα του:

«Όσο για τα σημερινά εγώ γιατί βλέπω αγάπη για την πατρίδα και μόνο αγάπη?
Κάθε καλοκαίρι μαζευόμαστε, κάνουμε τα γλέντια μας, τραγουδάμε τα τραγούδια μας, απολαμβάνουμε τα κλαρίνα μας μέχρι το πρωί, σφιχταγκαλιαζόμαστε με τους συγχωριανούς μας που έρχονται από διαφορετικά μέρη για να περάσουν λιγες μέρες στην πατρίδα.....»

Θα συμπλήρωνα ότι αυτή την «αγάπη» και την «αυταπάρνηση» για τη μαρτυρική Βόρειο Ήπειρο η συντριπτική πλειοψηφία των Βορειοηπειρωτών που διαμένει στην Ελλάδα, δεν την αποδεικνύει μόνο  κάθε καλοκαίρι στα πανηγύρια, αλλά και κάθε Ιανουάριο και Φεβρουάριο, όταν και διοργανώνονται οι κοπές βασιλόπιτας από τα σωματεία. Εκεί δημιουργείται πραγματικά το αδιαχώρητο, πράγμα που δείχνει μέσω της ψυχαγωγίας και της διασκέδασης ότι όντως οι Ηπειρώτες πέραν της Κακαβιάς δεν ξεχνούν τον τόπο τους. 

Ποιες εκδηλώσεις τώρα για ιστορικές επετείους και ποια απογραφή πληθυσμού; 
Αυτά είναι μόνο για τους “κολλημένους”, τους “ρομαντικούς” και όσους “ονειρεύονται καρέκλες”.
Αυτό ήταν το "δίδαγμα" από τη φετεινή εκδήλωση για την επέτειο της ανακήρυξης της Αυτονομίας της Βορείου Ηπείρου που πραγματοποιήθηκε χθες στο κέντρο της Αθήνας. 

«Η Βόρειος Ήπειρος δεν θα απελευθερωθεί ούτε με τα όπλα, ούτε με την πολιτική. Θα απελευθερωθεί με το κλαρίνο» μου είπε νεαρός Βορειοηπειρώτης (από τους λίγους παρόντες της ηλικίας του), έξω από τον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Καρύτση, όπου τελέστηκε η Δοξολογία για την 17η Φεβρουαρίου 1914, σχολιάζοντας το φαινόμενο ότι αυτή τη χρονιά συγκεντρώθηκε ο λιγότερος κόσμος κατά τα τρία τελευταία χρόνια για να τιμήσει του Ήρωες του Αυτονομιακού Αγώνα. 
Σε μία περίοδο μάλιστα που επίκειται η απογραφή πληθυσμού στην Αλβανία, ένα ιστορικό γεγονός  που θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό τη συνέχεια του αλυτρώτου τμήματος της γης του Πύρρου.

Η έναρξη της εκδήλωσης στις 11 το πρωί, μία ώρα νωρίτερα δηλαδή απ’ όσο συνηθίζεται, δεν αποτελεί δικαιολογία για κανέναν. Σε τέτοιου είδους γεγονότα θα προσέρχονται τα ίδια πάντα πρόσωπα. Πάντα θα ανταλλάζουμε χειραψίες με τους μισούς τουλάχιστον παρεβρισκόμενους γιατί σίγουρα τους ξέρουμε, τους έχουμε κάπου ξαναδεί ή μπορεί να μη μιλάμε με κάποιους άλλους γιατί έχουμε τσακωθεί μαζί τους. Τα ίδια άτομα θα δηλώνουν παρών. 

Φυσικό επόμενο όμως είναι πως όταν υπάρχει αυτή η απουσία κάποιοι άλλοι να εκμεταλλεύονται αυτές τις περιστάσεις για να δώσουν τη δική τους παράσταση. 
Όσοι ήταν παρόντες είδαν την επίθεση που δέχτηκε ένας από τους δύο παρόντες Έλληνες Βουλευτές, καθώς και ο πρόεδρος του Συλλόγου Βορειοηπειρωτών, που διοργανώνει και την εκδήλωση, από ορισμένους διαδηλωτές, οι οποίοι στη συνέχεια φώναζαν συνθήματα για τους «αλήτες, προδότες πολιτικούς» φαίρνοντας σε δεύτερη μοίρα τη Βόρειο Ήπειρο. 

Κάποιοι καλοθελητές θα σπεύσουν να προβάλλουν και αυτό σαν δικαιολογία του ότι δεν θέλουν να ασχοληθούν με το εθνικό τους ζήτημα, παραβλέποντας ότι αυτή τους η αδιαφορία επιτρέπει την επικράτηση τέτοιων καταστάσεων.
Είναι άραγε μόνο οι «αλήτες και προδότες» πολιτικοί υπεύθυνοι για την κατάντια του Βορειοηπειρωτικού ή μήπως κάποιοι δεν κάνουν τίποτα και τα περιμένουν όλα έτοιμα από τους άλλους;

Κρίμα πραγματικά για αυτούς που αγωνίστηκαν και έπεσαν μαχόμενοι στους Βαλκανικούς Πολέμους 1912 – ΄13, στον Αυτονομιακό Αγώνα 1914 και στον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο 1940 - ΄41. Κρίμα για αυτούς που εξορίστηκαν, φυλακίστηκαν, βασανίστηκαν ή εκτελέστηκαν στη διάρκεια της κομμουνιστικής δικτατορίας.                                                                                
Κρίμα για τα παληκάρια της ΣΦΕΒΑ που τη δεκαετία του 1980 αφήναν οικογένειες, σπουδές και δουλειές για να αγωνιστούν για τη Βόρειο Ήπειρο και ως αντάλλαγμα είχαν τον άγριο ξυλοδαρμό σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Γιάννινα τόσο από τα ΜΑΤ όσο και από τους ακροαριστερούς. 
Κρίμα εσχάτως και για τον Χιμαραίο εθνομάρτυρα Αριστοτέλη Γκούμα.   

Είναι τελικά το Βορειοηπειρωτικό ένα ζήτημα που ενδιαφέρει μόνο τις λίγες εκατοντάδες που τρέχουν στις εκδηλώσεις, που καταγγέλουν τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από το αλβανικό κράτος ή στη χειρότερη που γράφουν στα μπλογκς;
Και οι τελευταίοι (οι μπλόγκερς και οι σχολιαστές δηλαδή), να είναι άραγε τρελοί που και αυτοί τσακώνονται για το αν ο ηγέτης των Βορειοηπειρωτών πρέπει να είναι ο Μπολάνος, ο Ντούλες, ο Κίτσιος, ο Ξέρρας ή ο Τάβος;
Μάλλον ναι! Γιατί ηγέτες είναι αυτοί που ελκύουν το πλήθος.

Και αφού η Βόρειος Ήπειρος θα απελευθερωθεί  με το... κλαρίνο οι ηγέτες των Βορειοηπειρωτών δεν μπορούν να είναι άλλοι από τους Βασίλη Καλκάνη, Θωμά Λώλη, Θανάση Κώστα και άλλους δεξιοτέχνες του αγαπητού μουσικού οργάνου.

Ήδη μετά την εκδήλωση τέθηκε σοβαρά η πρόταση τον επόμενο χρόνο να έχουμε μπροστά στην πορεία έναν κλαρινοπαίχτη με την κομπανία του και στη συνέχεια να στηθεί ηπειρώτικο γλέντι στην Πλατεία Συντάγματος.
Χαρμόσυνη γιορτή δεν είναι στο κάτω κάτω η επέτειος της Αυτονομίας;

ΥΓ.: Πολλά έγραψα τα οποία και πάλι θα διαβαστούν από τις λίγες εκατοντάδες που ασχολούνται.
ΤΟ ΟΡΑΜΑ

21 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Επειδη γνωριζω τι γινετε και ημουν σιγουρος για το αποτελεσμα τα ειχα γραψει εκ των πρωτερων στην αναρτιση με την ανακοινωση και δεν θελω να συνεχισω τα καντηλια,ρουφιανοι βορειοηπειρωτες.
Ολα τα βραβεια ρουφιανιας και προδοσιας στους βορειοηπειρωτες παρακαλω,αντε νουμερα.

Ανώνυμος είπε...

noumero eisai esy pou ekfrazesai etsi, esy pou antidras stin pio istoriki mera tis boreiou ipeirou...ilithie

Lazaros είπε...

Η Βορεια ηπειρος ειναι ελευθερη
Οι μονοι σκλάβοι ειναι οι Βορειοηπειρώτες
Ετσι γουσταρουν και ετσι θα ειναι παντα

Ανώνυμος είπε...

αυτη που ηταν διωργανοτες την κυριακη...
ο κοσμος της Β,ΗΠΕΙΡΟΥ δεν τους χουσταρη να τους βλεπει μπροστα του τι κοσμος να πηγενε τρελα πουλατε.....να πηγεναμε να βλεπαμε το λαμογιο των καραθανο το κοματοσκιλο ......
αυτη μονο κακο κανουν παρα καλο και αυτο φανηκε απο τι σημετοχη του κοσμου.....παλι καλα που ηταν και η χρυση αυγη....

Ανώνυμος είπε...

Φιλε Θοδωρη,δυστηχως ετσι ειναι.Δεν ξερω αν αλαξει αυτη η κατασταση.Εχω απο το 91 που πηγαινω συναιχεια και καθε χρονο και χηροτερα.Επειδη ομως,ο καθε ενας απο εμας θεωρει τον δικο του,σαν το καλυτερο κλαρινο,για να εχουμε μεγαλυτερη συμετοχη πρωτεινω να τουσ καλεσουμε ολους.ΖΑΦ...

dimitris είπε...

kalispera.poios eipe oti imaste poyfiani ellinas i albanos eisai

Ανώνυμος είπε...

.......κανένα πρόβατο δεν σώθηκε βελαζοντασ ....

Ανώνυμος είπε...

Βλέπω η ατάκα μου έγινε διάσημη.

Καλή δύναμη βορειοηπειρώτες.

Σ.Γκ.

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

Ανωνυμος 2.28
Αν ειμαι νουμερο η αν εισαι εσυ μας κρινει η ιστορια.Αντιδραω οπως αντιδραμε ολοι οσοι εχουμε τρελα και αρρωστια με τον τοπο.Αν εσυ εισαι ευχαριστημενος απο τη συμμετοχη τοτε δεν εχω παρα να σε βαλω στην κατηγορια των βορειοηπειρωτων που ανεφερα.
Dimitris Η καρδια μου,η ψυχη μου,η ζωη μου ανηκουν στην πατριδα,αν εσυ εισαι ευχαριστημενος απο τον βορειοηπειρωτικο ελληνισμο,οχι μονο απο τη μη συμμετοχη του στην πιο ιστορικη στιγμη του λαου μας αλλα απο τη συνολικη του εικονα και τι προσφερει στην πατριδα,τοτε εγω δεν εχω τι να σου πω,απλα λυπαμαι που ειμαστε συμπατριωτες.
Ανωνυμε 2.46
Πρωτον ρε φιλε αν υπαρχει ενα ατομο που να το γουσταρουμε εστω και οι μισοι βορειοηπειρωτες τοτε να τον κανουμε προεδρο της δημοκρατιας,ο καθ'ενας γουσταρει καποιον διαφορετικο αλλα το κυριοτερο δεν υπαρχει κανεις που να μην τον βριζουμε,τετοια ρατσα ειμαστε.
Τελος αν η παρουσια μας σε μια εκδηλωση μνημης που ουσιαστικα ειναι και η μονη ιστορικη στιγμη για την οποια σαν Ελληνες της Β.Η. νοιωθουμε υπερυφανοι και αγωνιστες εξαρτατε απο το ατομο που τη διοργανωνει,η τον φορεα,τοτε αυτα που εγραψα στις 2.09 συν αυτα που εγραψα στο αρθρο με την αναγγελια της εκδηλωσης ειναι πολυ λιγα σε σχεση με αυτα που επρεπε να γραψω.

Το εχετε παρει χαμπαρι οτι δεν αξιζουμε τιποτα παραπανω απο αυτα που εχουμε αυτη τη στιγμη,οχι που εχουμε κατακτησει,που μας εχουν χαρισει,γιατι σε ολους τους αγωνες οι ιδιοι που ηταν και χθες ηταν παντα και αντι να ειμαστε και εμεις που δινουμε το παρον οπου μας καλει η πατριδα μια γροθια,οι μισοι δεν μιλαμε με τους αλλους μισους,λες και ειμαστε χιλιαδες και εχουμε την πολιτελεια να επιλεγουμε ποιος μας κανει για αγωνα και ποιος οχι.Θελω να γραψω πολλα αλλα θα ξημερωσουμε.
Α και μη ξεχνιομαστε,το χαρακτηριστικο μας που δεν ειναι αλλο απο τη ρουφιανια.Ρουφιανια δεν ειναι μονο να λες αυτα που δεν πρεπει να πεις αλλα και να μην ενδιαφερεσαι για την πατριδα σου να βαζεις το προσωπικο οφελος πανω απο την πατριδα η ακομα χειροτερα να συνεργαζεσαι με τους εχθρους που δεν ειναι αλλοι απο τους αλβανους.
Ζηταω συγνωμη μονο απο αυτους που ηταν χθες και που ειναι σχεδον παντα μπροστα στους αγωνες και καταλαβαινουν το υφος και το παθος μου σε αυτα που λεω,για τους υπολοιπους δεν απολογουμε αντιθετα επαυξανω.

Ανώνυμος είπε...

Κρίμα για τα παληκάρια της ΣΦΕΒΑ που τη δεκαετία του 1980 αφήναν οικογένειες, σπουδές και δουλειές για να αγωνιστούν για τη Βόρειο Ήπειρο και ως αντάλλαγμα είχαν τον άγριο ξυλοδαρμό σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Γιάννινα τόσο από τα ΜΑΤ όσο και από τους ακροαριστερούς.

Την κατηγορία απέναντι στη ΣΦΕΒΑ που την είδες 10:48; Αυτό που κατάλαβα είναι ότι τα παιδιά της ΣΦΕΒΑ αγωνιστηκαν όσο κανείς άλλος αλλά οι Βορειοηπειρώτες του σημερα δεν κάνουμε τιποτα. Από που τα έωγαλες αυτα τα συμπεράσματα;

Ανώνυμος είπε...

Έγραψα το παραπάνω σχόλιο (νο 9) έχοντας διαβάσει βιαστικά το κείμενο του κ.Ασβεστόπουλου.

Νόμισα ότι σχολιάζοντας την απουσία αρκετών βορειοηπειρωτών κατηγορούσε και την ΣΦΕΒΑ για απουσία από τον εορτασμό της Επετείου του Αυτονομιακού αγώνα στην Αθήνα (επέτειο που πάντα τιμούσε η ΣΦΕΒΑ και ο μητροπολίτης Κονίτσης, στο παρελθόν κάθε Φλεβάρη και τελευταία χρόνια κάθε Μαϊο: επέτειο υπογραφής του Αυτονομιακού Πρωτοκόλλου της Κέρκυρας).

Με μια πιο ψύχραιμη ανάγνωση κατάλαβα ότι δεν είχε κανένα τέτοιο νόημα η αναφορά του κ.Ασβεστόπουλου στη ΣΦΕΒΑ.

Οπότε παρακαλώ τους διαχειριστές του Ιστολογίου να διαγράψουν το προηγούμενο σχόλιό μου (μπορούν να διασταυρώσουν ότι είμαι ο ίδιος από την IP μου, που παραμένει η ίδια).
Ευχαριστώ κ συγνώμη για τις ακραίες εκφράσεις από τον κ.Ασβεστόπουλο.

Ανώνυμος είπε...

aftos o mikros tsolias pantos egrapsse stin epeteio tis aftonomias....gia sou re mikre taso pando..

Ανώνυμος είπε...

και εγώ ήθελα να πάω και δεν πήγα!
δεν γουστάρω αλλό να βλέπω το τον Καραθάνο με τη Δήμου και τα άλλα κομματοσκυλα της ΝΕΒ.
τι χρωστάω και εγώ και ο καθένας
καθέ χρόνο οι ίδιες φάτσες,οι ίδιοι θα καταθέσουν στεφάνη ,οι ίδιοι θα μιλήσουν και εγώ πρέπει να τους ακούσω!
δεν αντέχετε αυτό το πράγμα,για εφέτος μου είπαν πως αναμάσησε τον ίδιο λόγο ο Κλαλυβιώτης.
μου είπαν πως τα έκαμε σαρδάμ και κατόπιν ο Καραθάνος είπε πως ήταν τρακαρισμένος!
με νταλίκα έχει τρακάρει Καραθάνε άλλα εσύ τον συμμάζεψες γιατί δεν σου κάθεται κανείς άλλος να σου κάνει τον αέρα που θες !

Ανώνυμος είπε...

Ρε παιδιά μου... Πως γίνεται αυτό το πράγμα με εμάς..

Πάντα δεν είμαστε εκεί αλλά πάντα υπάρχουν κάποιοι άλλοι που μας λένε τι έγινε, πάντα μας φταίνε αυτοί που δεν κάνουν αυτό που θέλουμε να κάνουμε εμείς.
Πάντα δεν θέλουμε να ανακατευτούμε και να δώσουμε λύσεις σε υπαρκτά προβλήματα που αφορούν μόνο εμάς γιατί " πάντα μας φταίνε οι ίδιες φάτσες".
Πάντα δεν θέλουμε να συμμετέχουμε σε εκδηλώσεις γιατί δεν γουστάρουμε που τις οργανώνει ο Μίτσος, ο Κίτσος, ο Βάγγος, ο Μπίλης...Αλλά όταν μας λένε έλα να παλέψουμε όλοι μαζί...κοίταξε φούλι δεν είναι ότι δεν θέλω αλλά έχω δουλεία τις Κυριακές και τις καθημερινές... Ελεύθερος είμαι μόνο τα Σαββατόβραδα.. (ουπππςςςς)

Να μαζευτούμεεεεε λεω...

Θα έρθει η Τρόικα να μας στείλει για απαλλοτρίωση!!!!!

Και είδατε... τις γυρίζει το μάτι τώρα τελευταία..


"Εγώ δεν είμαι εσύ όσο και να θες εσύ να είσαι εγώ"

Αιντεε

Ανώνυμος είπε...

7:09 mou thimizeis ena adespoto me poly trela,
esy kyra mou kaneis aera gia ena komati psomi se opoion sou katsi, kai ston karathano esi kaneis aera to ksexnas kai sou petaei kana kokalo na min pinas!

Ανώνυμος είπε...

7.09 συμφωνώ ταμάλα,άκουσα τα σαρδάμ στην αρχή μετά δεν άντεξα άλλο βγήκα έξω.γιατί τον τρέχουν τον άνθρωπο΄δεν τον λυπούνται; τα΄χει τελείως χαμένα.
πολύ καλο αυτό με τη νταλίκα, σωστά έτσι δείχνει.

dimitris boyrko sarandi είπε...

ti na soy po re file ama exeis kolitoys xrisaygites ayta matheneis.aporia ena pragma moy kanei giati zo k ellada k sto saranti albania.pos oles i fasaries ginonte mono ximara k poythena aloy se boreio ipirotes poly periergo.malon tha einai i poly isyxi i poly mplegmenei.opoios nyxta perpati laspes k skata pati.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε 6:36 από το SARANTI...!
Πρωτα απ' όλα ρε φίλε, πες σωστά το όνομα της πόλης σου, εκτός και φοβάστε πιά εσέις οι ήσυχοι και "νομοταγείς" εκεί στο "σαράντι" να προφέρετε την σωστή ονομασία, μην μπας και σας θυμώσουν οι νεοι ιδιοκτητες της πόλης σας. Και καλά κάνετε, γιατί οι λιάμπηδες δεν αστειεύονται!!!
Όσο για την απορία σου, δεν προκειται να βάλουμε εσένα να δώσεις απαντησεις στα θέματα που μας απασχολούν.
Α, και να σε ενημερώσω πως έχουμε εφοδιαστεί με πολύ καλά φώτα για να βλεπουμε που πατάμε, όταν χρειάζεται να πρπατούμε νύχτα. Εσύ πάντως και οι όμοιοί σου καλά θα κάνετε να προσέχετε να μην ξεφυτρώνετε στο διάβα μας, γιατί μπορεί να σας "πατήσουμε" και να βρωμίσουμε τις σόλες των παπούτσιων μας....
Θα προσπαθήσουμε όμως να σε αποφύγουμε και να μην βρωμισουμε τα παπούτσια μας με σενα, εισαι τέτοιο σκ...ατο, που δεν αξιζεις ουτε να σε πατησει καποιος, για το λόγο ότι θεωρείς όλο το γύρω - γύρω Β. Ηπειρο και το "σαραντι" το θεωρεις αλβανια...! κοίτα την τύφλα σου και μην ασχολείσαι με τους χιμαριώτες.

Ανώνυμος είπε...

dimitris boyrko sarandi είπε.
8.32 και μόνο που λέγεται έτσι καταλαβαίνεις τι σκ...ο είναι
πλήσου πρώτα και μετά μίλα στο ελάχιστο για τους χιμαριώτες
δεν λέω να πλήνεις το στόμα σου
αυτό αποκλείεται να γίνει ούτως η άλλος

Ανώνυμος είπε...

Εσυ στο "σαραντι" ρε φιλε δεν ξερω τι τρεχει και δεν εχετε φασαριες,η πολυ αγαπημενος με τους αλβανους εισαι η κανεις την κοτα σε καθε προσβολη τους.
Εγω δεν ειμαι απο τη Χειμαρα και δεν μπορω να πω πως εχουμε τις ιδιες φασαριες στο χωριο μου αλλα σε ενα αλλο χωριο της Δροπολης,τη Δερβιτσανη που οποτε ειμαι πανω περναω πολλες ωρες της μερας σχεδον μερα παρα μερα ξυλο πεφτει με αλβανους η μηπως και αυτοι νυχτα περπατουν.
Αντι να πεις Δοξα και Τιμη σε αυτους που αντιστεκοντε ακομα και ορθωνουν αναστημα στους βαρβαρους προσπαθεις να βρομησεις το στομα σου με μαλακιες.Εγω σαν Δροπολιτης ειμαι πολυ χαρουμενος που εχω φιλους Δερβιτσιωτες που κατα τη γνωμη σου περπατανε νυχτα.Το ιδιο ισχυει και για τους Χιμαριωτες στον τοπο τους που ειναι το καμαρι και των υπολοιπων χωριων και αυτοι που δεν σκυβουν το κεφαλι.

Δημοσίευση σχολίου