Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

Το μεγαλύτερο εργοτάξια στην Αλβανία έχει ελληνική σημαία



Η ΑΚΤΩΡ ολοκληρώνει φέτος ένα από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα της Αλβανίας
Ρεπορτάζ και φωτογραφίες του Βαγγέλη Παπαχρήστου
Η επιθυμία να επισκεφτώ και να παρακολουθήσω από κοντά τις εργασίες μιας εταιρείας κολοσσός, σ’ ένα κολοσσιαίο έργο, είχε αποτυπωθεί μέσα μου. Ιδίως όταν έχει να κάνει με μια ελληνική εταιρεία και συγκεκριμένα με την «Κ/Ξ COPRI-AKTOR». Την εταιρεία κολοσσός των Βαλκανίων, μία από τις 50 μεγαλύτερες  στον κόσμο, η εταιρεία που έχει αναλάβει και αποπερατώσει έργα σε 10 χώρες, Πρόεδρος της οποίας είναι ο κ. Δημήτριος Κούτρας.

Είναι η εταιρεία που έχει αναλάβει την εθνική οδό Τίρανα Ελβασάν, 32 χλμ μήκος.  Δεν είναι, όμως, η απόσταση που κάνει δύσκολο το έργο αυτό. Είναι το φυσικο-γεωλογικό της περιβάλλον. Ένα περιβάλλον πολύ δύσκολο, με βουνά και λαγκάδια, με ρεματιές και βαθιές χαράδρες.
Τρία είναι τα τμήματα που διεξάγονται εντατικά οι εργασίες της εθνικής οδού: το τμήμα Τίρανα-Κράμπα, το τούνελ και το τρίτο Κράμπα-Ελβασάν.

Στο εργοτάξιο
Το κεντρικό εργοτάξιο –έχει και άλλα μικρού βεληνεκούς- έχει σφηνωθεί κάπου στη μέση της διαδρομής, εκεί στο βουνό της Κράμπας. Εκεί όπου παίρνουν σάρκα και οστά τα δύο μεγαλύτερα έργα: η διπλή  σήραγγα (τούνελ) στο δεύτερο τμήμα και η περίφημη γιγαντιαία γέφυρα στο τρίτο τμήμα.
Με μια μικρή κοινότητα μοιάζει το εργοτάξιο: Τα γραφεία, οι ξενώνες, οι αποθήκες, τα μηχάνημα. Πολλά τα μηχανήματα. Παντός τύπου. Σύγχρονα. Λειτουργικά. Που, όταν είναι στην ακμή της δουλειάς, δονείται ολόκληρος ο τόπος. Που όταν περνούν οι ταξιδιώτες και τα βλέπουν, λένε: «Αυτή είναι εταιρεία;» «Τι εταιρεία είναι;» Και έρχεται η απάντηση: «ελληνική». Αυτά είναι η ραχοκοκαλιά και το βαρύ πυροβολικό της εταιρείας και όχι εταιρείες που αναλαμβάνουν έργα με έξι εφτά μηχανήματα και η ποιότητα τους φθάνει από την Τρίτη έως την Τετάρτη. 
Αν και στα Τίρανα ήταν καλός ο καιρός, στο εργοτάξιο χιόνιζε. Η λάσπη από τα αναχώματα και την πυκνή κυκλοφορία, τεράστια. Η δουλειά, όμως, στην ακμή της: Χτίζουν, μετακομίζουν μπάζα, στρώνουν. Στο τούνελ δίνουν το τελευταίο χέρι. Το βάφουν στα λευκά. Σε λίγο θα βαλθούν οι σηματοδότες.

Μαζί με τον Βαγγέλη Γκούντη, πολιτικός μηχανικός από τους Αγ. Σαράντα, διασχίσαμε το τούνελ 2900 μ. μάκρος-η αντίθετη πλευρά του 2300 μ. Είναι το δυσκολότερο τμήμα που έχει αναλάβει ολοκληρωτικά η AKTOR –τ’ άλλα δύο τμήματα σε συνεργασία με την  COPRI- οι εργασίες των οποίων ολοκληρώθηκαν και τώρα έμειναν οι διακοσμητικές και η σηματοδότηση. Ένα τούνελ σύγχρονο με όλες τις προδιαγραφές, που συναγωνίζεται τα καλύτερα της Ευρώπης. Είναι φυσικό όταν γίνεται από μια τέτοιου κλάσης εταιρεία.
Μερικά μέτρα πιο πέρα, προς το Ελβασάν, μια άλλη θέα. Μια γιγαντιαία γέφυρα έπαιρνε ζωή. Σε μια χαράδρα με τεράστιες διαστάσεις. Και σε βάθος, και σε μάκρος. Η γέφυρα, που μαζί με τις άλλες και το τούνελ, θα συντομέψουν και θα κάνουν πιο άνετη τη διαδρομή.
Όπως τονίσαμε δεν είναι το μήκος της οδού, αλλά οι δυσκολίες που σχετίζονται με το περιβάλλον. Στο πρώτο τμήμα, στην Μπερζίτα του ποταμού Ερζέν κτίζεται μια άλλη γιγαντιαία γέφυρα μήκους 110 μ. Άλλα 25 μικρότερα τεχνικά έργα έχει το τμήμα αυτό. Στο τρίτο τμήμα, Κράμπα- Ελβασάν, άλλες έξι γέφυρες. Δύο με μία προώθηση, δύο με δύο προωθήσεις και άλλες δύο με τρεις προωθήσεις. Εκτός αυτών κι άλλα 44 τεχνικά έργα.

Το προσωπικό
Διευθυντής της εταιρείας, για τις εργασίες στην Αλβανία, ο κ. Παντελής Δελάπογλου, που περισσότερο καιρό θα τον βρεις στο εργοτάξιο, μέσα στο έργο, παρά στο γραφείο. Παρακολουθεί, συντονίζει, προγραμματίζει.
Αναπληρωτής διευθυντής, το δικό μας παιδί,  ο πολιτικός μηχανικός από το Μραϊλάτι επαρχίας Μεσοποτάμου Γεώργιος Λέκκας. Ο Γιώργος, ένας τύπος γελαστός, μα σοβαρός, όταν το απαιτεί η δουλειά, με το μυαλό του κομπιούτερ. Μας περίμενε και στη διαθεσιμότητά μας για ό,τι του ζητήσαμε. Γνωρίζει καλά το καθετί για την εταιρεία και το συγκεκριμένο έργο. Με δίκιο γιατί ο Γιώργος έχει 15 χρόνια που συμπορεύεται μαζί της. Σε εθνικούς οδούς, στο μετρό της Αθήνας κι άλλου, ως εργοταξιάρχης.

Οι εργασίες αυτού του έργου, όπως μας είπε ο Γιώργος, άρχισαν το Μάρτιο του 2012 και θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2013. Οι εργασίες προχωρούν κανονικά και παραδίνοντάς την ολοκληρωτικά, η διαδρομή Τίρανα –Ελβασάν θα γίνεται στο ήμισυ του μέχρι τώρα χρόνου.
800 είναι τα άτομα που απασχολεί η εταιρεία. Δεκαπέντε από τους Αγίους Σαράντα. Η Μιρέλα Παπαχρήστου, γενικός οικονομολόγος της εταιρείας. Ο Βαγγέλης Γκούντης, πολιτικός μηχανικός. Ο Ανδρέας Παπάς από την Κουλουρίτσα επαρχία Λιβαδειάς, μηχανολόγος. Ο Εγκίρτ Δήμας, η Ανίλα Κούμη, στη διοίκηση, η Μπεσμίρα Πάγιο, οικονομολόγος και πολλοί άλλοι. 

Στη θέση του επιλόγου
Σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς, όταν η κρίση μαστιγώνει τα πάντα, όταν πολλές άλλες εταιρείες φτωχαίνουν, όταν η Ελλάδα έχει ανάγκη από έναν καλό λόγο, η εταιρεία AKTOR ως λαμπηδόνα, «αηδονολαλεί», με τον τρόπο της, εκεί στα δύσκολα μέρη της μέσης Αλβανίας. Μάχεται να ενώσει ράχες, βουνά και χαράδρες, να φέρει πιο κοντά πόλεις και περιοχές, να στολίσει, με τα τεχνικά έργα, νέους οδούς και λεωφόρους, να υψώσει ψηλά το όνομα της Ελλάδος.
Και οι πρώτες διαπιστώσεις και ευχαριστίες συνάμα, δεν άργησαν ναρθούν. Από πρωθυπουργό και υπουργό συγκοινωνίας της χώρας.

5 comments:

Ανώνυμος είπε...

ελληνική εταιρία;;;κατάλαβα σε δύο χρόνια όλα θα γκρεμιστούν οι δρόμοι θα είναι με λακούβες άλλωστε άν δούμε την εγνατία οδό που λέμε οτι είναι ο καλύτερος δρόμος στην ελλάδα φαντάσου αυτό που θα έκαναν οι απατεώνες στην αλβανία

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ 12:57, βρήκες την ευκαιρία να βγάλεις την κακία σου και το σκασμό σου!

Ανώνυμος είπε...

Η ΑΚΤΟΡ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΣΟ ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΠΟΜΠΟΛΑΣ! ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΤΙ Ο ΜΠΟΜΠΟΛΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΕΞ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΤΟ ΘΑΨΙΜΟ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΑΛΒΑΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΩΣ ΒΑΣΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΜΕΡΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ. ΚΡΑΤΑΜΕ ΟΜΩΣ ΜΙΑ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑΤΙ ΑΜΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΟΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΤΟ ΚΛΕΠΤΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΤΟ ΑΛΒΑΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΣΕ 5 ΧΡΟΝΙΑ.

ΛΥΠΑΜΑΙ ΟΜΩΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΟΙΝΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΘΙΞΩ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΜΑΣ ΤΟΝ ΒΑΓΓΕΛΗ ΠΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΝΤΑΒΑΤΖΙΔΕΣ ( που με την επιρροή τους χαράσσουν εσωτερική και εξωτερική πολιτική που η Βόρειος Ήπειρος την έχει πληρώσει ακριβά τα τελευταία 17 χρόνια) ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

Ανώνυμος είπε...

Μόνο μια λέξη θα σας πω , ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ. Με αυτά που γράφετε υποστηρίζετε τον πρόεδρο του PDIU τον τσάμι Ινριζι. Δεν χαίρεστε που είναι Ελληνική εταιρεία και κυματίζει η ελληνική σημαία παντού.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφει ο 3 46

Δημοσίευση σχολίου