Του
Παναγιώτη Μπάρκα
Ο Ελληνισμός στην
Αλβανία έχει πολλούς λόγους να γιορτάζει την Παλιγγενεσία. Μεταξύ αυτών
αναφέρουμε δύο. Αυτόν που αφορά το τριπλό μήνυμα ελπίδας που κουβαλάει η 25η
Μαρτίου: -Τη «σπορά» της απελευθερωτικής επανάστασης, (ως κατόρθωμα του
ακατόρθωτου από έναν μικρό λαό έναντι της ασιατικής αυτοκρατορίας και
απροθυμίας των Μεγάλων της Ευρώπης). Τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. (θεϊκό
ελπιδοφόρο μήνυμα για την ανθρωπ0ότητα). Το ξύπνημα της φύσης από τον χειμερινό
λήθαργο.
Ο άλλος λόγος αφορά την υπαρξιακή
ανάγκη διατήρησης της ταυτότητας ελληνισμού σε τούτη γη, που προσέφερε στο
Γένος και το Έθνος δύναμη, ευπρέπεια και δόξα, (κρατώντας για λόγο της
συντρίμμια και φτώχεια), όταν ο σημερινός εναπομείναντος Ελληνισμός βάλλεται
και απειλείται από παντού.
Ο δεύτερος λόγος στη διαλεκτική σχέση του με τον πρώτο, απαιτεί την
πολυπόθητη ενότητα και ομοψυχία….!!!
Τι είδαμε στις φετινές
εκδηλώσεις: Την ανάγλυφη
επιθυμία εορτασμού να τείνει με βία από τη βαρυσήμαντη ουσία των μηνυμάτων
Παλιγγενεσίας προς την επιφάνεια, την τυπικότητα, τον φολκλορισμό. Από την
εθνική ιδεολογία, προς την εφήμερη προεκλογική πολιτική της μεταξύ μας
αντιπαράθεσης.
Είδαμε και πάλι τους απλούς Έλληνες, κυρίως τα παιδιά και τη νέα γενιά,
που επιμένουν «να μεθύσουν με το κρασί του 21», να εκτίθενται στο μαγνητικό
πεδίο της κούφιας εθνορητορικής. Όπως οι Ιρακινοί στρατιώτες στο μαγνητικό
πεδίο της νέας γενιάς υπερσύγχρονων όπλων που τους ακινητοποιούσε, σε τέτοιο
σημείο που άνετα οι αμερικανοί τους μάζευαν τα όπλα από τα χέρια, όπως τα
γινωμένα φρούτα από ένα δέντρο. Το απατηλό εθνορητορικό πεδίο στοχεύει και πάλι
τη ψήφο…. Και ξανά εν΄δράση το ίδιο, αφανές χέρι. Δήθεν στο όνομα του επίσημου
εθνικού κέντρου, προώθησε και έδωσε στην ΟΜΟΝΟΙΑ την πρωτοκαθεδρία των
εκδηλώσεων.- Προσέχουμε, όχι στο άλλο ήμισυ της, το ΚΕΑ. (Στην προκειμένη
περίπτωση ισχύει ο μπολσεβίκικος στίχος του Μαγιακόφσκι: «όταν λέμε Λένιν,
εννοούμε το κόμμα/ και όταν λέμε κόμμα εννοούμε το Λένιν»).
Τρεις μήνες ακριβώς πριν από τις εκλογές, προσπάθησε να της δώσει, λίγη
εθνική αίγλη, εφημερίδα, οικονομικά πολιτικά και θρησκευτικά στηρίγματα.
Επέλεξε την εθνική γιορτή, διότι αποτελεί απυρόβλητο στη όποια κρητική.
(Σίγουρα που θα κατηγορηθώ για «ιεροσυλία» που το τολμώ).
Εγώ όμως επιμένω κατά αυτού του σαρκαστικού σκηνικού, απλά και μόνο διότι
αποτελεί διακύβευση των εθνικών
συμφερόντων.
Η ηγεσία της ΟΜΟΝΟΙΑΣ πρέπει να τη δούμε «με τριχιά και σαπούνι στο σπίτι
του κρεμασμένου», να απειλεί και την ελπίδα σ΄αυτά τα εναπομείναντα και
ανυποψίαστα νιάτα μας.
-
Υπό τη
δική της σιωπή ιχθύος επιτράπηκε οι
δικοί της τοπικοί άρχοντες
να πολιτογραφήσουν
σε περιοχές αμιγώς ελληνικές μειονοτικές άνω των χιλίων αλβανικών οικογενειών.
Στο πλαίσιο αυτό επέτρεψε την ίδρυση θυλάκων αλλογενών στις ίδιες περιοχές, με
αποτέλεσμα μεγάλο μέρος της οικονομικής δραστηριότητας να έχει περάσει στα
χέρια αυτών.
-
Επί 15
χρόνια, άφησε τα ελληνόπουλα χωρίς βιβλία στην μητρική γλώσσα
και επέτρεψε να
κλείσουν τα ελληνικά σχολεία στο δημόσιο για να προωθήσει ιδιωτικά συμφέροντα.
-
Έκαμψε
την αντίσταση στον αγώνα κατά της υφαρπαγής από αλλοεθνείς
δήθεν πρώην
ιδιοκτητών δεκάδων χιλιάδων στρεμμάτων
βοσκοτόπων και λιβαδιών.
-
Με την
πολιτική της κατάφερε να μειώσει το μέγεθος του
βορειοηπειρωτικού
ελληνισμού σε μόλις 24 χιλιάδες Έλληνες, γεγονός που συμβαίνει για πρώτη φορά
στις απογραφές του αλβανικού κράτους από την ίδρυσή του.
-
Κατάφερε
να θάψει για μια ακόμη φορά την παρουσία Ελληνισμού σε
Κορυτσά, Χιμάρα
και αλλού.
-
Κατάφερε
να εξαλείψει από τη διεθνή ατζέντα και τις εκθέσεις των
διεθνών οργανισμών
το θέμα του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού και των δικαιωμάτων αυτού.
-
Διέπρεψε
ειδικά στο να πετύχει τη μεταξύ μας διάσπαση σε
ανεπανόρθωτες
διαστάσεις.
Σ΄αυτή την αντεθνική πλευρά του
έργου της ηγεσίας της ΟΜΟΝΟΙΑΣ υπάρχουν και άλλα πολλά, που αφορούν τον
πολιτισμό, την παιδεία, την οικονομία, τα ανθρώπινα και εθνικά δικαιώματα,
μέχρι και πρόσωπα και προσωπικότητες κλπ.
Στην εθνική πλευρά του έργου της τα
στοιχεία είναι καθηλωμένα στο μηδέν.
Υπό το σκεπτικό αυτό ακούγονται
ειρωνικές και πατριδοκάπηλες «οι εκκλήσεις» της ηγεσίας για ενότητα,
πατριωτισμό και εθνικούς αγώνες και κορώνες….!
Τι αναμένουμε.
Πέρασαν αρκετές βδομάδες από τη συνάντηση της Αθήνας. Φάνηκε ως
προσπάθεια εύρεσης της φόρμουλας για την πολυπόθητη ενότητα, την οποία όλοι τη
θέλουμε, αλλά λίγοι επενδύουμε για να την πετύχουμε.
Οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν ότι στόχος της δεν ήταν η ενότητα, όσο η
φόρμουλα υποταγής όλων υπέρ του σκοπού επίτευξης της εκλογής ενός συγκεκριμένου
προσώπου στην αλβανική Βουλή υπό το πρόσχημα στερεότυπο του συγκεκριμένου
«αυθεντικού» εκπροσώπου εκεί. Σημειώνω ότι οι παράγοντες του συγκεκριμένου
στόχου, ως αφανές χέρι, δεν νοιάζονται ότι ο Ελληνισμός της Β/Η δεν μπορεί
πλέον να καταναλώνεται στους παραπάνω
αυτοσκοπούς, όταν δεν υπάρχουν
εθνικοί στόχοι. Ότι, το αντεθνικό τους (μάλλον στον ενικό), έργο υπαγορεύει τον
τερματισμό αυτού του είδους εκπροσώπησης. (Να μη λησμονούμε. Την ίδια εξέλιξη
είχε και η συνάντηση του Κάραβελ, του 2007 με πρωταγωνιστή ξανά το ΥΠΕΞ)
Στη συνάντηση «ελπίδας» της Αθήνας, 2013, υπό τη μέριμνα της πολιτικής
ηγεσίας του ΥΠΕΞ, κατά περίεργο τρόπο δεν ήταν οι επίσημοι εκπρόσωποι της
Ελλάδας στην Αλβανία. Τώρα όμως τους βλέπουμε, παρά τον κομψό τρόπο, να
«μετέχουν» στην προσπάθεια επικράτησης του πραγματικού στόχου της συνάντησης
της Αθήνας. (Μάλιστα δεν τους έπρεπε διόλου το κοστούμι να καλούσαν για ενότητα
από το σπίτι του ενόχου για τη διάσπαση)
Να είναι άραγε η επίσημη γραμμή του
ΥΠΕΞ;! Γιατί όμως ο επίσημος φορέας της εξωτερικής πολιτικής να μη μιλάει
ανοιχτά και επίσημα σε όλους τους παράγοντες του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού,
τι ζητάει από αυτούς και τι απαιτεί το εθνικό όφελος;! Εφόσον, κατά τις
πληροφορίες μας από πολιτικούς φορείς του Β/Ηπειρωτικού Ελληνισμού, δεν υπάρχει
μια τέτοια επίσημη γραμμή, τότε ποιος κινεί τα νήματα;! Από την άλλη, το εθνικό
κέντρο γνωρίζει και επιτρέπει να ασκούν εξωτερική πολιτική εξωθεσμικοί
ανεπίσημοι φορείς;!
Αυτό δεν έχει τόσο σημασία
όσο η απάντηση στο ακόλουθο ερώτημα. Στηρίζεται ανοιχτά μια ομάδα ανθρώπων, ως
εθνική πολιτική εκπροσώπηση του Βορειοηπειρωτικού ελληνισμού, το έργο της
οποίας είναι χειροπιαστά αντεθνικό. Για ποιους λόγους;!
Η ιστορική εμπειρία και οι εθνικές μνήμες, παρά το ο, τι είναι
κουρασμένες και αδιάφορες, δεν λησμονούν. Ο εδώ Ελληνισμός ήταν ένα ανταλλάξιμο
«προϊόν» στους εθνικούς σχεδιασμούς του «σύγχρονου» εθνικού κράτους της
Ελλάδας, που ασφαλώς υπαγόρευαν τα συμφέροντα άλλων. Οι εξελίξεις στην περιοχή
και η διαμορφωθείσα κατάσταση εντός του Β/Ηπειρωτικού ελληνισμού, ξυπνά
απαραιτήτως τις μνήμες αυτές.
Διαφορετικά όμως από τότε, τώρα όλα εξελίσσονται με την ταχτική του
αφανές…, της έλλειψης εγγράφων και εξουδετέρωσης στοιχείων που ενοχοποιούν και
φωνών που αντιστέκονται, ώστε, αύριο, κανείς να μη αναλάβει τις εθνικές
ευθύνες. (το ώριμο φρούτο που έπεσε και σάπισε). Τα πάντα, εντούτοις
φορτώνονται στους ώμους αυτής της άμοιρης ηγετικής ομάδας, που έχει παγιδευτεί
στη λάμψη του πλούτου. Είναι στιγμή, έστω και ύστατη, να ξυπνήσει, να απαλλαγεί
από τις εθνικές αυτές ευθύνες. Ο καλύτερος τρόπος είναι να πάει σπίτι της. Η
επιμονή της να παραμείνει, πιθανόν χωρίς η ίδια να το θέλει, αλλά ως υποχρέωση
προς τρίτους, θα φέρει τον Ελληνισμό σε νέες περιπέτειες και εξαντλητικές
θυσίες.
Τέλος του Π. Μπάρκα
Αργυρόκαστρο 28.03.2013
Για το Βορειοηπειρώτη
9 comments:
Κύριε Μπάρκα! Αξίζεις τα συγχαρητήρια πολλών βορειοηπειρωτών. Η τόλμη, η επιμονή σου και ο τρόπος με τον οποίον εκφράζεις τις σκέψεις είναι αξιοθαύμαστες. Πράγματι, στο δικό μας πρόβλημα, το αόρατο χέρι που κινεί τα νήματα όλα αυτά τα χρόνια, τώρα είναι πολύ ορατό. Για ποιους λόγους; Όπως τονίζεις «το έργο της οποίας είναι χειροπιαστά αντεθνικό.»! Για την δικιά μου ταπεινή γνώμη, βασικό είναι η έλλειψη εθνικής στρατηγικής! Δεν έχει άλλη εξήγηση το γεγονός όταν συζητούν για τον σοβαρό κίνδυνο στον οποίο έχει εισέλθει ο τόπος μας, να μην παραβρίσκονται οι εκπρόσωποι των διπλωματικών αρχών της Ελλάδος στην Αλβανία.
Αν και το κόμμα των Ελλήνων έκανε μία σοβαρή και υπεύθυνη πρόταση για τις εκλογές του Ιουνίου, η μειονότητα να κατέβει με την συμμαχία των Ελλήνων, (μία πρόταση με καθαρά εθνικά χρώματα με βάθος την πολυπόθητη ενότητα ) από την πλευρά του Εθνικού κέντρου, δεν έχει κανένα δείγμα διάθεσης να την μελετήσουν την πρόταση. Φαίνετε να υπάρχει προσπάθεια αν δεν κατορθώσουν να το πνίξουν το ΜΕΓΑ, να το ρίξουν και αυτό σε συμμαχία με τα μεγάλα αλβανικά κόμματα. Μοιάζει, να εκπληρώνουν οι φερόμενοι ως εκπρόσωποι του εθνικού κέντρου, άλλη μία επιθυμία (διάβασε καπρίτσιο) του Ντούλε, ο οποίος «ξαφνιάζει» τους πάντες ως ο καλύτερος και μοναδικός γνώστης της αλβανικής πολιτικής σκακιέρας, με την κούφια ρητορική του
Εκτιμώ πως οι απλοί βορειοηπειρώτες θέλουν την ενότητα ανάμεσα μας . Το εκφράζουν και το φωνάζουν. Η ηγετική ομάδα του ΚΕΑΔ που στηρίζεται με σόλο κλαρίνου της λαϊκής ορχήστρας «Ομόνοια», δεν ακούει, δεν βλέπει. Θέλει με κάθε τρόπο να θυσιάσει τα πάντα για τον Έναν. Οι διπλωματικές αρχές δεν τολμούν να παρουσιάσουν στο κέντρο τα όσα έχει η κατάσταση. Το μόνο που μένει για όλους μας, να αντισταθούμε σθεναρά, γιατί διαφορετικά μπορεί να έχουμε για τελευταία φορά τον Έναν βουλευτή, χωρίς την Εθνική Ελληνική Μειονότητα στο μέλλον.
Υγεία και δύναμη κύριε Μπάρκα! Υμεραφεντίτης
K.Mπαρκα....Σκευτομαι πως να ξεκινησω,για να πω κ'εγω ενας απλος β.ηπειρωτης κατι.Σαν αρχη,το μονο που θα πω ειναι,στου κουφου την πορτα,οσο θελεις βρωντα.Ευτηχως υπαρχουν στη σημερινη εποχη,φωνες σαν οι δικη σας,που με θαρος και δυναμη προσπαθουν να δειξουν στον απλο β.ηπειρωτη,στον κοσμακι οπως λεμε στα χωρια μας,το σωστο δρομο που πρεπει να ακολουθησουμε μπας και βγαλουμε το τοπο μας απο την καταντια που μας εφεραν τα τελευτεα 15 χρονια η ανωνυμη εταιρεια , κεαδ και συνεργατες.θα σας ευχηθω και εγω οπως ο υμεραφεντιτης,υγεια ,δυναμη και κουραγιο...
H siopi kai oi xvris skolia anartiseis tou Mparka einai o kaliteros tropos antimetopisis tou s afta ta xaza pou grafei kathe mera
Χρόνια πολλά 12.56.....βορειος.εδειχναν σε κάποιον το λύκο και αυτος έψαχνε το δάσος........
Ksemperdhepse o Mparkas apo ton Mperdhemeno. Lete na katallave oti ohi mono kata to Mparka alla kai kata tous arhaious Ellines o Ntoules einai prodhotis.
Δυστιχώς αυτή είναι η αλήθεια τα λέει και τα ξαναλέει ο Μπάρκας αλλά δεν ιδρώνει το αυτί κανενός.
Μπορεί οι άνθρωποι να μην μπαίνουν στην διαδικασία να γράφουν σχόλια, αλλά να ξέρετε πως διαβάζουν πάρα πολύ τις αναρτήσεις, και όποιοι διαβάζουν βγάζουν τα συμπεράσματά τους.
kurie mparka wraia ta lete alla sto telos den lavame kamia apanthsh sto erwthma pou kai o idios thetete: poia einai h formula pou prwthnetai, pws tha einai dld o ellinhsmos enwmenos?
epidei eiste enhmerwmenos kserete poio htan o monadikos wros pou ethese o doules sto meta???
to mega den mpainei sth sumaxeia mas...na doume ti tha kanei oeo???
irodis & ilektra olla ta lefta
ti allo thelloun gia na pistoun oti imaste elinarades
Δημοσίευση σχολίου