Η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ –ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ-ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ
ΒΟΛΗ ΓΙΑ ΤΗ Β/ΗΠΕΙΡΟ
Αλλοπρόσαλλη και εξωφρενική μοιάζει για τους Βορειοηπειρώτες
η τελευταία απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών να τροποποιήσει τον
ισχύοντα νόμο που αφορά τις λεωφορειακές γραμμές Ελλάδας –Αλβανίας.
Η τροποποίηση του καινούριου νόμου, εγκαταλείπει όλες τις
υπάρχουσες λεωφορειακές γραμμές που συνδέουν απευθείας την ελληνική μειονότητα με
τον εθνικό κορμό, ενώ αντιθέτως θα υπάρξουν κανονικές γραμμές για τις μεγάλες
αλβανικές και ελληνικές πόλεις.
Η λεωφορειακή σύνδεση με τα χωριά και τις πόλεις μας, κατά
την τροποποίηση Σταθόπουλου θα γίνεται στο εξής σε όλες τις γραμμές μόνο από τα
Γιάννενα και απ΄την Ηγουμενίτσα, ενώ στη συνέχεια οι επιβάτες διερχόμενοι εξ
Αλβανίας, θα ταλαιπωρούνται επιπλέον αφού θα αποβιβάζονται με άλλες αντίστοιχες
γραμμές που θα ισχύουν για Αθήνα, Θεσσαλονίκη κ.λ. πληρώνοντας κατά συνέπεια πολύ
ακριβότερα τα εισιτήρια.
Είναι οφθαλμοφανές ότι ανεξαρτήτως από τα χρηματικά οφέλη
που ονειρεύονται να εισπράξουν τα ΚΤΕΛ των Ιωαννίνων, καθώς και άλλοι ύποπτοι κύκλοι
αλβανικών συμφερόντων, ο όλεθρος που θα
διαδεχθεί αυτή τη φορά ο Ελληνισμός της Βορείου Ηπείρου, δεν θα έχει
προηγούμενο.
Θυμίζουμε πως επί δύο χρόνια δεν υπάρχουν εφημερίδες και
έντυπα που να κυκλοφορούν στη Β.Ηπειρο. Έτσι οι
παππούδες που δεν έχουν πρόσβαση στον
ηλεκτρονικό τύπο, από αυτή την άποψη μείνανε κωφάλαλοι, καθώς λένε. Εν
τούτοις, ταλαιπωρούνται χρόνια
ταξιδεύοντας στην Ελλάδα για να αποδείξουν για πολλαπλή φορά ότι είναι Έλληνες
και όχι ελέφαντες. Η αφαίρεση του επιδόματος του ΟΓΑ που τη λένε «σύνταξη» αιωρείται πάνω τους σαν Δαμόκλεια σπάθη και ο αιώνιος πόθος για να πεθάνουν αφού
αποκτήσουν την ελληνική υπηκοότητα, φαίνεται πως ακόμα δεν συγκινεί την
Αθήνα.
Με τις νέες δυσμενείς συνθήκες, πέραν των οικονομικών
δυσκολιών, αν προσθέσουμε τη μεγάλη απόσταση, η συγκοινωνία με τη γενέτειρα θα
έχει γίνει πλέον πολυτέλεια. Κι όπως τελευταία συχνά συμβαίνει με τους έλληνες
υπουργούς που στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν όσο πιο πολλά χρήματα με
σκοπό να καλύψουν δάνεια, ένα στραπάτσο με τα μελλοντικά άδεια λεωφορεία,
πιθανών να μην είναι καθόλου φανταστικό.
Για την ακρίβεια του λόγου, η ιστορία με τις λεωφορειακές
γραμμές, έχει αφετηρία έναρξης τις αρχές της δεκαετίας του 90, όταν με απόφαση
του Υπουργείου Μεταφορών της Ελλάδας, καταργήθηκαν οι άδειες των οδηγών -ταξί που
τότε συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό στην
άμεση επικοινωνία και την ανάπτυξη του χώρου.
Η εν λόγο τροποποίηση, αβασάνιστα τείνει να πετάξει στα σκουπίδια
αμέτρητες χιλιάδες ευρώ και περιουσίες επιφανών επιχειρηματιών. Με αυτόν τον
τρόπο λόγου χάρη, η υγιέστατη κερδοφόρα μεταφορική επιχείρηση MAKSA-TRAVEL,βορειοηπειρωτικής καταγωγής κινδυνεύει να κλείσει με το
‘’Έτσι θέλω’’ ενός υπουργού που σήμερα είναι και αύριο δεν είναι, ενώ είναι
γνωστή η χορηγία του επιχειρηματία συμπατριώτη μας Θύμιου Μαξακούλη, ο οποίος
χορήγησε επανειλημμένα πολιτιστικά δρώμενα όπως το 1το Φεστιβάλ
Βορειοηπειρωτικής Λαογραφίας στο Ζάππειο Μέγαρο-2007, τη Βαλκανική Συνάντηση
Ποιητών στους Αγ. Σαράντα 2012,καθώς και εκδηλώσεις πολιτιστικών συλλόγων όπως
η Ένωση Καλλιτεχνών και ο Σύλλογος Φοινικιωτών.
Φρονούμε πως έστω και την ύστατη στιγμή το Υπουργεί
Μεταφορών και ο κ. Χατζηδάκης θα αντιληφτούν τις συνέπειες και θα ανακαλέσουν την τροποποίηση του άδικου νόμου που βάλλεται
κατά των συμφερόντων της Ελληνικής Μειονότητας.
Το κείμενο αυτό μας το έστειλε ο κ. Κώστας Νούσιας
2 comments:
xoris nero mboro xoris douleia mboro xoris fagyto mboro ala xoris ksta noysia kai auta ta spania aristourgimata pou vgazei den mboro
Τα προηγουμενα χρόνια που ειχαν λεφτα με το τσουβαλι ουτε που ακουγονταν για αυτες τις λεωφορειακες γραμμες.Τωρα με την κριση βρισκουν και τα κανουν σε μας
Δημοσίευση σχολίου