Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

Νέος, ωραίος, και φιλόδοξος ο νεοϊδρυθείς Λαογραφικός Σύλλογος Βορειοηπειρωτών

Ιδρυτική Γενική Συνέλευση «ΧΑΟΝΕΣ»  (φωτογραφίες)
Μέσα σε πολύ θερμό κλίμα και με την παρουσία τριών Δημάρχων του παραλιακού μετώπου της Αττικής πραγματοποιήθηκε η Ιδρυτική Γενική Συνέλευση του Λαογραφικού Συλλόγου Βορειοηπειρωτών «ΧΑΟΝΕΣ».
Η συνέλευση πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή 7 Απριλίου στην Αίθουσα συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Ελληνικού - Αργυρούπολης που θα είναι και η έδρα του συλλόγου. Παρόντες ο Δήμαρχος της πόλης Χρήστος Κορτζίδης, ο Δήμαρχος Αλίμου Θάνος Ορφανός και ο Δήμαρχος Γλυφάδας Κώστας Κόκκορης που χαιρέτησαν την πρωτοβουλία ως ένα αναγκαίο βήμα για την ανάδειξη της πολιτισμικής ταυτότητας των Βορειοηπειρωτών και της ανάπτυξης των κοινωνικών δεσμών.


Την συνέλευση συντόνισε ο
Δημοτικός Σύμβουλος Αλίμου και μέλος της Προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής Οδυσσέας Κορακίδης αναφέρθηκε στους βασικούς λόγους - στόχους αυτού του εγχειρήματος.
Όπως ανέφερε η ανάδειξη της λαογραφικής ταυτότητας των Βορειοηπειρωτών είναι ένας αναγκαίος κρίκος στην αλυσίδα της ιδιαίτερης λαογραφίας των Ελληνικών πολιτισμών και ως τέτοιος ενισχύει την ανάπτυξη κοινωνικών δεσμών.
Αναφέρθηκε ακόμη στην ανάγκη οι νεότερες γενιές να γνωρίσουν ένα σημαντικό μέρος της ταυτότητας τους, να συνδεθούν με την ιστορία τους, να μην χάσουν την καταγωγή τους.

Στη συνέχεια ο Γιάννης Παναγιώτου , μέλος της Προσωρινής Διοικούσας αναφέρθηκε την αξία και την δύναμη της πολιτισμικής ταυτότητας ενός λαού. Στην ανάγκη της δημιουργίας,και της μεταλαμπαδευσης του πολιτισμού μας στης νεότερες γενιές που είτε γεννηθήκανε εδω είτε έφυγαν σε μικρη ηλικία, το βήμα αυτό να αποτελέσει βήμα μεταφοράς των ηθών και έθιμα των μας, καθώς δεν υπάρχει καμία διάθεση υποκατάστασης δεκάδων άλλων συλλόγων η αδελφοτήτων που λειτουργούν για άλλους σκοπούς. Κάλεσε τους παρευρισκόμενους να ενισχύσουν με τη συμμετοχή στης δραστηριότητες που άμεσα ξεκινά ο σύλλογος, να φέρουν τα παιδιά τους στα χορευτικά τμήματα που θα κάνουμε σε πρώτο στάδιο όπως είπε ενώ γιατί όχι και ένα πολυφωνικό συγκρότημα πολύ σύντομα.

Ο Γιώργος Κυρίτσης, μέλος επίσης της Προσωρινής Διοικούσας αναφέρθηκε στην διαδικασία εγγραφής των μελών του συλλόγου και στην δομή και το τροπο λειτουργίας .
Ενημερώνοντας για την πρώτη εκδήλωση που προγραμματίζει ο σύλλογος άμεσα με τίτλο "φεστιβάλ βορειοηπειρώτικης παραδοσιακής πίτας " τον Ιούνιο που θα αποτελέσει την εναρκτήρια λαογραφική μας εκδήλωση καθώς και τα τμήματα χορού που θα ξεκινήσουν άμεσα.
Αμέσως μετά ακολούθησε γόνιμος διάλογος ενώ πολύ ενθαρρυντικά ήταν και τα αποτελέσματα των εγγραφών μελών και της οικονομικής ενίσχυσης για την κατάθεση του καταστατικού.
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε και το έμβλημα του συλλόγου που είναι βγαλμένο από την καθημερινότητα και την παραγωγική αγροτική διαδικασία που αποτελεί ισχυρή παράδοση του τόπου μας.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους πέραν των προαναφερθέντων ο Αντιδήμαρχος Ελληνικού - Αργυρούπολης Γιάννης Μαραγκος , ο αντιπρόεδρος της Ομόνοιας Γιώργος Τζομάκας ,ο υπεύθυνος του τομέα Βορειοηπειρωτων της Ν.Δ Γιώργος Κώττης όπως και πολυ άλλοι ενασχολούντες με τα κοινά της ιδιαίτερας πατρίδας μας.

6 comments:

Ανώνυμος είπε...

Αμα δεν είναι η Ηλέκτρα μέσα, εγω δεν πάω!

Ανώνυμος είπε...

Αυτό μου θυμίζει το "τρεις λαλούν και δυο χορεύουν" είτε το "τα λάλα τα λαούμενα, λαλείτε λαλητάδες". Απ' ότι φαίνεται άρχισαν να πέφτουν ξανά λεφτά με τα ευρωπαϊκά προγράμματα είτε οι δήμοι, στριμωγμένοι από τη εφορία ψάχνουν τρόπους φοροδιαφυγής. Όταν δείτε έναν κατάλογο με χίλιους χορευτές βορειοηπειρώτες, να με θυμηθείτε!

Ανώνυμος είπε...

ΤΡΕΙΣ ΟΙ ΛΑΛΗΣΑΝΤΕΣ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΟΙ ΟΙ ΧΟΡΕΥΤΑΔΕΣ!!!ΜΗΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΝΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Η ΝΑ ΚΑΤΑΚΡΙΝΕΙΣ ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΡΙΝ ΔΕΙΣ ΤΗΝ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΦΙΛΕ ΜΟΥ.ΑΛΩΣΤΕ ΗΤΑΝ ΣΑΦΑΕΣΤΑΣΗ Η ΔΗΛΩΣΗ ΟΤΙ ΘΑ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΩΝ.ΔΕΝ ΣΟΥ ΛΕΩ ΝΑ ΤΟ ΑΣΠΑΣΤΕΙΣ ΑΛΛΑ ΜΕΙΝΕ ΘΕΑΤΗΣ ΠΡΙΝ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΕΝΩΝΥΜΑ ΚΑΙ ΜΗ.ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΑΙ ΜΗ ΠΕΡΝΕΙ ΣΑΡΚΑ ΚΑΙ ΟΣΤΑ ΚΑΙ ΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΟΛΛΟΥΣ ΜΑΣ,ΕΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ.ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ; ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΝΑΙ ΝΑ ΕΝΗΣΧΥΣΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ.ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΞΕΠΛΗΜΑ ΕΝΝΟΙΑ ΣΟΥ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΤΗΣΟΥΝ ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΚΟΜΑ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΙΑΤΙ ΔΟΞΑ ΤΟ ΘΕΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΔΗΜΟ ΑΡΙΘΜΟΥΝΤΕ ΑΠΟ 100 ΚΑΙ ΠΑΝΩ.ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΥΣ ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ.ΜΑΚΑΡΙ ΜΕΣΑ ΑΠ'ΑΥΤΟ ΟΝΤΩΣ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΧΤΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ ΩΣΤΕ ΟΛΟΙ ΝΑ ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΓΚΑΛΙΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΛΛΑ ΠΑΝΩ ΑΠ'ΟΛΑ ΝΑ ΝΙΩΣΟΥΝ ΟΤΙ ΜΠΗΚΕ ΕΝΑ ΛΥΘΑΡΑΚΙ ΣΤΗΝ ΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ.

Ανώνυμος είπε...

Οπου γάμος κι Τζουμάκος μέσα.

Τώρα να δείτε τι θα γίνει!
και πως θα παίξει το κλαρίνι
Η Βασίλο όλα τα δίνει
Αλλού πίνει, αλλού το δίνει.

Ανώνυμος είπε...

7:25 π.μ. και αν δεν έρθεις -Πριτσ!
η ηλέκτρα φίλε, δεν ασχολείστε με ασήμαντες μικροπρέπειες και αηδίες
Σιγά μι ασχοληθεί ακόμα με τους βορειοηπειρώτες, που δεν κατάλαβαν ποτέ την καλοσύνη της.
- Πόρτα?
-Πριτσ!
Τα σκαλιά της δόξας είναι στην επόμενη πόρτα . Από Ήπειρο και άνω φίλε. Όλα τα φώτα πάνω της. Και να οι αφίσες, και να, τα κανάλια, και να, οι φωτογράφοι, και να, οι δεξιώσεις, και να, οι συνεντεύξεις, και να, τα χειροκροτήματα, και να, και να, και να, και να, και να, ατελείωτα να.
-Πριτσ!
Τζάμπα μάγκες.
Όταν καταλάβουν και ενσωματωθούνε και οι πόντιοι μαζί -Κρατάτε Τούρκοι τ'άλογα.
Πριτσ! Μπρίκια κολλάμε?

Αφήγηση απ' "Του Καραγκιόζη η Αρχοντιά"

Ανώνυμος είπε...


Νέος, ωραίος, και φιλόδοξος ο νεοϊδρυθείς Λαογραφικός Σύλλογος Βορειοηπειρωτών
Ιδρυτική Γενική Συνέλευση «ΧΑΟΝΕΣ»

ΣΑΝ ΠΡΩΤΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΣΧΗΜΗ
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΖΕΙ

Τους παραπέμπω, σε ένα παλιό δημοσίευμα, και περιμένω να ακούσω αν υπάρχει αντίθετη επιστημονική άποψη, βάση της λαογραφικής μελέτης των ιδρυτών.





<< ΕΝΒΕΡ ΧΟΤΖΑ - ΔΥΟ ΦΙΛΟΙ ΛΑΟΙ (1977-1978, μέρος η')

ΔΕΥΤΕΡΑ 23 ΜΑΗ 1977
Η ΕΘΝΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΝΑΣ ΘΑΥΜΑΣΙΟΣ ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΜΑΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ
Επισκέφτηκα σήμερα την Έκθεση «Αλβανική Λαϊκή Κουλτούρα» που άνοιξε με την ευκαιρία της Συνδιάσκεψης Εθνογραφικών Μελετών. Συναντήθηκα με τους συντρόφους Αλέξ Μπούντα' και Στεφανάκι Πόλο2 που με ενημέρωσαν για τη δουλειά που έγινε για να ανοίξει αυτή η έκθεση. Με συνόδευσαν και μου έδωσαν εξηγήσεις για τα διάφορα αντικείμενα στις προθήκες της έκθεσης. Κατά την επίσκεψη αντάλλαξα μ' αυτούς μερικές γνώμες σχετικά με την εθνογραφική επιστήμη σαν θαυμάσιος καθρέφτης της λαϊκής μας κουλτούρας.
Μπροστά στην προθήκη όπου είχε εκτεθεί η αλβανική τζουμπλέτα^, μεταξύ του συντρόφου Ενβέρ Χότζα και των συντρόφων Αλέξ Μπούντα και Στεφανάκι Πόλο έγινε ο παρακάτω διάλογος σχετικά με τη φουστα-νέλλα που διαδόθηκε και στην Ελλάδα:
ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΣΤΕΦΑΝΑΚΙ ΠΟΛΟ: Αυτή είναι η τζουμπλέτα, σύντροφε Ενβέρ.
ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΕΝΒΕΡ ΧΟΤΖΑ: Ασφαλώς, εσείς διαβάσατε το βιβλίο του Μαγιάνι, για την επιστημονική αυθεντικότητα του οποίου δεν έχω κατά νου μου να συζητήσουμε, αλλά αν το διαβάσατε με προσοχή, θα θυμάστε όταν μιλάει για ένα μέρος της ετρουσκικής ενδυμασίας, που την παρομοιάζει με την τζουμπλέτα μας. Και πραγματικά η ομοιότητα μεταξύ τους είναι τόσο μεγάλη, που φαίνεται πως εκείνο το είδος ενδυμασίας να είναι μια σημερινή τζουμπλέτα, κομμένη σε κείνη την εποχή.
Έχω διαβάσει κάπου ότι η φουστανέλλα μας ήταν μακριά και οι Έλληνες την εκόντηναν. Μάλιστα τώρα αργότερα και μεις την κοντήναμε κάπως σε σύγκριση με εκείνη των πρώτων καιρών. Σήμερα υπάρχουν σε μας δύο είδη φουστανέλλας, μακριά και κοντή.
ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΑΛΕΞ ΜΠΟΥΝΤΑ: Η ταυτότητα της φουστανέλλας μας είναι ιστορικά αποδειγμένη από πολύ αρχαίους χρόνους. Με τη μεγάλη μετανάστευση των Άρμπερων ή των Αρβανιτών που συνέβηκε τον 14ο αιώνα και προπαντός στις περιοχές που απλώθηκε αυτός ο πληθυσμός, διαδόθηκε και η φουστανέλλα και από δω πέρασε μετά στην Ελλάδα. Αυτός είναι ο λόγος που η φουστανέλλα μας υπάρχει και στους Έλληνες και σε άλλες περιοχές·
ΣΥΝΤΡΟΦΙΣΣΑ ΝΕΤΖΜΙΕ ΧΟΤΖΑ: Ενώ υπάρχουν ορισμένοι σε μας που νομίζουν ότι την ενδυμασία αυτή την πήραμε από τους Έλληνες.
ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΑΛΕΞ ΜΠΟΥΝΤΑ: Ναι, ναι, έτσι νομίζουν. Να, για παράδειγμα, αυτή που εμείς τη λέμε ενδυμασία των γυναικών της Δρόπολης, είναι στην πραγματικότητα ενδυμασία με μακρόχρονες ρίζες στις αλβανικές εθνογραφικές παραδόσεις. Στην Ελλάδα η ενδυμασία αυτή χρησιμοποιείται και στις περιοχές που κατοικούν Αρβανίτες.
ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΕΝΒΕΡ ΧΟΤΖΑ: Έχω μερικά ιστορικά βιβλία των καθηγητών της Αθήνας, από καιρό γραμμένα. Σ' αυτά γίνεται λόγος για μας, και μιλούν με συμπάθεια μεγάλη, για το ρόλο και τη συμμετοχή των Αλβανών στην Επανάσταση του 1821 στην Ελλάδα. Υπάρχουν σ' αυτά και ντοκουμέντα που λένε ότι ο Υψηλάντης έκανε έκκληση στους Αλβανούς: «Εγερθείτε Αλβανοί, να ενωθούμε κατά της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας!».
Ανάφερα αυτά για να τονίσω ότι στην Ελλάδα υπάρχουν άνθρωποι προοδευτικοί και τίμιοι.
1. Πρόεδρος της Ακαδημίας Επιστημών της ΛΣΔ της Αλβανίας.
2. Διευθυντής του Ινστιτούτου Ιστορίας.
3. Είδος χαρακτηριστικής αλβανικής ενδυμασίας γυναικών, χωρίς μανίκια, στενή στη μέση και με φαρδύ γύρο >>

Δημοσίευση σχολίου