Από αριστερά προς δεξια: Τζομάκας, Γιάννης, Νταλιάνης και Ιατρού |
Για την ιστορία!
Το «Λαϊκό Βήμα» ιδρύθηκε το 1945 από το Κομουνιστικό Κόμμα Αλβανίας για να «ενημερώνεται» η Ελληνική Μειονότητα. Κάποιοι από τους αρθογράφους εκείνης της περιόδου ήταν ο Α. Ζαρμπαλάς, ο Β. Ζαφειράτης, ο Π. Μπερέτης κ.α.
Μετά το 1991 πολλές επιχειρήσεις στην Αλβανία, δόθηκαν προς χρήση και στη συνέχεια σε κυριότητα στους υπαλλήλους. Έτσι λοιπόν το «Λαϊκό» έμεινε στα χέρια του δίδυμου Ζαρμπαλά – Ζαφειράτη, μέχρι να εμφανιστεί ο εξ’ Αμερικής Ελληνο – Αλβανο – Βορειοηπειρωτη – Αμερικάνος «σωτήρας» Βασίλης Ιατρού.
Για είκοσι χρόνια, η εφημερίδα μπορεί να άλλαζε γραμμές, μπορεί να χρησιμοποιούσε πονηρούς τρόπους αλλά αντίθετα με πολλές άλλες που άνοιγαν και έκλειναν, το «Λαϊκό» δε σταμάτησε ποτέ να λειτουργεί. Παρόλο που ήταν γνωστές οι αδυναμίες του Ιατρού (δεν προσπάθησε άλλωστε να τις κρύψει), πολικοί, διπλωμάτες και άλλοι ιθύνοντες τον κρατούσαν κοντά για να κάνουν τη «δουλειά τους». Φαίνεται όμως πως ο Ιατρού γνώριζε καλύτερα τις αδυναμίες των «φίλων» του και έτσι έκανε και αυτός τη δουλειά του.
Με τη φωτογραφία αυτή (μοντάζ), ο κ. Ιατρού απαντούσε αυτοσαρκαζόμενος στη «Ρωμιοσύνη» που τον έλεγε «κλεφτοκοτά» |
Ο κ. Γιάννης δεν φαίνεται να είχε ιδέα από εφημερίδες και εμπιστεύτηκε τη λειτουργία στο συγχωριανό του Ιατρού, με ένα περίεργο καθεστώς ιδιοκτησίας και οργάνωσης, ρόλο στην οποία πρέπει να είχε και άλλος ένας Γριαζδανίτης, ο κ. Τζομάκας (στέλεχος του ΣΚ Αλβανίας μέχρι το 2007, πρόσφατο στέλεχος (αντιπρόεδρος) της Ομόνοιας και μόνιμο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ) ενώ σύμφωνα με τα λεγόμενα του Ιατρού κάποιες μαζώξεις για την εφημερίδα γίνονταν σε γραφεία του ΠΑΣΟΚ.
Τυπικά διευθυντής ήταν ο Βαγγέλης Παπαχρήστος και de facto υπεύθυνος έκδοσης, ο πρώην ιδιοκτήτης, γνωστός στην πιάτσα και ως Bil Jatrosi.
Ο Μπιλ, όχι μόνο δεν απέφευγε τις συγκρούσεις αλλά τις επεδίωκε, κάποιες φορές μάλιστα έκανε και επίδειξη της γνώσης του στο καράτε σε δημόσιους χώρους... Το «ιστορικό» είχε επιτεθεί και στο «Βορειοηπειρώτη», πριν από κάποιους μήνες, στην οποία καιαπαντήσαμε. Αρκετές φορές ο Μπιλ έφτασε σε αίθουσες δικαστηρίων (Ελλάδα και Αλβανία) χωρίς να τη βγάζει πάντα στεγνή όπως στην υπόθεση Καραθάνου.
Το πρόβλημα
Τώρα όμως φαίνεται πως τα πράματα είναι ακόμα ποιο σκούρα αφού εκτός των άλλων προβλημάτων, η εφημερίδα έχει να αντιμετωπίσει δύο σοβαρές αγωγές, του πρώην Πρόξενου Αργυροκάστρου Ιωάννη Τζόβα και κάποιου κάτοικο από το Κώσταρι Μεσοποτάμου, για συκοφαντική δυσφήμηση και ψευδείς ειδήσεις. Όταν ο κυρ. Θωμάς συνειδητοποίησε το μέγεθος του προβλήματος, έδιωξε – απ’ ότι λένε - κλοτσηδόν τον Ιατρού από το γραφείο και προσπαθεί τώρα να χρεώσει σε αυτόν όλη την ευθύνη των δημοσιευμάτων.
Οι αλλαγές στην εφημερίδα
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Γιάννης έδωσε ήδη το τιμόνι της εφημερίδας στον Δημήτρη Κίκη, πρώην συνεργάτη και άσπονδο εχθρό του Ιατρού, τόσο που δεν ήθελε να του προφέρει ούτε το όνομα και που δεν παρέλειπε να τον «λούζει» σε κάθε φύλο, με τους όρους «γαμπρός» και «προδότης».
Σε αυτή την αναμπουμπούλα, ίσως ήταν η καλύτερη ευκαιρία και για την απόλυση του Βαγγέλη Παπαχρήστου καθώς ο κ. Γιάννης δέχονταν πιέσεις για την απομάκρυνση του από ανθρώπους του περιβάλλοντος του Ντούλε που δε σταματούν να διαδίδουν ότι θα τον διώξουν από την εφημερίδα και από την εκκλησία… (εκτός των άλλων ο κ. Παπαχρήστος εκτελεί χρέη επιτρόπου και ψάλτου, στην εκκλησία των Αγίων Σαράντα). Αιτία φαίνεται πως είναι η κριτική του στάση έναντι του ΚΕΑΔ αλλά και το τελευταίο του βιβλίο «Άγγελος στη χώρα των δαιμόνων» που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα από την περίοδο του κομουνισμού και φαίνεται να θίγονται κάποια πρόσωπα... Είναι κρίμα πάντως για τον κ. Παπαχρήστο όχι γιατί δεν έχει τι να κάνει αλλά γιατί είναι ίσως ο μόνος που αισθάνεται ότι υπηρετώντας αυτή την εφημερίδα κάνει λειτούργημα (σε υπερβολικό βαθμό θα λέγαμε).
Δυόμιση μήνες χωρίς «Λαϊκό» είναι πολύ. Για να είμαστε ειλικρινείς δεν μας έλειψε κιόλας, αναγνωρίζουμε όμως τον κοινωνικό ρόλο που επιτελεί στην τρίτη ηλικία στα χωριά της Βορείου Ηπείρου. Η ανάγνωση της εφημερίδας είναι μία από τις αγαπημένες συνήθειες των γερόντων, είναι απαραίτητη για περιτύλιγμα στις νοικοκυρές ή και για άλλες χρήσεις (όπως πχ για προσανάμματα).
Τέλος ευχόμαστε να αποδοθεί η δικαιοσύνη στα θιγόμενα πρόσωπα και την γρήγορη επανακυκλοφορία του «ιστορικού»…
Μπορεί να μην αρέσει σε μερικούς το χιούμορ μας αλλά όπως είπε κάποιος:
«Τα ποιο σοβαρά πράγματα ειπώθηκαν με αστείο τρόπο, ενώ τα ποιο χαζά με σοβαρότητα…»
14 comments:
για δεστε κάτι άνδρες...
afou de sou leipei giati to grafeis tote????
mipws se tsouzei?????????/
To "istoriko" epi Hotza eksipiretouse to kauestos joia tin plisi engkefalou stin elliniki ton diko mas.Stin metapolitefsi hrisimopoithike apo ton Iatrou gia tin diaspasi tis e.e. meionotitas. Dhen nostalgo, alla epi Hotza prosefere perissotera thetika apo o, ti stin periodho tis metapolitefsis. Leei polla pou i sigkekrimeni efimeridha stathike sto plevro tis ijesias tis OM-KEADH. Opos leei polla poy i ijesia tiw OMONOIAS KEADH dhen epetrecan na anthisei allo entypo kai MME sti mitriki glossa ektow apo to "istoriko"
tosa xronia den ton kserane ton iatrou ti .... itan tora ton pire xampari o koutothomas; mia zoi piso apo tis ..... (αφαιρέθηκε)...... opoios psaksei ligo kalytera tha vrei polous pou tous exei ameksei o iatrou.aytoi oi anthropoi pou vazoun to prosopiko tous symferon pano apo to ethniko aytoi einai pou mas antiprosopeyoun pantou gi'ayto pame kata diaolou.diorisan antiproedro to tzomaka mia me xotza mia me to sosialistiko miaypopsifios tou pasok ka perimenoume emeis na doume aspri mera.katantia legete ayto agapite vaggeli na eisai perifanos gia ta atoma pou diorises oloi tous enas kai enas!
άτοπο το άρθρο σου,ο Ιατρου θα ξαναβγάλει την εφημερίδα.Γιατί εκτίθεσαι έτσι;
Το Λαϊκο Βημα ειναι ενα πολυ καλο brand name.
Δεν θα παει χαμένη. Καποιος θα την αρπάξει.
Δεν εχει σημασια τι έγραφε, τι γράφει και ποιος το γράφει
Πουλάει το ονομα και μονο
ο Μπερέτης δεν έχει εργαστεί στο Λαίκο Βήμα πριν το 1990. Στο Λαικό ήταν από το 1994 - 1997. να το ξέρουμε έτσι για το ιστορικό της εφημερίδας.
Όταν δεν είχες το διαδίκτυο φίλε μου από αυτήν την εφημερίδα, που εσύ σήμερα την αποκαλείς ‘’περιτύλιγμα’’ και ‘’ προσάναμμα’’ , ενημερωνόσουν οπότε μην την υποτιμάς τόσο!
Ας μου πει κάποιος ποιος υπογράφει αυτό το άρθρο...
vasil iatrou patriotis , pedhi tis ethnikis ipothesis, agnos , ilikrinis, anthrwpos tis ethnikis ipothesseis..san ton vaggeli omws kanenas! zitw ta pedia tou vaggeli, iatrou, rodhis tzomakas,kai thoma gianis kai aloi...
Ο Κωσταριτης θα τους ποιεί το μεδούλι….
Ο Ιατρου τρεχει στην Αθήνα να "γνωρισει" τον καινουργιο Γενικό Πρόξενο Αργυροκάστρου, να τον βρει φιλο εφοσον ο Ριζοπουλος πετάει. Αλλά τι θα τον κάνει εφόσον οι βιζες ουκ. Ο Ιατρου κατι ομως ξερει. Μπορει να στριμωχνει αντιπαλους , ό, τι κανει και η ΟΜΟΝΟΙΑ
και που να διαφημιστει τορα ο Ιρωδησ
ΤΟ ΛΑΪΚΟ ΒΗΜΑ ΗΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΕΘΝΗΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ . ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΒΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
o iatroy einai megalos apateonas,xrwstaei pantoy apo emena efage 1000 eyro o koufalas
Δημοσίευση σχολίου