Μη έλεγχε κακούς, ίνα μη μισήσωσί σε, έλεγχε σοφόν, και αγαπήσει σε … (Παλαιά Διαθήκη, Παροιμιών το Ανάγνωσμα Κεφ. 9)
Επειδή μας ήρθαν πολλά σχόλια για τις δύο αναρτήσεις που σχετίζονται με την εκκλησία, μερικά εκ’ των οποίων δεν δημοσιεύσαμε, θέλουμε να κάνουμε κάποιες διευκρινήσεις:
1.
Σεβόμαστε απεριόριστα τον Αρχιεπίσκοπό μας κ.κ. Ανάστάσιο και το έργο του, το δείξαμε άλλωστε με πολλά άρθρα. Κανένας όμως δεν είναι ανυπόληπτος κριτικής ακόμα και η εκκλησία.
Το ότι θεωρήσαμε περιττή τη συγκέντρωση υπογραφών είναι άποψη μας και τους λόγους τους εξηγήσαμε στο άρθρο.2. Δε συμφωνούμε και δε μας εκφράζουν τα «τολμηρά» του Γιαννάκη πόσο μάλλον με κάποια σχόλια που δημοσιεύτηκαν στο συγκεκριμένο άρθρο. Το κείμενο το είχαμε από την προηγούμενη μέρα (μας ενημέρωσαν από τα Γιάννενα από το πρωί που δημοσιεύτηκε) και προβληματιζόμασταν αν έπρεπε να το αναρτήσουμε. Πρώτη αναφορά στη συγκεκριμένη στήλη έγινε το βράδυ από τη «Δερόπολη» και το γεγονός ότι ο «Πρωινός Λόγος» είναι εφημερίδα που διαβάζεται σε όλη την Ήπειρο και από πολλούς Βορειοηπειρώτες, λόγο της καθημερινής της αναφοράς στα Βορειοηπειρωτικά, μόνο από αυτό το γεγονός θεωρήσαμε ότι είχε ενδιαφέρον να δημοσιευτεί και καθένας ας το έκρινε.
3. Το ομολογουμένως τεράστιο έργο του Αναστασίου οφείλεται κατά κύριο λόγο στον ίδιο αλλά και σε πολλούς εκλεκτούς συνεργάτες του. Όπως είχαμε αναφέρει παλαιότερα, το κοτσάνι του τριαντάφυλλου έχει και αγκάθια και δεν πρέπει να επικεντρωνόμαστε στα αγκάθια αλλά να βλέπουμε το τριαντάφυλλο.
4. Είναι γνωστό ότι στη μητρόπολη Αργυροκάστρου δημιουργήθηκαν πολλές εντάσεις και υπάρχει ειδικά στην περιοχή της Δρόπολης, ένα μένος κατά του μητροπολίτη και των συνεργατών του, κάποιες φορές δικαιολογημένα αλλά τις περισσότερες αδίκως γιατί προέρχονται από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν το πνεύμα της εκκλησίας. Θεωρούμε ότι πολλές από αυτές τις παρεξηγήσεις μπορούσαν να αποφευχθούν με κάποιες πρωτοβουλίες και τομές, του κατά τα άλλα εξαίρετου κληρικού και υπόδειγμα σε θέματα εκκλησιαστικής τάξης και ηθικής Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Αργυροκάστρου Δημητρίου. Δεν καταλαβαίνουμε για παράδειγμα που είναι το κακό ένα νέο ζευγάρι από το Τεριαχάτι (μας έστειλαν σχετική επιστολή), να θέλει να κάνει το γάμο του στην εκκλησία της Αγίας Παρασκευής και να μην τους το επιτρέπουν. Όχι μόνο οι Τεριαχατινοί αλλά όλοι οι Δροπολίτες ευλαβούνται πολύ την Αγία Παρασκευή και όταν φτάνουν στο σημείο οι χωριανοί να αλλάζουν κλειδαριές ο χώρος παύει να είναι τόπος ευλάβειας.
5. Τα αγκάθια και τα ζιζάνια στον ευαίσθητο χώρο της εκκλησίας υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν αλλά όταν κάποιοι λαϊκοί – αγκάθια φύτρωσαν 20 χρόνια στην εκκλησία δεν μπορεί να παραβλέπονται από τον επίσκοπο. Ο Αναστάσιος δεν δίστασε να απομακρύνει έναν συνεργάτη του, εξαίρετο θεολόγο και με σημαντική θέση στην αρχιεπισκοπή, χωρίς να υπάρχει κάτι μεμπτό για τον ίδιο αλλά επειδή παρέβλεπε και ανέχονταν κάποιες ατασθαλίες. Στη μητρόπολη Αργυροκάστρου τι φοβίσει το οικείο μητροπολίτη να κάνει κάποιες αλλαγές σε 2-3 άτομα που όλοι τους ταυτίζουν με την εκκλησία;
6.
Μπορεί κάποιοι να πικράθηκαν με τα γραφόμενα μας αλλά η πρόθεση μας σε καμία περίπτωση δεν έχει δόλο, ούτε θα υποδείξουμε σε κάποιον πώς να κάνει καλύτερα τη δουλειά του αλλά πιστεύουμε ότι εκφράζουμε το σύνολο της κοινής γνώμης και πολλών πιστών που θέλουν μια εκκλησία να στέκεται στο ύψος της και θεωρούμε ότι αυτός είναι ο ρόλος μας, να εκφράζουμε την κοινή γνώμη.
3 comments:
sygxarhtiria gia to arthro alla moy fenete ta strogkileyeis ta pragmata. osoi exoyn tin empiria tis mitropolis ayto poy antimetopizoyn einai grinia neyrikomara kai ironia poly ironia re file. den mporeis na pas ekei kai to proto prama poy synantas einai ton konto apo xaskobo na se ironebete.
Den dikaiologite sti mitropoli na mhn epitrepei se xristianous orthodoksous na stefanothoun stin eklisia opou exoun epileksei ite einai teriaxatinoi ite...zervatinoi (giati den epetrepse kai se alla zevgaria na stefanothoun, den sta eipan kala).
Kai to kiriotero, den epitrepetai se mitropoliti na pei ta ekseis logia se ena apo ta zevgaria ap' oti ematha :"an den thelete na stefanothite se alli eklisia den peirazei, kante to trapezi opws exete programatisei, kai stefanoneste tou xronou...".
Den efxomai oute ston exthro na perasei to golgotha pou perase to zevgari apo to Teriaxati gia na stefanwthei, mia ora prin to gamo oi misoi trexan stin mitropoli na metapisoun ton motropoliti na tous dwsei to kleidi, kai oi alloi misoi trexan sto nosokomeio me tin mana tou gamprou(egw imoun sto gamo kai ta kserw apo prwto xeri kai den mpwrei na me diapsefsei kaneis)
Krima, poli krima gia ola afta pou ginontai giati iparxoun akoma paidia pou theloun na pandreftoun paradosiaka ston topo tous kai kapioi anthrwpoi tous amavrwnoun tin psixi kai tous kanoun na to ksanaskeftoun!
Eimai sigouros pws o Sevasmiotatos Anastasios den gnwrizei tpt ap' ola ayta, den nomizw pws tha to epetrepai an to iksere.
As krinei o theos pios exei lathos kai pios swsto...
Να ξεχωρίσουμε τα πράγματα. Άλλο η ευλάβειά μας και ο σεβασμός μας προς την Ορθοδοξία και τους Ποιμένες της κι άλλο οι συμπεριφορά των ανθρώπων (υπαλλήλων) που ταπεινώνουν καθημερινώς το ποίμνιο με τις συμπεριφορές τους. Με τους δεύτερους έχουμε το πρόβλημα οι αποίοι από τη μια "υπηρετούν" την ενότητα του ποιμνίου κι από την άλλη εφαρμόζουν το "διαίρει και βασίλευε".
Δημοσίευση σχολίου