Ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ Δημ.
Κούτρας
με τον αλβανό πρωθυπουργό
Σ. Μπερίσα
|
Παρά την αποφασιστικότητα που φαίνεται να επιδεικνύει το υπουργείο
Ανάπτυξης ως προς την απεμπλοκή των μεγάλων οδικών αξόνων, θα απαιτηθεί
κάποιος χρόνος προκειμένου οι μπουλντόζες να επιστρέψουν στα εργοτάξια
της Ιονίας Οδού, της Ολυμπίας Οδού, του Ε65 και του Αυτοκινητοδρόμου
Αιγαίου. Και γι’ αυτό, τουλάχιστον την τελευταία τριετία, η εξωστρέφεια
αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες, στον οποίο οι εγχώριοι
κατασκευαστικοί όμιλοι στηρίζουν τα business plans τους.
Στο πλαίσιο αυτό, η Άκτωρ -σύμφωνα με πληροφορίες- διεκδικεί την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου της Φιέρ, της τρίτης πολυπληθέστερης πόλης στην Αλβανία μετά τα Τίρανα και το Δυρράχιο. Το έργο, που είναι προϋπολογισμού της τάξης των 80 εκατομμυρίων ευρώ, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με 35 εκατ. ευρώ, αποτελώντας ένα από τα μεγαλύτερα δάνεια που έχει χορηγήσει η ΕΤΕπ στη γειτονική χώρα.
Σύμφωνα με τους φακέλους που έχουν υποβληθεί, ο κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου Ελλάκτωρ κατέθεσε προσφορά 69,7 εκατ. ευρώ, ενώ 10 ακόμη πολυεθνικές επιδιώκουν να προσθέσουν στο χαρτοφυλάκιό τους το project.
Συγκεκριμένα, την υλοποίηση του άξονα 22 χλμ, που θα παρακάμπτει την Φιέρ, διεκδικούν οι ιταλικών συμφερόντων κολοσσοί «Σερενίσιμα» (39,7 εκατ. ευρώ), «Ιμπρέσα» (48,7 εκατ.), «Τοντίνι» (49 εκατ.), «Γράντι Λαβόρι» (49,4 εκατ.), «Σοσιετά Ιταλιάνα» (52,9 εκατ.), «Μάπα» (58,9 εκατ.), «Έκο» (60,6 εκατ.), η αυστριακή «Στραμπάγκ» (66,7 εκατ.), η κουβετιανή «Κόπρι» (48,4 εκατ. ευρώ) και η τουρκική «Ονούρ» (118,5 εκατ.).
Το μεγάλο ενδιαφέρον των ιταλικών εταιρειών φαίνεται να συνδέεται με την χρηματοδότηση ύψους 1,8 εκατ. ευρώ που έχει χορηγήσει η ιταλική κυβέρνηση για το έργο, στο πλαίσιο αλβανοϊταλικού προγράμματος συνεργασίας.
Κεφαλαιώδους σημασίας
Για την κυβέρνηση Μπερίσα ο αυτοκινητόδρομος είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα: θα εκτείνεται πέριξ της Φιέρ, κοντά στο παράκτιο τμήμα της πόλης που βρίσκεται στα νοτιοδυτικά της Αλβανίας.
Θα αποτελεί ένα από τα τελευταία τμήματα του υπό κατασκευή βορειοδυτικού άξονα που συνδέει τα Τίρανα, το Δυράχιο και την Ελλάδα, όντας τμήμα του πανερωπαϊκού άξονα VIII.
Η επιλογή του αναδόχου θα σηματοδοτήσει την έναρξη των εργασιών που υπολογίζεται ότι θα διαρκέσουν δύο χρόνια.
Η ΑΚΤΩΡ, είναι ήδη στην Αλβανία όπου κατασκευάζει ένα από τα μεγαλύτερα έργα
που είναι το τούνελ 4,4 χλμ. (2,1 + 2,3) πάνω στο άξονα Ελμπασάν – Τίρανα. Το τούνελ
αυτό θα μειώσει την απόσταση Τίρανα – Ελμπασάν από 55 στα 26 χλμ. και θεωρείται
το δεύτερο μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο που έγινε ποτέ στην χώρα, μετά τον 70χλμ δρόμο στις Άπλες, που συνδέει την
Αλβανία με το Κόσσοβο.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου