Σχόλιο αναγνώστη για την επέτειο του Αλύκου
Η 12η Δεκεμβρίου για την ιστορία του Ελληνισμού στην Αλβανία είναι ένα ορόσημο που διαχωρίζει την εποχή της υποδούλωσης με την εποχή της ελπίδας. Για μερικούς όμως φαίνεται να θεωρείται ένα χοροστάσι του παλιού καιρού στο οποίο μπορεί να παρελαύνουν οι κορασιές για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των αγοριών. Η Εθνική Ελληνική Μειονότητα αισθάνεται αποχαυνωμένη μπροστά σε τέτοιες σκηνές όπως και της φετινής όπου εφαρμόστηκε άλλο ένα μακάβριο σενάριο. Λυπηρό το γεγονός φέτος. Πιο λυπηρό από κάθε χρονιά. Ένας έπαρχος που δεν ήξερε να διαβάσει ό,τι του γράψανε και φρόντιζε να καταθέτει από μόνος του τα στεφάνια των απόντων ηγετών του ΚΕΑΔ και των περιφερόμενων βουλευτών. Οι ίδιοι εκπρόσωποι των θυμάτων που κάθε χρόνο και προσαρμόζουν την ομιλία τους στις εξουσίες. Και ένα πλήθος που συνεχώς τραυματίζεται, αλλά ξεχνάει μετά από ένα χρόνο και έρχεται εδώ να ξαναπάρει την ίδια γεύση. Και κάποιοι αθώοι που χωρίς να το ξέρουν φωνάζουν για ενότητα και συσπείρωση. Και κάποιοι άλλοι που μπούχτισαν και λένε «στον αγύριστο και οι θυσίες μας».
Είναι βαρύ το τίμημα που πληρώνει ο Ελληνισμός όταν και οι ολιγοστές ιστορικές στιγμές του προσβάλλονται και αποποιούνται τόσο βάναυσα. Σβήνεται η ιστορία του, τσαλαπατιέται η αξιοπρέπειά του. Το μνημείο των μαρτύρων του Αλύκου είναι το μοναδικό στη Βόρεια ΄Ηπειρο που αποτυπώνει ένα από τα πολλά πεπραγμένα των εραστών της ελευθερίας. Είναι η μοναδική ελληνική σφραγίδα την οποία αποδέχεται και η αλβανική πολιτεία γιατί συνάμα το γεγονός αποτελεί και το έναυσμα της παναλβανικής επανάστασης για την ανατροπή της δικτατορίας και την εγκατάσταση της δημοκρατίας που ξέσπασε ο 1990. Αν παλινδρομήσεις σ’ εκείνες τις στιγμές θα νιώσεις υπερηφάνεια για τη λεβεντιά των Ελλήνων, αλλά ταυτόχρονα και μια ταπείνωση για τους κόλακες της δικτατορίας που περιχαιρόταν το άδικο αίμα που χυνόταν. Σήμερα, μετά από 21 χρόνια απολαμβάνεις τα ίδια και χειρότερα συναισθήματα. Υπερηφάνεια που το γεγονός παραμένει αλησμόνητο και ταπείνωση που μερικοί το εκμεταλλεύονται για να κρατήσουν σε ισχύ το κατεστημένο στη Βόρεια ΄Ηπειρο. Στο όνομα της ψυχικής γαλήνης και της ευγένειας ο κόσμος δεν αντιδρά, αλλά καταπίνει την πίκρα του. Το Αλύκο έμεινε έρημο. Ο Ελληνισμός αλλοιώνεται, η γης φεύγει κάτω από τα πόδια και η ιδιαίτερη πατρίδα αγκομαχεί στις τελευταίες της στιγμές αφού της αφαίρεσαν τη ραχοκοκαλιά της: την εθνικότητα. Κι ο «άρχοντας», στο Αλύκο επιβάλλει στους ΄Ελληνες τον πολεμόχαρο αλβανικό ύμνο να τον αφουγκραστούν χωρίς λαλιά, ενώ ο επίσημος εκπρόσωπος του κράτους μιλάει για τον ελληνισμό και τη χριστιανοσύνη καλύτερα από όλους τους άλλους. ΄Ελεος!΄Ελεος!
Που χάθηκε η λεβεντιά;
Σημείωση "Βορειοηπειρώτη":
1 - Στο σχόλιο έγιναν λίγες τροποποιήσεις
2 - Η εικόνα της ανάρτησης, είναι αγιογραφία του μεγάλου Φώτη Κόντογλου. Παρουσιάζει τους αγράμματος αγωνιστές του 21’ να συλλογιούνται πάνω από τα αρχαία ελληνικά ερείπια. Δεν γνωρίζουν την ιστορία και τη σημασία τους, ξέρουν όμως ότι αυτά είναι η ψυχή τους και πλαγιάζουν δίπλα τους για να πάρουν δύναμη για τον αγώνα…
10 comments:
Δεν γνωρίζω ποιος το έγραψε..
πολύ ωραίο άρθρο και πολύ σωστά τοποθετημένο μαζί με την εικόνα του Κόντογλου!!!
''ΕΛΕΟΣ ΚΑΙ ΝΤΡΟΠΗ''ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΔΥΟ ΛΕΞΕΙΣ ΑΡΜΟΖΟΥΝ ΝΑ ΤΙ ΠΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΘΥΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΧΑΣΑΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ .ΔΕΝ ΣΑΣ ΦΤΑΝΕΙ ΑΥΤΟ ,ΚΑΝΑΤΕ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΡΕΝΑ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΣΚΟΤΩΣΑΤΕ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ ΕΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΟΛΟΦΟΝΗΣΑΝ ΔΙΧΩΣ ΕΛΕΟΣ. ΕΜΕΙΣ ΩΣ ΓΟΝΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΝΑ ΑΠΟΝΕΜΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ''ΕΠΑΡΧΟ ΧΡΗΣΤΟ ΚΑΙΣΗ'' Ο ΟΠΟΙΟΣ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ''ΑΓ.ΒΑΡΒΑΡΑΣ'' ΣΥΓΚΗΝΙΜΕΝΟΣ, ΠΟΥ ΕΊΣΑΣΤΑΝ ΕΣΕΙΣ (ΚΥΡΙΟΙ) ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ..? ΑΠΟΡΩ ΕΑΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΤΕ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ,ΟΠΟΥ ΕΚΦΩΝΗΘΗΚΕ ΤΟ ''ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ''ΜΕ ΤΟΣΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΟΠΩΣ ΠΟΤΕ ''ΠΡΙΝ'' ,ΑΛΛΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΠΑΝΤΑ ΛΑΣΠΟΛΟΓΕΙΤΕ ΑΠΟ ΑΠΟ ΚΑΤΟΤΕΡΟΥΣ ΨΥΧΗΚΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ..!
3:02
Εσύ μόνο ανώνυμος δεν είσαι!!!
είναι δικαίωμα σου να γλύφεις τον Καίση,κάποιο λόγο θα έχεις που το κάνεις γιατί μη μου πείς οτι συγκινήθηκες που σε περίμενε ο Καισης στην Αγ.Βαρβάρα
αν πραγμάτικά είσαι της οικογένειας που λές θα πρέπει να πεις ευχαριστώ σε άλους συγχωριανούς που τιμάνε τα παιδιά 20 χρόνια τώρα και που πολλές φορές εσείς οι ίδιοι απουσιάζατε τη ημέρα αυτή.
Με αυτό το μυνημα που έστειλες μη φοβάσαι πλέον ο πολύ συναισθηματικός έπαρχος θα σου το κάνει το ρουσφέτη
3:02 ntropi sou na kapiloneis tis psixes ayton ton paidion k ton pono ton goneon,pes to onoma sou alios eisai palian9ropos k ktinos. ta paidia ayta dolofonithikan apo alvanika xeria k papse na glifeis ayton ton apateona pou eno tha eprepe na ta timisei me times iroon tous glentise me alvanika troparia.
ai sixtir glifti
Θέλουμε η δεν θέλουμε ο Καίσης είναι έπαρχος του Αλύκου ,χρίζει τον ανάλογο σεβασμό και δεν πρέπει να χρησημοποιούμε τέτιους χαρακτηρισμούς για τους επάρχους μας...Πραγματικά είναι λυπηρό όταν για προσωπικές, ιδεολογικές και κομματικές διαφορές φτάνουμε σε λύσεις παρουσίας των αλβανικών ειδικών δυνάμεων. Πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να ξεχάσουμε τις διαφορές μας και να είμαστε ενωμένοι τουλάχιστον στις Εθνικές Επέτειους για να μην ξανασυμβούν τέτοια λυπηρά γεγονότα.Μόνο ενωμένοι μπορούμε να διεκδικήσουμε με αποτελεσματικότητα τα δίκαιά μας. Κύριε έπαρχε και διωργανωτές της εκδήλωσεις ντροπή για τον αλβανικό ύμνο...έχουμε τον δοξασμένο Ελληνικό μας ύμνο αυτόν και μόνο αυτόν πρέπει να αφιερώνουμε στους ήρωές μας και όχι να τους μολύνουμε και να τρίζουν τα κόκκαλά τους!!
1914
δεν έχω κάνενα πρόβλημα να γράψω το όνομα μου ,γράψε πρώτα εσύ το δικό σου.
δεν ντρέπομαι για τίποτα ,ίσως κάποιοι συγγενείς θα πρέπει να ντρέπονται γ αυτά που λένε και για κατι παλιανθρωπιες που έγιναν στην Αθήνα
5:06 o kaisis ta akouei giati epetrepse na simvoun ola ta parapano meta apo 20 xronia.. i mpalla paei stous ygetes tis dolofonimenis omonoias ap'ta idia tis ta stelexoi.. fisika k eimaste iper tis enosis alla aytous den tous endiaferei i enosis alla i eksousia.
afou leme oles tis alihties re pedia borite na moy pite giati oi oikogenies ferane alon ierea sthn ekklisia gia to mnhmosino?
γιατι κατι λιμπα σαν και του λογου σου τους πηρανε τα μυαλα και τους παιζουν μπαλα...
apantiste me oysiodis lexis kai oxi se akatalabistikh dialekto,alla ti na poyme ayto sas antiprosopevi.pepimeno thn apantisi stin erotisi poy sas ekana kai ayth th fora pite thn alithia mhn kriveste piso apo to daxtylo sas......
Δημοσίευση σχολίου