Σχόλιο του Παναγιώτη Μπάρκα στην
εισήγηση του Ν. Λυγερού «Στρατηγική Βόρειος Ήπειρος»
Η εισήγηση του κ. Νίκου Λύγερου στην ημερίδα της Νέας Δημοκρατίας «Βόρειος
Ήπειρος Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον», έτυχε μεγάλης προβολής και
θετικού σχολιασμού από τα βορειοηπειρωτικά site. Πιστεύουμε
πως ο λόγος αυτού του «ενθουσιασμού» είναι ότι μας θεωρεί παράγοντα στις εξελίξεις
και ότι μας βγάζει από την περιθωριοποίηση που πιστεύουν πολλοί ότι ανήκουμε ως
κοινότητα. Στο άρθρο του ο κ. Π. Μπάρκας συμφωνεί πως είμαστε παράγοντας αλλά
θεωρεί πως οι βορειοηπειρωτική κοινότητα όχι μόνο δεν το «εκμεταλλεύτηκε» αλλά
δεν το προσέγγισε ποτέ έτσι. Το
επιβεβαιώνει (και το υπογραμμίζουμε) με το γεγονός ότι δεν είμαστε στην ατζέντα
της Ε.Ε. για την πρόσκληση της Αλβανίας αφού στα περίφημα 11 σημεία-όρους της Ε.Ε.
δεν συμπεριλαμβάνεται σε κανένα από αυτά η ελληνική μειονότητα.
Διαφωνούμε όμως με τον τρόπο που προσεγγίζει τον παράγοντα Ορθόδοξη Εκκλησία
γιατί 1) Μπορεί να είναι στοιχείο της εθνικότητας αλλά η αποστολή της εκκλησίας
είναι (ή τουλάχιστον θα έπρεπε να ήταν) πέρα και πάνω από την πολιτική, και 2)
η εκκλησία δεν μπορεί ούτε να αλβανοποιηθεί ούτε να ελληνοποιηθεί, το γεγονός
ότι ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος κράτησε κάποιες αποστάσεις από αυτά τα θέματα,
είχε σαν αποτέλεσμα να κατηγορηθεί από αλβανούς ότι ελληνοποιεί την Ορθόδοξη
Εκκλησία και από κάποιους Έλληνες ότι την αλβανοποιεί. Ένα από τα θέματα που
χωράει ίσως κάποια συζήτηση είναι στο κατά πόσο θα έπρεπε να προστατευτεί παραπάνω
το ελληνικό στοιχείο γιατί αυτό είναι που βρίσκεται σε εχθρικό περιβάλλον και διώκεται.
Ο τίτλος «Χορταίνουμε με το χουλιάρι (κουτάλι) άδεια» είναι δικός μας.
Στη συνέχεια το άρθρο του Δρ. Παναγιώτη Μπάρκα
Παρακολούθησα με ιδιαίτερη
προσοχή την εισήγηση του κυρίου Ν. Λυγερού «Στρατηγική Βόρειος Ήπειρος» στην
εκδήλωση που οργάνωσε για τον ελληνισμό της Βορείου Ηπείρου η ΝΔ στο Κάραβελ
στις 8.4.2012.
Εξαρχής θέλω
να επισημάνω ότι «η λύση» του Βορειοηπειρωτικού που προτείνει, στο πλαίσιο
ένταξης της Αλβανίας στην Ευρωπαϊκή
Ένωση, ένταξη η οποία είναι δεδομένη λόγω της γεωστρατηγικής λογικής της
Ευρώπης, όπου η ε.ε. μειονότητα αποτελεί τον αποφασιστικό παράγοντα, είναι
εξωπραγματική. Το επίπεδο ανάλυσης του κ. Λυγερού είναι εντελώς διαφορετικό με
την συγκεκριμένη πραγματικότητα της εθνικής ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία.
Δεν μπορούμε
όμως να μη χαιρετίσουμε τον ομιλητή. Μετά από τη δεκαετία του πενήντα του 20ο
αι, όπου το εθνικό μας θέμα έπαιξε για τελευταία φορά πραχτικά στη διεθνή
σκακιέρα ως θέμα που απαιτούσε λύση από διεθνείς παράγοντες και σε διεθνείς
κανόνες παιγνιδιού, το ξανά εντάσσει στη λογική των διεθνικών ευρωπαϊκών εξελίξεων,
ή της γεωστρατηγικής στη λογική της Ενωμένης Ευρώπης.
Αυτή είναι μια θετική προσέγγιση, διότι όχι
μόνο δίνει μια διεθνή διάσταση στο θέμα μας, αλλά αυτή αφορά το εντάσσει στο
σύγχρονο όραμα ευρωπαϊκών εξελίξεων.
Έχει βέβαια
σημασία για το γεγονός ότι σχεδόν σε όλη την μεταπολίτευση στην Αλβανία οι
φορείς χάραξης της εθνικής μας πολιτικής ακολούθησαν ένα πλαίσιο
αποπροσανατολισμού που κινούνταν από την αναχρονική εθνικιστική απομόνωση της
ε.ε.μ. μέχρι την ενσωμάτωση στην Αλβανική κοινωνία αγνοώντας και απωθώντας την
εθνική ταυτότητα, (δλδ αφομοίωση) ή τη άμορφη συγχώνευση του βορειοηπειρωτικού
ελληνισμού στην ελληνική κοινωνία.
Στη
γεωστρατηγική προσέγγιση του κ.Λυγερού, η ένταξη της Αλβανίας στην Ε.Ε, όπως
και των Σκοπίων, Σερβίας και Μαυροβουνίου, είναι αναπόφευκτη. Οι λόγοι θα
πρέπει να αναζητηθούν στο γεγονός ότι η Ε. Ένωση θέλει να κλείσει την
τοπολογική τρύπα που δημιουργούν στη γεωγραφία των ορίων της οι προαναφερόμενες
χώρες και να κλειδώσει την Αδριατική και
τη Μεσόγειο. Να μη έχει έτσι ανοιχτά ή γεωστρατηγικά σύνορα στο εσωτερικό της
(τοπολογική τρύπα = γεωστρατηγικά σύνορα). Τόσο το περισσότερο όταν στην ίδια
περιοχή η Τουρκία διεκδικεί και έχει μια από τις ισχυρότερες στρατιωτικές
βάσεις στη Μεσόγειο, αυτή της Αυλώνας και οι ΗΠΑ διεκδικούν επίσης παρουσία
στην Αλβανία, Σκόπια και Κοσσυφοπέδιο.
Για το Λυγερό
το ατού της Αλβανίας για ένταξη στην Ευρώπη είναι η ύπαρξη της Βορείου Ηπείρου
και το Ελληνικό χριστιανικό της στοιχείο.
Είναι γεγονός
ότι η Ε.Ε αποτελεί μια χριστιανική οντότητα. Όπως επίσης, είναι γεγονός ότι η
Αλβανία είναι μία πολυθρησκευτική χώρα με επικρατέστερο το μουσουλμανικό
θρήσκευμα.
Η συγκεκριμένη
ιδιαιτερότητα, ότι το θρήσκευμα δεν αποτελεί βασική προϋπόθεση καλλιέργειας της
αλβανικής εθνικότητας, διακρίνει τον αλβανικό εθνικισμό, από τους υπολοίπους
εθνικισμούς στη Βαλκανική και την Ευρώπη.
Ωστόσο, τόσο
διαχρονικά, από τότε που ιδρύθηκε ως κράτος, όσο και σήμερα, επιδιώκει να
παρουσιάζει προς τη δύση ένα χριστιανικό ορθόδοξο και όχι καθολικό προφίλ.(Δεν
γίνεται λόγος για μουσουλμανικό προφίλ, ανεξαρτήτως της πλειοψηφία του).
Επέλεξε την ορθοδοξία, (και όχι τον καθολικισμό), διότι λόγω μακράς συμβίωσης
με τον μουσουλμανισμό στην Οθωμανική Αυτοκρατορία επιτρέπει στον δεύτερο την
εύκολη διατήρηση της κυριαρχίας επί του ορθόδοξου στοιχείου στο εσωτερικό της
χώρας. Επιτυγχάνεται αυτό πιο εύκολα και λόγω του ο, τι το ορθόδοξο στοιχείο,
όταν πρόκειται για τον καλύτερο εθνικό αυτοπροσδιορισμό των Αλβανών, (που είναι
ο ανθελληνισμός), το ορθόδοξο στοιχείο ταυτίζεται με τον ελληνισμό. Από την
άλλη πλευρά, ο συγκεκριμένος συσχετισμός επιτρέπει στην Αλβανία να έχει χωρίς
εσωτερικές αντιδράσεις ουσιαστικές και πολύπλευρες σχέσεις με τον μουσουλμανικό
κόσμο. (Γεωστρατηγικά σημαίνει ότι η Τουρκία, από τη στιγμή που η ίδια δεν
μπορεί να ενταχτεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση
έχει, έχει κάθε λόγο και δυνατότητα να μη επιτρέπει πραχτικά ούτε την
Αλβανία.)
Από την ανάλυση αυτή κρατούμε το στοιχείο ότι
η ορθόδοξη χριστιανική ταυτότητα της Αλβανίας προς τη Δύση, στο εσωτερικό της
χώρας διατηρεί δευτερεύον ρόλο και φανερώνει εξάρτηση από το μουσουλμανικό
θρήσκευμα, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα υποβάθμιση αναφορικά με την Αλβανική
εθνική υπόσταση.
Κατά την
προσέγγιση Λυγερού, λοιπόν, το ατού της Αλβανίας για να ενταχτεί στην Ε. Ε
είναι γεωγραφικά η Βόρειος Ήπειρος και ουσιαστικά το Χριστιανικό της στοιχείο,
το οποίο έχει ακόμα ένα χαρακτηριστικό,- είναι και ΕΛΛΗΝΙΚΟ !!!
Κάνουμε εδώ
την διευκρίνιση ότι τουλάχιστον στη σημερινή πραγματικότητα αυτό δεν είναι
αληθές. Το αλβανικό χριστιανικό στοιχείο στη γεωγραφία της Βορείου Ηπείρου
αγγίζει σχεδόν το 50 τοις εκατό. Από την άλλη πλευρά, το ελληνικό ορθόδοξο
στοιχείο είναι διοικητικά προσκολλημένο
στην Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας και ποτέ τα 20 τελευταία χρόνια
δεν έχει γίνει κάποια προσπάθεια αναγνώρισης του ελληνικού στοιχείου ως
ξεχωριστή θρησκευτική οντότητα. (Κάτι που θα μας οδηγούσε στην μονομερή
αναγνώριση της ε.ε. μειονότητας στην
Αλβανία στην Κοινωνία των εθνών (1923) από αλβανικής πλευράς, ως ελληνόφωνη
ορθόδοξη κοινότητα). Που σημαίνει ότι de Jure έχουμε μια αλβανοποίηση του ελληνικού ορθόδοξου στοιχείου.
Εκείνο όμως που κάνει πιο έκδηλη την υπερίσχυση του αλβανικού ορθόδοξου
στοιχείου και στο τμήμα της Βορείου Ηπείρου, ή και σχετικά de facto αλβανοποίησή του, είναι η πολυπληθή
φυγή των Ελλήνων ορθοδόξων προς Ελλάδα.
Άρα, λοιπόν με
το ατού του χριστιανικού θρησκεύματος, δεν έχουμε το απαιτούμενο ειδικό βάρος
και ρόλο, ως ελληνική μειονότητα.
Να
εξετάσουμε λίγο το θέμα από την εθνική
πλευρά.
Ο κ. Λυγερός
αναφέρει ότι ο Ελληνισμός θα πρέπει να υπάρχει δυναμικά εθνικά εκεί, δλδ στη
Βόρειο Ήπειρο. Δεν έχει υπόψη του απλώς το δημογραφικό όγκο, αλλά αναφέρεται σε
άλλα σημαντικά στοιχεία διεθνών προδιαγραφών. Σημαντικό είναι η διεκδίκηση
εθνικών δικαιωμάτων από τα Τίρανα και τους διεθνείς οργανισμούς, η διατήρηση
της εθνικής ταυτότητας.
Να πούμε
ότι τα τελευταία χρόνια κανένα ουσιαστικό εθνικό θέμα δεν διεκδικούμε από τα
Τίρανα, με αποτέλεσμα να βγούμε εντελώς από την ατζέντα και των εκθέσεων των
διεθνών οργανισμών. Από την άλλη τα Τίρανα, εκμεταλλευόμενα τους δικούς μας
εκπροσώπους στις πολιτικές δομές του αλβανικού κράτους, είτε εκπροσωπούν την
ΟΜΟΝΟΙΑ, είτε είναι σε αλβανικά κόμματα, συμπεριλαμβανομένου και του ΚΕΑΔ,
δηλώνει ότι η ε.ε. μειονότητα χαίρει όλων των δικαιωμάτων, χωρίς αντεπιχείρημα
Μάλιστα, αν
προσέξουμε την πολιτιστική κληρονομιά, (Κάτι το οποίο έδωσε το δικαίωμα στη
Σερβία να έχει ένα γερό ατού παρουσίας στο Κοσσυφοπέδιο), οι παραχωρήσεις που η
ε.ε. μειονότητα κάνει προς την Αλβανική πλευρά είναι χωρίς προηγούμενο και σε
τέτοιο σημείο που δικαιολογεί πλήρως τους αλβανικούς ισχυρισμούς ότι ήρθαμε εδώ
κάπου τον 17ο -18ο αιώνα.
Ο κ. Λυγερός
αναλύει και έναν άλλο σημαντικό παράγοντα διεκδίκησης γεωστρατηγικού ρόλου: την
επίτευξη της ενότητας μας. Την βλέπει σε δύο επίπεδα.
Πρώτο. Μας
λέει ότι «Κρέντο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
είναι το- μας ενώνει η διαφορά μας»… ‘Όταν δεχόμαστε ότι υπάρχει διαφορά,
συνεχίζει, - τότε μπορούμε να εφαρμόσουμε στρατηγικές» Η Ευρώπη λοιπόν,
διαφορετικά από τις ΗΠΑ, είτε την πρώην Σ.Ε, δέχεται τη διαφορά σε επίπεδο
γλώσσας, πολιτισμού εθνικότητας και πάνω σ΄ αυτή τη διαφορά πετυχαίνει την
ενότητα. Εμείς, οι Έλληνες
Βορειοηπειρώτες, αφού πρώτα πετύχαμε με τα χέρια μας τη διάσπαση, διότι δεν
αποδεχτήκαμε την διαφορετική άποψη και θέση, ούτε δλδ και αυτή την
διαφορετικότητα, τώρα φωνάζουμε για ενότητα για να έχουμε περισσότερη
διχόνοια….
Το δεύτερο
επίπεδο αφορά τον ορισμό του «αντίπαλου δέους» για την καλύτερη γνώση του
εαυτού σου, τον καλύτερο εθνικό αυτοπροσδιορισμό σου με αποτέλεσμα την καλύτερη
εθνική ενότητα.
Είναι γεγονός
ότι το Ελληνικό Γένος και όχι μόνο, επικράτησε σε αυτοκρατορικούς αφανισμούς
και σταυροφορίες διότι έβρισκε συνεχώς τη διαφορά με τους αντιπάλους και
εχθρούς του, πετυχαίνοντας έτσι την εσωτερική του ενότητα. Είναι γνωστή λόγου
χάρη ελληνική αντίδραση στο κύμα των σταυροφοριών που κατέλυσαν ακόμα και την
Πόλη. Το Βυζάντιο «στεγάστηκε» τότε στην Ήπειρο, επειδή εδώ οι Έλληνες ενώθηκαν
με πρόσταγμα την διαφορετικότητα:-εμείς και οι ξένοι. Ξανά από την Ήπειρο
ξεκίνησε την πορεία της η νεοελληνική ιδεολογία που ενέπνευσε την επανάσταση του 1821 και την ίδρυση του
ελληνικού εθνικού κράτους. Ξανά η ιδεολογία αυτή αναζήτησε τη διαφορά ανάμεσα
στο Ελληνικό Γένος και την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Το ίδιο έκαναν επίσης οι
Γερμανοί λόγιοι για να αντικρούσουν τα στρατεύματα του Βοναπάρτη στις αρχές του
19ου (που οδήγησε στη συνέχεια στην ιδεολογία του εθνικού φυλετικού
κράτους και της υπεροχής της γερμανικής άριας φυλής). Το ίδιο συνεχίζουν να
κάνουν από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα οι Αλβανοί που
αυτόπροσδιορίζονται εθνικά με βάση την αντιπαράθεση εμείς και οι γείτονες
ορθόδοξοι, κυρίως οι Έλληνες.
Η εθνική
ελληνική μειονότητα όμως τι κάνει;!! Βλέπει ως αντίπαλο τον ομοεθνή της και
συμμαχεί με εκείνον το παράγοντα που αποτελεί την απειλή της. (!!!) ( Η ιστορία
διδάσκει ότι της de facto Άλωσης
της Πόλης προηγήθηκαν παρόμοιες καταστάσεις)
Και το κάνει για την καλύτερη ενότητα «της ιδεολογικής» ομάδας. Μάλιστα,
η διαίρεση, στην ουσία διάσπαση, δεν έχει καν ιδεολογικά κίνητρα. Έχει συχνά
οικονομικά κίνητρα. Και επειδή αυτά εξασφαλίζονται στην εκάστοτε συγκεκριμένη
ομάδα Ελλήνων από τις κρατικές δομές, (απ΄ όπου εμείς θα πρέπει να διεκδικούμε
εθνικά δικαιώματα), η εκάστοτε ομάδα συνεργάζεται με την εκάστοτε κυβέρνηση των
Τιράνων. Και για να έχει καλύτερη οικονομική μεταχείριση δείχνει περισσότερο
ζήλο αντιπαλότητας κατά των
«εθνικών» της αντιπάλων.
Συνεπώς,
ευχάριστη η ανάλυση του κ. Λυγερού, αλλά εκτροχιασμένοι εμείς από την πορεία
που χαράζει αυτή η προσέγγιση. Αν κάποτε η Αλβανία ενταχτεί στην Ε. Ενωση, η
εθνική ελληνική μειονότητα θα αποτελεί μια ασήμαντη κοινότητα, την οποία η
ένταξη θα την κάνει πιο ασήμαντη και την αφομοίωσή της στην αλβανική κοινωνία
πιο εύκολη. Και το πρόβλημα εστιάζεται απλώς και μόνο στον εσκεμμένο
αποπροσανατολισμό των πολιτικών μας.
Παναγιώτης Μπάρκας
για Βόρειοηπειρώτη
Αργυρόκαστρο
14.04.2012
24 comments:
Δεν διαφωνώ με την ουσία της οπτικής γωνίας του κυρίου Μπάρκα. Υπάρχουν εντούτοις κάποιες πτυχές οι οποίες θα πρέπει να μας κάνουν λίγο περισσότερο απαισιόδοξους. Υπό την έννοια ότι θα πρέπει να αντιδράσουμε άμεσα και όχι να δούμε το ζήτημα μοιρολατρικά, όπως φαίνεται στην ανάλυσή του.
Θέλω να αναφέρω δυο πτυχές.
Η πρώτη αφορά το γεγονός ότι στην μεταπολίτευση στην Αλβανία εμείς δεν μπορέσαμε να προβάλλουμε ή να στηρίξουμε τους σύγχρονους εθνικούς μας στόχους στα ιστορικά μας κεκτημένα. (Όποιος έχει έστω και λίγο μνήμη θα θυμηθεί λόγου χάρη πως οι Αλβανοί αξιοποίησαν την μεταπολίτευση ως βάση για την εθνική ολοκλήρωση της χώρας κυρίως σε ο, τι αφορά την αρχή "ένα έθνος μια στάση". Από τότε εμφανίστηκε αν θέλουμε και το τσάμικο.
Δεν αξιοποίησαμε γι΄αυτό καμιά ευκαιρία. Ούτε το 1989, ούτε το 1993-94, ούτε το 1997, ούτε το 1999.
Από την άλλη πλευρά, ενώ δεν διεκδικήσαμε άμεσα έναν τέτοιο ρόλο,δλδ να παίξουμε στις γεωπολιτικές εξελίξεις στην Αλβανία και την περιοχή, δεν επιτρέψαμε ούτε να μας παίξουν. (Απεναντίας επιτρέψαμε να μας παίξουν για να επωφεληθούν ως άτομα κάποιοι ελλαδίτες, πολιτικοί διπλωμάτες, ιερείς)
Το δεύτερο που έχει σχέση με αυτό που μόλις είπα, είναι το γεγονός ότι ενώ το 1949 το βορειοηπειρωτικό ήταν ένα από τα τρία σημαντικότερα εθνικά θέματα για τα οποία οι μεγάλοι του κόσμου δεν έδωσαν λύση, (Το άφησαν να λυθεί όταν λόγου χάρη θα λυνότανε το θέμα της Γερμανίας, το οποίο λύθηκε μετά από 40 χρόνια, το 1989). Στην αλβανική μεταπολίτευση εμείς όχι μόνο δεν μπορέσαμε να δώσουμε τέτοιες διαστάσεις, παρά τις ευκαιρίες, αλλά δεν μπορέσαμε να το συσχετίσουμε με άλλα εθνικά θέματα στην γεωπολιτική λογική των εξελίξεων στη Βαλκανική, κυρίως μετά το 1995.
Όχι μόνο τόσο, αλλά τα τελευταία χρόνια, αντί να διεκδικήσουμε τουλάχιστον ως εθνική μειονότητα εθνικά δικαιώματα σε τέτοιο βαθμό που θα ανάδειχναν την ε.ε. μειονότητα σε αποφασιστικό παράγοντα για την ένταξη της Αλβανίας στην Ευρώπη, κάναμε κάτι εντελώς καταδικάσιμο. Συσχετίσαμε την ε.ε. μειονότητα με το τσάμικο. Σήμερα των ημερών οι θέσεις του αρχηγού της ΟΜΟΝΟΙΑΣ και ΚΕΑΔ που ακούν στο ίδιο πρόσωπο ονόματι Βαγγέλη Ντούλε, περί του τσάμικου προς τα εκεί μας οδηγούν. Το γεγονός ότι το πολιτικό του περιβάλλον θεωρεί ύψιστη εθνική συμπεριφορά τις θέσεις του Ντούλε για το τσάμικο, είναι πιο επικίνδυνο. Κάτι τέτοιο δεν είχε συμβεί ούτε ιστορικά. Κάτι τέτοιο δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα σε όλα τα επίπεδα. Από κάτι τέτοιο εμείς θα έπρεπε να αποστασιοποιούμασταν με αποφασιστικότητα.
Η όλη ιστορία μοιάζει ότι ο Ντούλες εσκεμμένα ή μη, (αλλά για τον πολιτικό δεν υπάρχει άθελη στάση) ετοιμάζει την εναλλακτική λύση του τσάμικου- την εκδίωξή μας από τις εστίες μας ως μια ανταλλαγή πληθυσμών και περιουσιών σε απόσταση χρόνου, κινήτρων και μορφών.
Σε μια άλλη μορφή το είδαμε το έργο όταν ο Ντούλες άρχισε το 1989 το εθνικό έργο επι της Χιμάρας. (Δεν ήθελε απλώς να αποσύρει την προσοχή από τα καφτά εθνικά προβλήματα που είχε γενικότερα ο Ελληνισμός εκείνη την περιόδο, αλλά ήθελε να εξάψει τον Αλβανικό εθνικισμό για την καταστροφή της Χιμάρας, όπως και συνέβηκε, όπου απ΄άκρη σε άκρη κυματίζουν οι αλβανικές σημαίες σε κτίσματα τις άδειες για τα οποία υπέγραψε ο Πρόεδρος της ΟΜΟΝΟΙΑΣ.
Γι΄αυτό και λέω ότι θα πρέπει να επισπεύσουμε στις αντιδράσεις μας
Ο Αθώος
Από την άλλη πλευρά
ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΙΓΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΣΕ ΕΧΟΥ ΣΤΗΡΙΞΕΙ, ΜΙΑ ΧΕΙΡΑΨΙΑ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙ ΜΑΖΙ. ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΣΑΙ ΨΩΝΑΡΑ . Ο ΑΛΑΒΑΝΟΣ , ΣΟΥ ΤΟ ΛΕΩ ΩΣ ΕΠΙΘΕΤΟ ΤΟΥΤΟ , ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙ ΚΟΡΙΦΕΟΥΣ , ΜΟΝΟ ΣΥΛΟΓΙΕΤΕ .
Αθώε πας να συμπληρώσεις το Μπάρκα, αλλά τελικά προκύπτει ότι τον εαυτόν σου θέλει να προβάλλεις.
Τέλος,και οι δυο σας πολύ μακριά το πάτε. Τα πράγματα είναι πάρα πολύ απλά. Εμείς τα δυσκολεύουμε. Εκείνο που προέχει είναι η ενότητα, αλλά επί αυτού κανένας δεν θέλει να τοποθετηθεί. Όταν υπάρξει η πολυπόθητη ενότητα τότε θα μπορούμε να συζητήσουμε και για εθνικά, αλλά σε όλους σας αρέσει η διάσπαση για να κάνει ο καθένας τον κόκορα στην αυλή του άλλου...
Ανώνυμε 8.27, ο Μπάρκας είναι από τους λίγους που λέει την άποψη του επώνυμα. Ξαναγράψτε αυτό που έγραψες επώνυμα και μη νομίζεις όλοι γνωριζόμαστε εδώ …
panagioth panagioti.eisai asygxoritos kai adiorthotos pali mas ta xalas....giati re gamoto diafoneis me ton lygero min to xalas re sy edw o amthropws einai idiofyeia katafere meta apo poli kairo na kanei pollous antres na ........ tosa xronia prospathousan tous sikose to ithiko akoma ton ................ merikoi vlepontas ton lygero mbrosta tous ase pou se gynaikes ...................ase pou aloi akoma klaine apo sygkinisei gia to voreiohpeirwtiko den prolavenoune na stegnosoune ta mantilia ap to klama.telika oloi theloume ton lygero mas eixame tosa xronia ton kyrio stavro lygero 20 xronia tou dule to megalo kefali tis kathimerinis pou elise to thema mas tora exoume alon lygero pou tha mas ta lisei gia ta ypoloipa 20 xronia kai ap tin aloi o kosmokis pethenei ap tin pina .ante bye
ΤI SAS PIANEI MOLIS VLEPETE TO ONOMA TOU MPARKA. DEN DIAFVNEI ME TON LYJERO. ISA-ISA. THELEI OMOS NA TOU PEI OTI STIN OUSIA DHEN APOTELOUME TON PARAGONTA POU THA TON EHEI ANAGKH AVRIO I ALBANIA GIA NA PAEI STIN EVROPI. oUTE THRISKEYTIKA OUTE ETHNIKA. AN PRAGMATI O KAINOURGIOS LIJEROS EINAI MEGALOFYIA OPOS LETE, TOTE THA PRPEI NA PEI EYHARISTO STO MPARKA. JATI TOU LEEI OTI ETSI OPOS EIMASTE DHEN APOTELOYME GJEOSTRATHGIKO PARAGONTA.
Barka pes o,ti thes. Dhen mporei na ftiakseis thn biografia sou. Eisai extros tis meionotiras. Poulimenos stous Albanous. Animera tou Paska esy kathese kai grafeis kata tou Agiou mas. Aftos eisai esy
'Ελεος κυριε Μπάρκα!
Γιατί μονιμως θέλετε να δείχνετε πιο έξυπνος απ τους άλλους και δεν παραδέχεστε και κάποιες άλλες θέσεις!
Τωρα για να καταλάβω μας κάνετε και τον Στρατηγικό αναλυτη;
Ασχολειθείτε με τα δικά σας και τις κόντρες σας και αφήστε τέτοια θέματα, δεν είναι είναι για σας!
Το μόνο που πετυχαίνεται με αυτό το άρθρο ειναι να μπερδέψετε οποιον προσπαθήσει να το διαβάσει!
Δεν έχει καμία συνοχή ο λόγος σας και μόνον εσείς καταλαβαίνεται τι γράφετε!
Saint
Άγιε 1.44 μμ, σου τρύπησε το παντελόνι από τριβή. Που βλέπεις το λάθος του κυρίου Μπάρκα στο συγκεκριμένο θέμα. Απλώς διορθώνει κάποια πράγματα στην εισήγηση Λυγερού. αλλά με ποιον ασχολούμαι κι εγώ, εσύ ούτε καν το διάβασες το άρθρο, απλώς σχολιάζεις αρνητικά γιατί δεν τον πας... Κρίμα.Μη τον διαβάζεις αλλά μη δηλητηριάζεις το κοινό.Συμφωνώ με τον 10.53, ο Λυγερός σε νέα του εισήγηση πρέπει να λάβει υπόψη του τα όσα επισημαίνει ο κ. Μπάρκας.
Μη κρίνεις αρνητικά. Έχεις καλύτερο να κάνεις
Δεν δείχνει, είναι ανώνυμε 1.44. Και μετά απ΄αυτόν υπάρχουν δέκα θέσεις άδειες και μετά έρχεται ο δέυτερος. Πρόσεξε, όλα του τα άρθρα είναι τα πιο διαβασμένα.
Έλεος σε σας που προσπαθείτε να τον μειώσετε επειδή δεν μπορείτε να τον φτάσετε. Μπορεί να είστε αλεπούδες, δεν τον κάνετε κρεμαστάρι διότι δεν σας αφήνει αυτός.
An i meionothta kyrie Mparka dhiekdhikouse tin aftonomi thriskeftiki omadha esto kai entos tis Alban. Orthodh.Ekklisias, tote tha evjene apo ta rasa tou o arhiereas tis AOEA. Kai ksereis jati. jati sto onoma tou boreioipeirotikou ellinismou epofeleitai tin oikonomiki voitheia ja to ergo tou to opoio afora mono tin ysterofimia tou
Με το άρθρο του ο Μπάρκας επιβεβαιώνει το πόσο επιφανειακοί είμαστε στο εθνικό μας χρέος έναντι του τόπου μας. Τίποτε δεν γνωρίζουμε, ή δεν θέλουμε να γνωρίσουμε, μένουμε σταθερά στη νοοτροπία που κληρονομήσαμε από το καθεστώς Χότζα, όπου τα πάντα ακόμα και τι θα τρώγαμε το βράδυ στο σπίτι μας "τα ήξερε και αποφάσιζε" (το Κόμμα,και το κόμμα δεν ήθελε ποτέ να ξέρουμε πιοι πραγματικοί είμαστε) θέλουμε να ζήσουμε με το φόβο μη ενοχλήσουμε τον "αλβανό" με την ελληνικότητά μας και όποιος Μπάρκας βγει και πει κάτι αν δεν μπορούμε να τον τσακίσουμε οι ίδιοι, θα χαρούμε πολύ όταν τον τσακίσουν οι άλλοι. Αυτοί είναι η ποιότητά μας
To petsi tou Barka ehei ginei solla kai den thelei na akouei apo tis anipostates vrisies sas. Makari na itan kai kapoioi ëalloi tetoioi pou na mi to evazan katv efkolla. Stin perëiptosi Mpëarka dhen isxei i paroimia "Rikste llaspi , rikste llaspi kai kati the meinei"
By
Όποιος ήταν στην αίθουσα στο ΚΑΡΑΒΕΛ και απολάμβανε τον Λυγερό για τον γλαφυρό τρόπο που τα έλεγε επειδή ήξερε να χαϊδεύει τα αφτιά όλων μας εκεί μέσα, κυρίως του θηλυκού γένους, διαβάζοντας τον Μπάρκα, τουλάχιστον μας βοηθάει να σοβαρευτούμε και να μη χάσκουμε άσκοπα.
Τα είπε ο Λυγερός. Ήταν ωραίος είπαν πολλοί επειδή δεν κατάλαβαν τίποτε τι είπε και επειδή έλεγε τόσο "κομψά" αστειάκια.
Τελικά οταν ο Μπαρκας γράφει ,Οτι και να γράψει, γίνεται χαμός .
Υπέρ και κατά και αυτό κάτι μας λέει , ο Μπάρκας δεν είναι τυχαίος πρέπει να το παραδεκτείται , είανι μυαλό .
Μακάρι να τα βρούν τα κεφάλια της ΕΕΜ μαζί μέ το Μπαρκα . Σίγουρα για καλό θα είναι.
Στο ψήφισμα της Ομόνοιας του 1993 που εστάλει στις αλβανικές αρχές και διεθνείς οργανισμούς, διαβάζουμε:
3. Το δικαίωμα των μελών της εθνικής ελληνικής μειονότητας να πρεσβεύουν και να ασκούν τα θρησκευτικά καθήκοντα στη μητρική τους γλώσσα.
Σ’αυτο το πλαίσιο η πολιτεία πρέπει:
α. ) να καλλιεργεί κλίμα αμοιβαίας ανοχής και σεβασμού μεταξύ πιστών διαφόρων θρησκευτικών κοινοτήτων, καθώς και μεταξύ πιστών και μη πιστών.
β.) Να σέβεται το δικαίωμα των μελών της εθνικής ελληνικής μειονότητας να ορίζουν και να διατηρούν ελεύθερα πιστούς χώρους λατρείας η συνάθροισης.
γ. ) να αποδεχθεί το δικαίωμα να οργωνώνονται και σύμφωνα με την ιεραρχική δομή.
δ.) να αποδεχθεί το δικαίωμα του εκλέγεσθε και της εκπροσώπησης τους στην ιεραρχία της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Αλβανικής Εκκλησίας ως και των θρησκευτικών κοινοτήτων.
ε.) να τους επιτρέωει να επιλέγουν, να διορίζουν και να αντικαθιστούν το προσωπικό τους σύμφωνα με τις ανάγκες και τους κανονισμούς τους καθώς και σύμφωνα με κάθε αποδεκτή σύμβαση μεταξύ αυτών και της Πολιτείας.
στ.) να είναι ελεύθεροι να ζητούν και να δέχονται εθελοντικές οικονομικές συνεισφορές ή οποιουδήποτε άλλου όχι απλώς οικονομικού είδους.
ζ.) να επιτρέπει την εκπαίδευση θρησκευτικού προσωπικού στα κατάλληλα ιδρύματα στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό.
η.) Να σέβεται το δικαίωμα μεμονομένων πιστών ως και των θρησκευτικών κοινοτήτων της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας να αποκτούν, να κατέχουν και να χρησιμοποιούν ιερά βιβλία, θρησκευτικές εκδόσεις στη μητρική γλώσσα, καθώς και άλλα αντικείμενα με περιεχόμενο που σχετίζεται με την άσκηση της θρησκείας ή πεποιθήσεως τους.
θ.) Να επιστραφούν στις εκκλησίες της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας οι προηγούμενες περιουσίες τους, καθώς και τα εκκλησιαστικά αντικείμενα που έχουν αρπαγεί απ’ το απολυταρχικό κομμουνιστικό κράτος (εικόνες, εικονοστάσια κλπ) ή έχουν παρθεί από διάφορα ιδρύματα.
12.06 πμ. Με το σχόλιο σου αυτό επιβεβαιώνεις πλήρως τον Μπάρκα.
Τα όσα αναφέρει αυτή η νότα μυρίζουν εποχές που ακόμα η Αλβανία δεν είχε βγει από την νοοτροπία του κομμουνιστικού καθεστώτος, αλλά,ταυτόχρονα αν θέλεις και είχε αποφασίσει να μας υποβαθμίσει και σ΄αυτόν τον τομέα.
Τα όσα αναφέρεις δεν μιλούν για διεκδίκηση γεωστρατηγικού ρόλου της ε.ε. μειονότητας στην Αλβανία μέσω του θρησκεύματος. Απεναντίας, λανθασμένα ζητούσαμε (με την κομμουνιστική νοοτροπία) από το κράτος θρησκευτικά δικαιώματα που στην πλειοψηφία πρέπει να τα εκπληρώνει η ΑΟΕΑ. Έτσι όπως μπαίνουν επιβεβαιώνουν ότι ακόμα και εντός της Αλβανικής Ορθόδοξης εκκλησίας κατείχαμε από τότε μια υποδεέστερη θέση.
Τόσο το περισσότερο ότι δυστυχώς αυτή η διακοίνωση της ΟΜΟΝΟΙΑΣ φέρει ημερομηνία το 1993 και δείχνει ότι από τότε δεν είχαμε ένα ξεκάθαρο εθνικό, πολιτικό στόχο αλλά αυτοσχεδιάζαμε με αυθορμητισμό και ερασιτεχνισμό.
Επίσης, το ότι δεν υπάρχει κάποιο άλλο ντοκουμέντο που να μαρτυρεί τη συνέχεια, δικαιώνει τον Μπάρκα.
Από την άλλη, το γεγονός "κάποιος ανώνυμος" πάει και το βρήκε αυτό το χαρτί που το είχε ξεχάσει και δεν ξέρει που το έχει η ίδια η ΟΜΟΝΟΙΑ δειλεί ότι κάποιους έτσουζε η προσέγγιση Μπάρκα
Ο Αθώος
Αθώε μα μας λες ότι η υπόθεσή μας διακυβεύεται για κάποια συμφέροντα που αφορούν πρόσωπα, ή τουλάχιστον που δεν αφορούν ουσιαστικά την ε.ε.μειονότητα. Αυτό είναι πολύ σοβαρό και πρέπει να βγεις από την αφάνεια ώστε να ξέρουμε σε ποιον να στηριχτούμε. Αν είναι έτσι καταλαβαίνουμε γιατί ο Μπάρκας αποτελεί θυμίαμα για το διάβολο. Δεν πειράζει, αυτός το δρόμο του διάλεξε. Ίσως έτσι να βοηθάει έστω και ανασταλτικά για τις εξελίξεις. ανεξάρτητα που βλάπτει τον εαυτόν του
Αθώε μα μας λες ότι η υπόθεσή μας διακυβεύεται για κάποια συμφέροντα που αφορούν πρόσωπα, ή τουλάχιστον που δεν αφορούν ουσιαστικά την ε.ε.μειονότητα. Αυτό είναι πολύ σοβαρό και πρέπει να βγεις από την αφάνεια ώστε να ξέρουμε σε ποιον να στηριχτούμε. Αν είναι έτσι καταλαβαίνουμε γιατί ο Μπάρκας αποτελεί θυμίαμα για το διάβολο. Δεν πειράζει, αυτός το δρόμο του διάλεξε. Ίσως έτσι να βοηθάει έστω και ανασταλτικά για τις εξελίξεις. ανεξάρτητα που βλάπτει τον εαυτόν του
Ηθελα να γραψω ,αλλα απο τα νευρα μου ,θελω να σας χεσω.ΗΜΑΡΤΟΝ...Εκει στην Πατριδα,οι πολιτικοι μας βγηκαν επιχειρηματιες και εδω ,οι πολιτικοι και διπλωματες κανανε την Ελλαδα ΚΟΥΡΕΛΙ.Δεν γνωριζω πολλα για τον Μπαρκα,αλλα ξερω οτι ηταν αυτος που σηκωσε γροθια στην Αλβανικη Βουλη.Και δεν καταλαβα οποιος ειναι πικρος,ειναι και αχρηστος.Δεν παιρνω το μερος του Μπαρκα,αλλα χρειαζομαστε εναν Μπαρκα.Κοιταξτε να εχουμε σωστα στελεχοι,με επιπεδο και αγωνιστες.Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ,μας χρειαζετε ΟΛΟΥΣ.ΕΝΟΤΗΤΑ και ελατε να τα βρουμε.Μη χεσω.
Simferei omos i enotita stus politikous mas.Mono etsi aytoi tha mporoyn an yparhoun.Vrikan ti lish tora pigainoun oloi sta albanika kommata voelvontai jia logo tous kai lene oti voithoun tin patrida.
I patrida ji aftous einai aftoi oi idioi
Σοβαρευτείτε και διαβάστε ξανά το άρθρο του
Μπάρκα. Εκείνος ξέρει τι λέει.Είναι προσγειομένος στον τόπο του και ζει μια πραγματικότητα.Όσοι μιλούν μέσα από ανάκτορα είναι όπως λέμε "ο παπάς από την πόλη (δηλ.ζει τα γεγονότα)η παπαδιά του μολογάει".
Δημοσίευση σχολίου