Του Παναγιώτη Μπάρκα
Ανακοινώθηκε τελευταία
και το όνομα του Γ. Γιάννη, ως
εκπροσώπου του ΚΕΑΔ για την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή στα Τίρανα.
Η επιλογή από τον ΚΕΑΔ-δίτη «Δία» του συγκεκριμένου ατόμου
είναι βέβαιο ότι προκαλεί συζήτηση και σχόλια. (Τον όρο «Δια του ΚΕΑΔ» για το
Ντούλε, το δανείζομαι από παλιότερο δημοσίευμα του Γιάννη Γ. στον αλβανικό
τύπο)
Πρώτο. Ο «Δίας» διατηρεί την παράδοσή του. Δλδ ανταμείβει έναν
πιστό του για να του δείξει ότι πράγματι
τον εμπιστεύεται μετά την μετάνοιά του να γυρίσει στο αραιωμένο μαντρί του
ΚΕΑΔ;! Δεν θα διαφωνούσα με το σκεπτικό.
Ο «Δίας» έχει ήδη ξοφλήσει όσον αφορά
την ανταμοιβή του προσώπου αυτού. Είναι αντιπρόεδρος του ΚΕΑΔ, Γενικός
Γραμματέας της ΟΜΟΝΟΙΑΣ, μέλος του στενού κύκλου αποφάσεων του Ντούλε και
βασικό στέλεχος σε οποιαδήποτε επιτροπή φτιάχνει το ΚΕΑΔ και η ΟΜΟΝΟΙΑ για
κρίσιμα θέματα, που απαιτούν μεταξύ των άλλων και κάποιο «κύρος».
Η απόφασή του όμως να προτείνει
για μια τεχνοκρατική θέση το δεύτερο στην τάξη πολιτικό στέλεχος στο ΚΕΑΔ και
ΟΜΟΝΟΙΑ αν δεν είναι κάτι άλλο είναι κατάντια
Δεύτερο. Μήπως ο «Δίας» επικαλέστηκε «τις ιδιότητες» «έμπιστος» και
με «κύρος» στην επιλογή του;! Όσον αφορά «το έμπιστος» ο «Δίας» δεν το
αμφισβητεί. Αυτό είναι αλήθεια. Σε όποια επίθεση κατά των αντιπάλων επιθυμεί να
εκστρατεύσει ο «Δίας», καθαρίζουν ο
Γιάννης με τον Ορφέα. (Όπλο του, η ανώνυμη δημοσιογραφία, ως ταύτιση χαρακτήρα,
που σημαίνει ρίχνεις την πέτρα και κρύβεις το χέρι).
Περισσότερη συζήτηση χωράει το
θέμα «κύρους». Πρόκειται για «κύρος» στα κοινωνικά και εθνικά. Ο απολογισμός
όμως για τον Γ. Γιάννη προκύπτει αρνητικός. Δε διακρίνεται για κάποια
συνεισφορά στα κοινωνικά ή εθνικά. Απεναντίας στη θητεία του ως πρόεδρος της
ΟΜΟΝΟΙΑΣ η ε. ε. μειονότητα δέχτηκε το βαρύτερο πλήγμα στην εκπαίδευση στη
μητρική γλώσσα, στο ιδιοκτησιακό, στην δημογραφική αλλοίωση και ασφαλώς στην
μεγαλύτερη μεταξύ μας διάσπαση και εσωστρέφεια. Έμεινε γενικώς, περισσότερο
άφωνη.
Το όνομά του δε φαίνεται σε
κάποιο άρθρο, κάποιο δοκίμιο, ή κάποιο
βιβλίο, (Άσε τις μεταφράσεις σχολικών βιβλίων, γιατί πονάνε πολύ). Επίσης το
όνομά του επικεφαλής του Τμήματος Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου
συνδέεται με την ιδεολογικοποίησή του και κατ΄ επέκταση με τις γνωστές κόντρες
, τη διάσπαση και την υποβάθμιση μέχρι τελικής πτώσεως. (θα επανέλθουμε).
Είναι όντως ο άνθρωπος, ο οποίος
χωρίς να κάνει κάτι σημαντικό, του παραχωρούν «κύρος».(!!). Ίσως το όνομα του
Γ. Γιάννη να έχει κύρος στα του οίκου της Αλβανικής πλευράς. Κατά τα δικά μας
συμπεράσματα, ένα στέλεχος της ε. ε. μειονότητας για να αναλάβει μια θέση
σχετικά με την ε.ε. μ, πρέπει να είναι αποδεχτό από αλβανικής πλευράς., άλλο
τόσο η περίπτωση Γ. Γιάννη.
Τρίτο. Σεβαστή είναι η άποψη που λέει ότι η επιλογή του Γ. Γιάννη
από τον «ΚΕΑΔ-ιτικο Δία» για τη θέση του εκπροσώπου του στην Κεντρική
Εφορευτική Επιτροπή, σχετίζεται με το γεγονός ότι ο κύκλος του «Δία» έχει
στενέψει κατά πολύ. Κάποτε, ο ιδεολόγος του, σε σχετικό άρθρο για το προφίλ του
«Δία» όταν ανέλαβε τα ινία της ηγεσίας στην ΟΜΟΝΟΙΑ, υπογράμμισε ως Κασσάνδρα,
ότι και «τρεις να μείνουμε, εμείς θα συνεχίσουμε τον «αγώνα»».(Δεν θα
σχολιάσουμε «τους αγώνες» τους. Είπαμε ήταν σκέτο εθνική μειοδοσία) Τώρα ο Γ.
Γιάννης είναι ένας από τους τρεις, στον οποίο ο «Δίας» του εμπιστεύεται τέτοια βάρη
να τα βγάλει σε πέρας σε ένα τοπίο στάχτης, λάσπης και αποκαϊδιών. …;!
Τέταρτο. Ο «Δίας» γνωρίζει ότι στις επικείμενες εκλογές αδυνατεί να
βγάλει βουλευτή, μάλιστα ούτε τον εαυτόν του. Στον κήπο της ε. ε. μειονότητας
δεν έχει μείνει τίποτε για να πουλήσει με αντάλλαγμα την έδρα στο αλβανικό
κοινοβούλιο. Τα έχει ισοπεδώσει όλα. Ψήφους επίσης δεν έχει. (Κακά τα ψέματα,
μονίμως για τον εαυτούλη έχει σκεφτεί και για κανέναν άλλο ).
Γνωρίζει ωστόσο ότι οι
επικείμενες εκλογές θα είναι δύσκολες και πολλά αποτελέσματα θα κριθούν στο
τραπέζι της Κεντρικής Εφορευτικής, όπου ι ισορροπίες είναι λεπτές και
εύθραυστες. Άρα, προκύπτει ότι ο «Δίας» θα χρησιμοποιήσει τον «έμπιστο» Γιάννη,
ως διαπραγματεύσιμη ψήφο στις αποφάσεις της Εφορευτικής Επιτροπής για να
πετύχει την εγγύηση για την εκλογική του ως «βουλευτής της ε. ε. μειονότητας». Είναι ο Γιάννης
έμπιστος, αλλά είναι και ικανός;! Ο ρόλος στην εφορευτική επιτροπή έχει διπλή
όψη. Οικονομική από την μια(δλδ σε ψηφίζω κατέβασε τόσα), πολιτική από την
άλλη, (δλδ στηρίζω μια παράταξη με όποια θυσία με πολιτικά ανταλλάγματα). Αν ο
«Δίας» επιλέξει την πρώτη επιλογή, τότε σίγουρα
ο «Δίας» δεν θα επιλέξει τον Γιάννη, αλλά τον Κούρο.
Η δεύτερη επιλογή απαιτεί μια
προκαταρκτική συμφωνία, η οποία κατά πάσα πιθανότητα θα παραμείνει με το Σ.
Κόμμα.
Μια παρένθεση. Τελευταία ο
«Δίας» πέταξε στους έπαρχούς του την υπόσχεση ότι για να φάνε και εκείνοι κάνα
κόκκαλο από την κυβέρνηση, θα πάνε με τη δεξιά και ότι όλα είναι έτοιμα για την
αλλαγή αυτή πλεύσης του Ντούλε.
Σχετικά υπάρχουν τρεις εξηγήσεις: Η πρώτη λέει ότι ο «Δίας» το είπε για να καθησυχάσει τα άδεια τους
στομάχια. –Αν συνεχίσει έτσι, οι άνθρωποι δε θα βγάλουν ούτε εκείνα που
επένδυσαν να γίνουν έπαρχοι.-
Δεύτερη εξήγηση. Επειδή ο «Δίας» έχει μυριστεί ότι η δεξιά θα παραμείνει στην
εξουσία. Είναι βέβαιο ότι το θέλει πολύ
να είναι σε μια συμμαχία εξουσίας, διότι διαφορετικά δεν θα του μείνει κανένας
στο μαντρί. Ήδη πολλοί εκ’ των έπαρχων,
λιθορίζουν δεξιά.
Τρίτη εξήγηση. Ο «Δίας» βλέπει τη συμμαχία με τη δεξιά στην
Αλβανία ως συνέχεια και ως ικανοποίηση της κυβέρνησης στην Αθήνα.
Έχει καταλάβει πλέον ότι στην
Αθήνα παίζουν μπάλα άλλοι παράγοντες από την ε. ε. μ, οι οποίοι δείχνουν ότι
και επίπεδο έχουν, και άποψη αρθρώνουν, και σοβαροί είναι, και επιμένουν ότι
είναι έτοιμοι να αναλάβουν εθνικές ευθύνες. Καιρός ήταν ώστε η Αθήνα να
διαπιστώσει ότι η ηγεσία του «Δία» έχει φέρει μόνο την εθνική συμφορά στο
Βορειοηπειρωτικό. Επίσης, η αλαζονική συμπεριφορά του ιδίου σε βάρος των
πολιτικών αντιπάλων στην ε. ε. μ, αλλά και κάποια ασήκωτα λάθη στο
επικοινωνιακό σκέλος των σχέσεων του με τη Νέα Δημοκρατία, έχουν μειώσει κατά
πολύ το κύρος του. Ήδη στις ΗΠΑ ο Αβραμόπουλος
δέχτηκε το αίτημα από τους απόδημους Έλληνες.-λύση στην κατάσταση
διάσπασης των πολιτικών εκπροσώπων στην εθνική ελληνική μειονότητα. Το αίτημα
έγινε την στιγμή που στην Αθήνα σκέφτονται σοβαρά ότι το μονοπώλιο Ντούλε στα
της ε.ε μειονότητας δεν πρέπει να
συνεχιστεί άλλο.
Για το «Δία» φαίνεται ότι αυτή τη
φορά δεν λειτούργησαν ούτε τα παραδοσιακά στηρίγματα των πνευματικών του.
Τώρα για να συμμαχήσει με τη
δεξιά στην Αλβανία, δε φοβάται διόλου την γελιοποίηση, κατά την παροιμία «Με
λένε «Δία-Ρίζο»/ Με όποιον θέλω το γυρίζω». Όχι! Όμως και αν πάει με τη δεξιά γνωρίζει ότι είναι
ακατόρθωτο να βγάλει εκτός της τους αντιπάλους του, Ξέρα και Μπάρκα. (Όπως
έκανε όταν πάει στο Ράμα. Του έβαλε όρο ότι η συμμαχία με το Σ.Κόμμα σημαίνει
αποστασιοποίηση και πόλεμο κατά των Ελλήνων μειονοτικών αντιπάλων του.) Ο
Μπερίσια όμως δεν είναι Ράμα στις σχέσεις αυτές και οι Έλληνες αντίπαλοι του
«Δία» είναι σοβαροί συνομιλητές του
σκληρού πρωθυπουργού.
Να πάει στη δεξιά συμμαχία είναι
βέβαιο ότι δεν θα είναι «Δίας», ούτε χάρτινος . Είναι σίγουρο ότι οι αντίπαλοί
του θα συνεχίσουν να έχουν αυτόνομες σχέσεις με τον Μπερίσια και αυτό τον
τρομάζει πάρα πολύ. Δεν έχει μάθει ποτέ να ανοίξει το παιχνίδι και τη
συνεργασία και με άλλους παράγοντες. Έτσι, πίστεψε αληθινά ότι είναι «Δίας».
Να το κάνει τώρα;! Δεν είναι ότι
είναι αργά, αλλά, οι κατ΄ αυτόν
αντίπαλοι του, είναι σίγουρο που έχουν όρους για την πιθανή συνεργασία, που
αφαιρούν την εξουσία του «Δία». Το άλλο σχετίζεται με το γεγονός ότι οι «αντίπαλοί»
του δεν τρώνε πλέον κουτόχορτο να τους τη φέρει για δεύτερη φορά.
Συνεπώς, ο έμπιστος του «Δία» και
με καλή διαγωγή συνεργασίας προς τους Αλβανούς Γ. Γιάννης θα λάβει «προαγωγή»,
ως μέσο στις διαπραγματεύσεις Ντούλε για να βγει βολευτής.
Υπάρχει και ένα πέμπτο σκεπτικό.
Ο Γ. Γιάννης ολοκλήρωσε το έργο διάλυση του
Τμήματος Ελληνικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ελληνικού Πολιτισμού στο
Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου. Λογικά δεν μπορεί να αφήσει ο «Δίας» ένα στενό
πολυετή συνεργάτη του να τον παρασύρει στο βυθό το καράβι του Τμήματος σε ναυάγιο. Ας την πάρει όποιος θέλει την
ευθύνη…..
Αυτά….
Παναγιώτης Μπάρκας για τον
Βορειοηπειρώτη
Αργυρόκαστρο 28.09.2012
5 comments:
"Είναι όντως ο άνθρωπος, ο οποίος χωρίς να κάνει κάτι σημαντικό, του παραχωρούν «κύρος».(!!). Ίσως το όνομα του Γ. Γιάννη να έχει κύρος στα του οίκου της Αλβανικής πλευράς".
χαχαχαχα έγραψες πάλι Μπάρκα.
geia soy panagioti me ta orea soy .... sinexise distixos eisai o monos poy toys xtipas alipita.
geia sou re panajot barka.....xallall ta bej zoti
Κύριε Μπάρκα, αυτές οι αναλύσεις σας με εντυπωσιάζουν κάθε φορά!
Είστε άνθρωπος που φαίνεται να γνωρίζετε πολλά και ξέρετε καλά τους "ηγέτες" μας.
Δυστυχώς ο απλός κόσμος δεν έχει ιδέα για το πως παίζονται τα παιχνίδια και πέφτει θύμα, συνεχώς, της ψευτιάς και της αλητείας τους.
Το θέμα είναι πως σε κάθε εκλογική αναμέτρηση η ιστορία επαναλαμβάνεται και ο "Δίας" παραμένει εκεί, αλώβητος... Αυτό που με φοβίζει είναι πως δύσκολα θα απαλλαγούμε από έναν τέτοιο μυθικό "θεό", εκτός και αν θέσουμε τέλος στη μυθολογία!
Ανώνυμε 2.23,
Μη το ψαχνεις. Το θέμα "Δία" είναι υπόθεση των Αλβανών και όχι μυθολογίας.
Ο Μπάρκας μας λέει ότι μέσα στα χάλια της ξυπνάει και η Αθήνα. Η Ελλάδα έτσι συμπεριφέρεται ιστορικά. Περιμένει την ύστατη στιγμή να αντιδράσει. Πολλές φορές με αυθορμητισμό.
Έτσι κάπου και του "Δία" μας του ήρθε το τέλος. ως ένα κακό παραμύθι με καλό τέλος
Δημοσίευση σχολίου