Κυριακή 7 Αυγούστου 2011

Στον Αριστοτέλη αξίζουν μόνο τιμές!


Το μεγαλείο ψυχής της οικογένειας Γκούμα
Με συγκίνηση, εθνική υπηρηφάνεια και παλμό από τους εκατοντάδες νέους που είχαν συγκεντρωθεί  σήμερα στη Χειμάρρα, πραγματοποιήθηκαν τα αποκαλυπτήρια της προτομής του εθνομάρτυρα Αριστοτέλη Γκούμα, ένα χρόνο μετά τη στυγερή δολοφονία του, γιατί υπερασπίστηκε το δικαίωμα να μιλάει την μητρική του γλώσσα, τα Ελληνικά.  Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν σχεδόν όλες οι Βορειοηπειρωτικές οργανώσεις, εκπρόσωπος της Ελληνικής Πρεσβείας στα Τίρανα, ο Γενικός Πρόεδρος της Ομόνοιας, ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ, έπαρχοι κ.α. Από την Ελλάδα τη Ν.Δ. εκπροσώπησε ο βουλευτής Κοζάνης Γ. Κασαπίδης και το ΛΑΟΣ ο κ. Χ. Καραθάνος.
Κατατέθηκαν περισσότερα από 20 στεφάνια από πολιτικούς, και εκπροσώπους ομογενειακών οργανώσεων από Ελλάδα και Αμερική. Τα αποκαληπτήρια πραγματοποίησαν ο πρόεδρος του Παραρτήματος Ομόνοιας Χειμάρρας κ. Νικόλαος Μπρίγκος και εκπρόσωπος της Ενωσης Χειμαρριωτών. Απουσίες που αξίζουν να σημειωθούν είναι αυτή του νέου δήμαρχου Χειμάρρας κ. Γκόρου, του κόμματος MEGA, του ΠΑΣΟΚ και του Προξενείου Αργυροκάστρου.  Το ΠΑΣΟΚ και την Ελληνική Κυβέρνηση αναμένωνταν να εκπροσωπίσει ο Υφηπουργός Υγείας κ. Μάρκος Μπόλαρης αλλά ματαιώθηκε τελευταία στιγμή, πιθανόν για τους λόγους που αναφέραμε στο χθεσινό άρθρο ή στης σημερινή αναστάτωση.  Άξιες αναφορές είναι επίσης και οι σπουδαίες δύο και μοναδικές ομιλίες, των κ. Αντώνη Νέτσου εκ’ μέρους της Ένωσης Χειμαρριωτών και του κ. Μόντη Κολίλα εκ’ μέρους της οικογένειας. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε τυπικά με τον εθνικό ύμνο και συνεχίστηκε με τα γνωστά συνθήματα της νεολαίας.   
Οι διαφωνίες
Εφόσον δεν είχε δοθεί κάποια έγκριση από τη νέα δημοτική αρχή για την τοποθέτηση της προτομής, αποφασίστηκε να τοποθετηθεί εντός της περίφραξης του κοινόχρηστο χώρου της εκκλησίας των Αγίων Πάντων και του ελληνικού σχολείου κάτι που διαφωνούσε ο  οικείος  μητροπολίτης Αργυροκάστρου κ. Δημητρίου που δεν ήθελε την ανάμιξη της εκκλησίας,  πέρα του θρησκευτικού τελετουργικού.  Από νωρίς το πρωί, στην εκκλησία των Αγίων  Πάντων που ήταν προγραματισμένο να γίνει η θεία λειτουργεία και το μνημόσυνο, είχε συγκεντρωθεί πλήθος  κόσμου που είδαν με έκπληξη τον μητροπολίτη να υποχωρεί από την εκκλησία και να τους αναγγέλλει ότι η λειτουργία θα γίνει στην εκκλησία της Αγίας Μαρίνας στην Κάτω Χειμάρρα. Τραγικές φιγούρες οι άνθρωποι της οικογένειας του Αριστοτέλη  που μετά την αρχική τους αμηχανία, αποχώρησαν με τα αδιάβαστα κόλλυβα στο σπίτι τους, μοιρολογώντας.  Οι παρευρισκόμενοι και αυτοί που προσέρχονταν χωρίστικαν σε τέσσερα μέρη, σε αυτούς που ακολούθησαν το μητροπολίτη, σε αυτούς  που παρέμειναν στους Αγίους Πάντες (οι περισσότεροι), οι συγγενείς  και κάποιοι άλλοι ακολούθησαν την  οικογένεια στο σπίτι ενώ μια άλλη ομάδα πήγε στον τάφο.
Η οικογένεια
Οι γονείς του Αριστοτέλη, παρά την πικρία τους για τα όσα συνέβησαν, προσήλθαν στην εκκλησία της Αγίας Μαρίνας για να προσευχηθούν για την ψυχή του παιδιού τους και να λάβουν την ευχή του δεσπότη, δίδοντας μαθήματα μεγαλείου ψυχής  μιας ελληνικής και χριστιανικής οικογένειας που γέννησε έναν ήρωα!  Σε μια τέτοια οικογένεια δεν ταιριάζουν τα συλλυπητήρια αλλά οι ευχαριστίες μας γιατί κάνουν περήφανη τη Χειμάρρα, τη Βόρειο Ήπειρο και όλον τον Ελληνισμό.  Η παρουσία τους στα αποκαλυπτήρια και ο εξαιρετικός λόγος του κ. Κολίλα  εκ μέρους της οικογένειας (σύζυγος της αδερφής του Αριστοτέλη), λειτούργησαν σαν καταλύτης στο θυμό που υπήρχε εναντίων όσων ευθύνονταν για  τη σημερινή ατιμία.

29 comments:

Δεροπολίτης είπε...

Δεοντολογικά οφείλεις να αναφέρεις την πηγή της φωτογραφίας. Όχι και τόσο μικρόψυχος...

Ανώνυμος είπε...

deropoliti!-deontollogika prepei na eisai poly m.........sygnomi....toso mporesa na antekso....

Alexandros είπε...

''Δεροπολίτη'', είσαι μίζερος!
Συγχαρητήρια Βορειοηπειρώτη!
Δεν μπόρεσα να έρθω στην Χειμάρρα.
Για όσα συνέβηκαν (επειδή υπέκυψαν στις απειλές του αλβανικού εθνικισμού), και για όσους εσκεμμένα απουσίασαν, ντροπή τους!
Για τους οικείους του Αριστοτέλη και για όσους τιμούν τη μνημη του:
ΑΙΩΝΊΑ ΣΟΥ Η ΜΝΉΜΗ συμπατριώτη Αριστοτέλη Γκούμα!
ΑΘΑΝΑΤΟΣ!

Βορειοηπειρώτης είπε...

Η προηγούμενη φωτογραφία σε αυτό το άρθρο ήταν από το deropoli.com. Αντικαταστάθηκε από μία κάπως καλύτερη από το http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr. και λέμε κάπως γιατί καμία δεν δείχνει τον πολύ κόσμο που ήταν πίσω από τους επίσημους γιατί δεν βόλευε ο χώρος. Σε αυτή τη διεύθυνση μπορείτε επίσης να δείτε πολλές φωτογραφίες και βίντεο χωρίς να σας κακολογούν που δεν τους ευχαριστείτε…

Ανώνυμος είπε...

Αυτή η εκκλησία θα ανταποκριθεί στο σύνθημα ορθοδοξία συν ελληνισμός θα σώσουν τον βορειοηπειρωτικό ελληνισμό.
Μπορεί να σιωπήσει κανείς για τα όσα συνέβησαν στην Αγία παρασκεβή στο Τεριχάτι. Όχι όμως και αυτά για τον Τέλη

ΑρΜΑρΤΩΛΟC είπε...

...ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ στην ΒΟΡΕΙΟ ΗΠΕΙΡΟ...

Ανώνυμος είπε...

"Οι Χιμαραίοι έχετε τη συνήθεια να καταπατείτε τη γη της εκκλησίας. Έρχονται και ορισμένοι από την Ελλάδα που με την παρουσία τους εδώ θέλουν να προκαλούν εθνικιστικές αναταραχές. Ο ναός αυτός δεν θα λειτουργεί όσο υπάρχει απ' έξω η προτομή..." ήταν μερικά από τα λόγια που είπε ο Μητροπολίτης Αργυροκάστρου υπό τα βλέμματα των εμβρόντητων πιστών.

Εσυ Βορειοηπειρώτη δεν τα άκουσες αυτά για να τα σχολιάσεις; Δεν είπε κανεις ότι οι Βορειοηπειρώτης είναι άγιοι, δεν είπε κανεις ότι είναι εντάξη με την εκκλησία, με τέτοιο μητροπολιτη φοβάμαι πως αντι να καλυτερέψουν θα γίνονται πολύ χειρότερα τα πράγματα, ο αρχιεπίσκοπος δεν τα βλέπει αυτά;

Ανώνυμος είπε...

Μπορεί κάποιος να περιγράψει τι πολιτικό παιγνίδι παίχτηκε στην Χειμάρα;

Ανώνυμος είπε...

Απλά 12.27. Τα είπε ο μητροπολίτης. Την συνέχεια του εθνικού έργου του Τέλη το έδωσαν κάποιοι από Ελλάδα. Η ΟΜΟΝΟΙΑ και οι άλλοι πολιτικοί φορείς (ΜΕΓΑ) το έκαναν γαργάρα. Υπό την πίεση των ελλαδιτών έβγαλε το κεφάλι στο γυαλί και η ΟΜΟΝΟΙΑ. Οι Ελλαδίτες δεν ασχολήθηκαν καν με το ΜΕΓΑ. Δεν του ζήτησαν ούτε στήριξη ούτε συνεργασία. το θεωρούν προδοτικό. Αδικαιολόγητη όμως και η απουσία του ΜΕΓΑ. Η ΟΜΟΝΟΙΑ όμως έκανε πολύ την πάπια και τον Πιλάτο.
Έκανε το δήθεν "αίτημα" προς το δημοτικό συμβούλιο. Δεν είχε ούτε επιχειρήματα, ούτε αποφασιστικότητα, ούτε θέληση. Ήταν σε ρόλο Πιλάτου. Στις εξελίξεις κατά το μνημείο διατήρησε τον ίδιο ρόλο και επίσημα, για το τι ήθελε η ηγεσία της ΟΜΟΝΟΙΑΣ, την εξέφρασε ο Μητροπολίτης. .... Τόσο πολύ θέλουν να τα έχουν καλά με τους αλβανούς.... Δείτε πόσο εθνικώς υποχωρητικοί είναι οι ηγέτες μας
Σημείο αναφοράς τι σκέπτονται και τι θέλουν οι Αλβανοί. Αποκαλύφτηκε για μια ακόμη φορά ότι σε κάθε κίνηση που αφορά τον ελληνισμό αυτή η ηγεσία από την μια επιδιώκει να πάρει τη δόξα και από την άλλη να ξεπουλήσει δλδ την εύνοια των Αλβανών. Και αυτή τη φορά όμως την πάτησε άγρια.

Κεραύνιος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

Βορειοηπειρώτη δεν μας είπες πώς έγινε και υπήρχαν στεφάνια με το όνομα του πρωθυπουργού και του αρχηγού της αντιπολίτευσης της Ελλάδας; Πώς εξηγείται που την τελευταία στιγμή αφαιρέθηκαν οι κορδέλες από τα στεφάνια αυτά; Ποιος τα ετοίμασε και γιατί το σχέδιο δεν λειτούργησε μέχρι τέλος, δλδ δεν κατατέθηκαν; Πως γίνεται που το στεφάνι του πρωθυπουργού της Ελλάδας χωρίς κορδέλα πλέον τοποθετήθηκε από τον εκπρόσωπο της πρεσβείας; Ποιος είχε την ευθύνη της όλης οργάνωσης; Γιατί η ηγεσία της ΟΜΟΝΟΙΑΣ ήταν απαθέστατη; Από τη μια ήθελε να φαίνεται αυτή ως οργανώτρια και από την άλλη στρουθοκαμήλιζε; Γιατί οι διοργανωτές δεν επέτρεψαν σε οργανώσεις Ηπειρωτών του εξωτερικών να καταθέσουν στεφάνια;
Είμαστε ανεύθυνοι, γελοίοι, ξέφραγο αμπέλι, δεν ξέρουμε τι θέλουμε και με προδομένο αυθορμητισμό δεν μπορούμε να πάμε πουθενά. Ούτε στους απλούς βορειοηπειρώτες μπορούμε να εμπνεύσουμε εμπιστοσύνη, ούτε την ελληνική πολιτεία μπορεί να παρασύρομε στην εθνικιστική αλητεία κάποιων

Ανώνυμος είπε...

1ον:
Ίσως δεν ήταν τυχαία η απουσία εκπροσώπων του ΠΑΣΟΚ παρά το ότι είχαν εξαγγείλει την παρουσία τους.
Δυστυχώς όπως φαίνεται ακόμη και ένα κρατίδιο όπως η Αλβανία εκμεταλλεύεται την άτολμη και μειοδοτική εξωτερική πολιτική του Ελληνικού κράτους.

2ον:
Η στάση του μητροπολίτη Αργυροκάστρου Δημητρίου έχει προφανώς αιτία.
Και δεν είναι άλλη από την προσπάθεια του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας Αναστασίου να "κατεβάζει" τους τόνους και να υπερασπίζεται την Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη εκκλησία "της ΑΛΒΑΝΙΑΣ".
Δεν αμφισβητούμε την προσωπικότητα και το έργο του αρχιεπισκόπου Αναστασίου. Ίδρυσε οικοτροφεία, τεχνικές σχολές, κέντρα υγείας στην περιοχή της Β.Ηπείρου στηρίζοντας έτσι τον Ελληνισμό που παραμένει στις πατρογονικές του εστίες.
Δεν μπορούμε όμως να ξεχάσουμε και αρκετά λάθη που σχετίζονται κυρίως με το εθνικό θέμα και τα οποία -όπως φαίνεται- συνεχίζονται μέχρι κ σήμερα-

όπως την επίμονη προσπάθειά του -ειδικά τα πρώτα χρόνια που τοποθετήθηκε εκεί ως έξαρχος του Οικ/κού Πατριαρχείου- να μην ταυτιστεί η Ορθόδοξη εκκλησία με τον βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό για να μπορέσει να παραμείνει στη θέση του.
Δεν είναι τυχαίο που άλλοι ιερωμένοι απελάθηκαν (περίπτωση αρχιμανδρίτη Χρυσόστομου Μαϊδώνη) ή σε άλλους (πχ μητροπολίτης Αργυροκάστρου Αλέξανδρος που ορίστηκε κ αυτός από το Οικ/κό Πατριαρχείο) δεν επιτράπηκε ούτε η μετάβασή τους στις μητροπολιτικές τους έδρες ούτε η είσοδός τους στην Αλβανία.
Ο αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος αντί να έχει Ιερά Σύνοδο με Επισκόπους είχε "κληρικολαϊκή σύναξη" (με χαμηλόβαθμους ιερείς και λαϊκούς που είχε ορίσει ο ίδιος) χωρίς να δείχνει να πιέζει για την τοποθέτηση των επισκόπων που είχε ήδη ορίσει το Οικουμενικό Πατριαρχείο, για να τοποθετηθούν τελικά μετά από πάρα πολλά χρόνια ΑΛΛΟΙ επίσκοποι- αποδεκτοί από την αλβανική κυβέρνηση (και φυσικά όταν τους Ορθόδοξους επισκόπους που θα έπρεπε να εκλέγει η Εκκλησία, τους ορίζει κατ ουσίαν μία κυβέρνηση, πόσο μάλλον η Αλβανική,τότε δικαιολογούνται και οι αντίστοιχες συμπεριφορές).
Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε μεμονωμένες περιπτώσεις με θείες λειτουργίες που γινόταν στα ΑΛΒΑΝΙΚΑ ενώ το πλήρωμα της εκκλησίας ήταν Έλληνες βορειοηπειρώτες
Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε ότι και πέρσι, στο 40ήμερο μνημόσυνο του Αριστοτέλη Γκούμα και πάλι δεν επιτράπηκαν ομιλίες στην εκκλησία.


Δυστυχώς ο σύγχρονος αγώνας για το βορειοηπειρωτικό που ξεκίνησε ο αγωνιστής Ιεράρχης ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ (γύρω στο 1980 -όταν άρχισαν να δραπετεύουν από την Αλβανία οι πρώτοι φυγάδες),
και το ΠΕΡΗΦΑΝΟ ΕΠΟΣ που έγραψε ο Σεβαστιανός και τα παλικάρια του και όλος ο Ελλαδικός Ελληνισμός που διεκδίκησε τα δικαιώματα των βορειοηπειρωτών αδελφών μας
-και μέσα από αυτούς η Ορθόδοξη Εκκλησία πρωτοστάτησε μία ακόμη φορά στηρίζοντας ουσιαστικά τον Ελληνισμό-
αμαυρώνεται σήμερα με τις προσπάθειες για "κατευνασμό" και την "αποχώρηση του μητροπολίτη από το ναό" επειδή στο προαύλιό του στήθηκε η προτομή του Αριστοτέλη Γκούμα.


Η στάση του μητροπολίτη Αργυροκάστρου Δημητρίου ήταν ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ και προσβάλει και τον ήρωα και το πλήρωμα της εκκλησίας του κ.Δημητρίου: τον βορεοηπειρωτικό ελληνισμό.
Ποιος ιερός κανόνας εξουσιοδοτεί μητροπολίτη να "απαγορεύει εις το εξής την τέλεση Θείας Λειτουργίας" σε εκκλησία επειδή στο προαύλιο της τοποθετήθηκε η προτομή ενός παλικαριού;

Όταν μια μέρα θα πάνε οι Αλβανοί να τον λιντσάρουν -γιατί οι Αλβανοί θα συνεχίσουν να παραμένουν ακραίοι εθνικιστές που δεν καταλαβαίνουν από "αγάπη" και "καλοπιάσματα"-
τον βεβαιώνουμε ότι δεν πρόκειται να τον σώσουν τα "κατορθώματά του" στο ετήσιο μνημόσυνο του Αριστοτέλη Γκούμα.

γράφτηκε στο
http://antiparakmi.blogspot.com/2011/08/blog-post_08.html

Κεραύνιος είπε...

Ποιος υπέκυψε και θα έπρεπε να ντρέπεται; Αν αυτοί οι οποίοι κατηγορούν τους διοργανωτές μπορούν να κάνουν καλύτερα κάτι μόνοι τους χωρίς την στήριξη κανενός γιατί δεν το κάνουν; Γιατί δεν μαζεύουν τα χρήματα να πληρώσουν έναν γλύπτη να φιλοτεχνήσει ένα μνημείο, να το τοποθετήσουν μπροστά στο σπίτι της οικογένειας Γκούμα και να τους διασφαλίσουν ότι θα το φυλάνε 24 ώρες το 24ωρο για να μην βρεθούν αντιμέτωποι με βανδαλισμούς; Που ήταν ο εκπρόσωπος του MEGA; που ήταν η ΝεΒ; Γιατί δεν κατέθεσε στεφάνι ο πρόεδρός της που βρέθηκε στην Χιμάρα; Αυτοί που φρόντισαν ώστε να αποδοθεί η ελάχιστη αυτή τιμή στον Τέλη έκαναν μια προσπάθεια και κατάφεραν τουλάχιστον κάτι. Μπορούσαν και καλύτερα ενδεχομένως αλλά αυτοί είναι και μέχρι εκεί φτάνουν. Οι υπόλοιποι τι έκαναν; Οι υπερπατριώτες μέλλοντες ιστορικοί ανιστόριτοι ασυμβίβαστοι που ήταν; Όσο για τον ...παπα που προσπάθησε να σαμποτάρει την εκδήλωση, δεν τα κατάφερε. Από εκεί και πέρα αυτός κάνει την δουλειά του και εμείς την δική μας. Τα υπόλοιπα είναι κουβέντες για πασατέμπο.
Δήθεν αίτημα; Γιατί δήθεν ρε αδερφέ, λες να θέλανε να πάει χαμένη όλη η προετοιμασία, ο κόπος και τα χρήματα που χρειάστηκαν; Έχετε ιδέα πόσο στοιχίζει μια μπρούτζινη προτομή αυτού του μεγέθους, η μαρμάρινη βάση και η μεταφορά της από την Αθήνα στην Χιμάρα; Καταλαβαίνετε ότι μιλάμε για πενταψήφιο αριθμό;
Πόση μιζέρια πια; μόνο συγχαρητήρια πρέπουν στους διοργανωτές που ετοίμασαν μια άψογη εκδήλωση και κατάφεραν να αποκρούσουν την προσπάθεια σαμποτάζ που είχε ξεκινήσει λίγες ημέρες πριν και η τελική επίθεση έγινε μέσω του ....παπα.

Ανώνυμος είπε...

βορειοηπειρώτη, είμαι ξανά ο 8.11. Έχω ακόμα και άλλα ερωτήματα να θέσω. Ασφαλώς όχι σε σένα. Για το κοινό. Γιατί η ΟΜΟΝΟΙΑ δεν μας ανακοινώνει το περιεχόμενου του αιτήματος προς το δημοτικό συμβούλιο της Χιμάρας; Μας χαρακτηρίζει τον Τέλη εθνομάρτυρα. Είναι δεν το αμφισβητώ. Πήρε όμως μια απόφαση η ηγεσία της ΟΜΟΝΟΙΑΣ που να λέει ότι ανακηρύσσει τον Τέλη Γκούμα εθνομάρτυρα; Όπως κάνει όταν θέλει να δώσει μια τιμητική πλακέτα σε κάποιον οπαδό της;
Ο ανώνυμος 8.45 μας λέει ότι η εκκλησία και ο αρχιεπίσκοπος, θέλει να φυλάει τα νότα από τις αλβανικές επιθέσεις. Έχει και δεν έχει δίκιο. Αν θυμάστε καλά, πέρυσι όταν σκοτώθηκε ο εθνομάρτυρας, όταν η ΟΜΟΝΟΙΑ σιώπησε ιχθύος για το εθνικό έγκλημα, πρώτος που σηκώθηκε και κατήγγειλε τη στυγερή δολοφονία, μάλιστα και με υψηλούς εθνικούς τόνους, ήταν ο αρχιεπίσκοπος. Μετά ακολούθησε η Αθήνα, τα Τίρανα (ο Μπερίσιας) και στο τέλος η ΟΜΟΝΟΙΑ. Ο Αρχιεπίσκοπος έκανε τη δήλωση αυτή επειδή πιθανόν να είχε ανάγκη για λίγη εθνική ελληνική ανάσα, εφόσον από καιρό φαίνεται ότι οι μετοχές στην Ελλάδα έχουν πέσει. Δέχτηκε όμως την εθνικιστική επίθεση των Αλβανών. Τώρα, λέτε ότι πήρε αυτή τη θέση για να βελτιώσει την εικόνα του στο αλβανικό κοινό;!!
Κάτι είπε και ο κεραύνιος. Φαίνεται που είναι στα μέσα. Καλός, αλλά θα πρέπει να προσέξει κάτι πολύ σημαντικό, όσοι πήγαν να προστεθούν με την καλή εθνική πρόθεση "στους διοργανωτές" την πάτησαν. Η εκδήλωση δεν ήταν ένα δείγμα ομοψυχίας, ενότητας, σύμπραξης και σύμπνοιας, αλλά η επίδειξη δύναμις κάποιων, {του νέου, για΄τι όχι και του παλιού βορειοηπειρωτικού κατεστημένου}, που τάσσεται εναντίον όλων των αντιπάλων και θέλησε να εκμεταλλευτεί αυτή την ημέρα, να βάλει λίγη εθνική μυρωδιά με την ελληνική σημαία και το αίμα του Τέλη, στο δικό της ανύπαρκτο εθνικό έργο. Κρίμα

Κεραύνιος είπε...

Αγαπητέ 11.17:
Τι να ανακοινώσει η ΟΜΟΝΟΙΑ; το αίτημα ήταν το προφανές να δωθεί άδεια για την τοποθέτηση του μνημείου σε δημόσιο χώρο. Διπλωματικά η δημοτική αρχή το παρέπεμψε για τον Σεπτέμβριο. Θες και ανάλυση τώρα;

Ο Τέλης είναι εθνομάρτυρας και δεν πήρε κανείς καμία απόφαση να τον ανακηρύξει σε τίποτα. Εθνομάρτυρα τον έκανε η αιτία της τραγικής δολοφονίας του όχι η ΟΜΟΝΟΙΑ.

Πέρυσι ο Πρόεδρος της ΟΜΟΝΟΙΑΣ ήταν παρών από την πρώτη στιγμή της δολοφονίας στο σημείο του εγκλήματος, ηγήθηκε του συντονισμού των κινήσεων διαμαρτυρίας και φρόντισε για τις αντιδράσεις όλων των υπολοίπων που αναφέρεις.

Η ανακοίνωση της Ένωσης Χειμαρριωτών ήταν σαφής: Όσοι επιθυμούν να καταθέσουν στεφάνια να επικοινωνήσουν. Όσοι επικοινώνησαν, μηδενός εξαιρουμένου, προστέθηκαν στην λίστα χωρίς να χρειάζεται τίποτα άλλο. Τα αποκαλυπτήρια του μνημείου ήταν μια σεμνή τελετή και όχι πανηγύρι. Κανείς δεν έκανε επίδειξη δύναμης. Ανάμεσα σε αυτούς που κατέθεσαν στεφάνι βρίσκονταν πρόσωπα που μόνο την συμπάθεια των διοργανωτών δεν έχουν, αλλά όπως σου είπα δεν υπήρχε περίπτωση να αποκλειστεί κανείς.
Είναι ντροπή σου και κρίμα να κατηγορείς χωρίς να γνωρίζεις. Οι προετοιμασίες για αυτήν την εκδήλωση ξεκίνησαν εδώ και πολλούς μήνες και έφτασε σε πέρας με πολύ κόπο και μεγάλη προσπάθεια.

Για τον Αναστάσιο είμαι πολύ μικρός για να μιλήσω ενώ η δική σου ανάλυση μου φαίνεται παιδιάστικη. Δεν μπορείς ενδεχομένως να αναλογιστείς την πολυπλοκότητα, το βάρος της ευθύνης, τις δυσκολίες και την ανάγκη τήρησης ισορροπιών που έχει η θέση του. Ας μην κρίνουμε τόσο εύκολα.

Ούτε τον Δημήτριο τον κρίνω τόσο εύκολα όσον αφορά τις προθέσεις του. Αυτό που κρίνω είναι η συμπεριφορά του και το λεξιλόγιό του. Θα έπρεπε να ντρέπεται. Δεν μπορεί να αποκαλεί εξτρεμιστές τους Χιμαραίους που αναγκάστηκαν να αφήσουν τον τόπο τους για μια καλύτερη τύχη. Άλλωστε αυτοί οι "εξτρεμιστές" βρίσκονται στο πλευρό της οικογένειας Γκούμα και αυτοί είναι που προσπάθησαν και έπεισαν την οικογένεια να αφήσουν τον θυμό στην άκρη και να ξεχάσουν την προσβολή του Αγίου Αργυροκάστρου καταφέρνοντας τελικά τον συμβιβασμό. Θα μπορούσε ο Μητροπολίτης ό,τι θεωρούσε σωστό να το κάνει όπως αρμόζει σε έναν πνευματικό ηγέτη (πόσο μάλλον έναν ηγέτη Χριστιανό Ορθόδοξο) και όχι να προσβάλλει και να αποκαλεί κλέφτες τους Χιμαραίους. Στο κάτω κάτω της γραφής αν θεωρεί ότι καταπατάται η γη της εκκλησίας ας σκεφτεί πρώτα ότι αυτή η γη ανήκει στον λαό της Χιμάρας γιατί αυτός είναι η εκκλησία της Χιμάρας και στην συνέχεια ας πάει να διεκδικήσει την μονή της Κακομαίας που την μετατρέπουν σε πολυτελές τουριστικό θέρετρο, την μονή των Αγίων Θεοδώρων που την είχαν μετατρέψει σε στρατόπαιδο και τόσους άλλους ιερούς τόπους μεγίστης θρησκευτικής αλλά και ιστορικής σημασίας που σφετερίζονται οι Αλβανοί.

Όσο για την κυβέρνηση και την αξιωματική αντιπολίτευση, είχαν δηλώσει πως θα δώσουν το παρόν και το είχαν επιβεβαιώσει επίσημα. Τι άλλαξε από το βράδυ του Σαββάτου μέχρι το πρωί της Κυριακής δεν είναι εις γνώσιν μου για να σου απαντήσω ούτε με ενδιαφέρει. Με ενδιαφέρει πως η σεμνή τελετή που επιθυμούσαμε πραγματοποιήθηκε. Τώρα εσείς συνεχίστε την παραφιλολογία άλλωστε υπάρχει μεγάλο ταλέντο ανάμεσά μας σε αυτό το κομμάτι.

Υ.Γ. Βορειοηπειρώτη, γιατί έσβησες τον προσδιορισμό που έδωσα στον μητροπολίτη; Δεν νομίζω πως εκθέτει εσένα. Άσε που έτσι όπως το έχεις αφήσει μπορεί να νομίζουν ότι είχα γράψει κάτι βαρύ. .......................

Βορειοηπειρώτης είπε...

Φίλε 8.11, για το πρώτο σχόλιο έχω να πω: 1)Δε θα τα πω όλα εγώ πες και εσύ κάτι, άλλωστε δεν τα ξέρω όλλα 2) νομίζω πως σε κάποια σου απάντησε ήδη ο Κεραύνιος.

Στο δεύτερο σου σχόλιο, γράφεις κάτι πολύ σημαντικό που ίσως δεν είναι πολύ γνωστό. Αν δεν γινόταν η ανακοίνωση του Αναστασίου, πολύ πιθανόν το θέμα Γκούμα να μην έπαιρνε τη διάσταση που πήρε. Ο «Βορειοηπειρώτης» με το που πληροφορήθηκε το συμβάν, έστειλε με email την είδηση σε δεκάδες μέσα στην Ελλάδα αλλα μόνο κάποια περιφερειακά blogs την δημοσίευσαν. Όταν όμως έκανε την ανακοίνωση ο Αναστάσιος, το θέμα έπαιξε σε όλα τα μεγάλα μέσα και στη συνέχεια έκανε δήλωση ο Αβραμόπουλος, το ΠΑΣΟΚ και όλοι οι άλλοι. Δεν έχεις δίκιο για την Ομόνοια και τους διοργανωτές, να προσθέσω σε αυτά που είπε ο Κεραύνιος ότι ο Μπολάνος και οι υπόλοιποι δεν καθόταν στα γραφεία της Ομόνοιας για να γράφουν ανακοινώσεις αλλα στην Χειμάρρα. Η ανακοίνωση της Ομόνοιας βγήκε λίγες ώρες μετά την κηδεία και δε νομίζω ότι περίμενε τους υπολοίπους. ( http://borioipirotis.blogspot.com/2010/08/blog-post_5840.html)

Κεραύνιε,
Επειδή τα σχόλια σου είναι επώνυμα και περιεκτικά, τα λαλούμενα σου έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο και θέλω να σου πω ότι συμφωνώ στα περισσότερα και διαφωνώ με το χαρακτηρισμό του δεσπότη και σε αυτό που λες στο πρώτο σχόλιο «αυτός τη δουλειά του και εμείς τη δική μας»! Ποιοι εμείς; Η εκκλησία δεν είναι ένας άλλος φορέας που θα πούμε δε βαριέσαι άλλος ένας κακός Βορειοηπειρωτικός φορέας και δεν ασχολούμαστε μαζί του! Είναι ο σημαντικότερος θεσμός που έχουμε, άσχετα αν κάποιος πιστεύει ή όχι. Το σύστημα διοίκησης της εκκλησίας είναι επισκοποκεντρικό και ο μητροπολίτης έχει όλη τη διοικητική και πνευματική ευθύνη. Μπορεί να μην ακούγεται και τόσο δημοκρατικό αυτό αλλά 2000 χρόνια έτσι λειτουργεί η εκκλησία και παρά τα προβλήματα της λειτουργεί καλά.
Δεν μου άρεσε καθόλου με τη συμπεριφορά του την Κυριακή και θέλω να πιστεύω πως η συγκίνηση του στο κήρυγμα της Αγίας Μαρίνας ήταν δείγμα μετάνοιας. Οπότε ας μη το χοντραίνουμε άλλο. Το καλύτερο παράδειγμα, όπως γράφτηκε και στο άρθρο, το έδωσαν οι γονείς του Αριστοτέλη και ας μείνουμε σε αυτό.

Ανώνυμος είπε...

Κεραύνιε, μη ασχολείσε με τον ανώνυμο 11.17 και λοιπά. Αυτ΄'ος είναι προβοκάτορας. Δεν του γράφω το όνομα. αυτό κάνει μια ζωή

Κεραύνιος είπε...

Βορειοηπειρώτη άσε με βρε αδερφέ να εκφραστώ όπως θέλω, εγώ φέρω την ευθύνη των λόγων μου. Όσο για το σχόλιο με το οποίο διαφωνείς, μάλλον το παρεξήγησες: δεν εννοώ πως η εκκλησία είναι ή πρέπει να είναι μακρυά μας. Αλλά αφού εμείς είμαστε μια εθνική μειονότητα σε ένα κράτος που προσπαθεί να μας αφανίσει και ο Δημήτριος είναι πνευματικός ηγέτης τόσο Αλβανών όσο και Ελλήνων, είναι χαζό και ίσως επικίνδυνο να περιμένουμε να σταθεί στο ίδιο μετερίζι με εμάς. Εκτός αν πάρουμε τα όπλα οπότε θα μπορεί και εκείνος να πάρει ένα στα χέρια του. Προς το παρόν όμως εκείνος πρέπει να κάνει την δουλειά του που είναι να φροντίζει τους πιστούς ανεξαρτήτως εθνικότητας και εμείς την δική μας που είναι να διεκδικούμε τα εθνικά μας δίκαια. Σε αντίθεση με όσα είπε ο μητροπολίτης, είμαστε πρώτα Έλληνες και μετά Χριστιανοί. Γιατί αν δεν είμασταν Έλληνες πρώτα ίσως να είχαμε γίνει μουσουλμάνοι όπως η συντρηπτική πλειοψηφία των Αλβανών και επειδή ο Ελληνισμός υπάρχει πολύ πριν τον Χριστιανισμό.

Ανώνυμος είπε...

Gia poion mitropoliti Argyrokastrou milate edo vre paidia !!
Ti sxesi exoume emeis me ti mitropoli Argyrokastrou,tis aytokefalis Alvanikis ekklisias? ?Ti doulia exoume emeis me tin "Kisha Autoqefale Shqiptare" tou "Dyraxiou, Tiranon kai pasis Alvanias" Anastasiou?
Kai Kopste to paramithi gia to "ergo" tou Anastasiou sti B.H.Tis synepies tou "ergou"tha tis deite se liga akoma xronia,otan tha trexoume kai tha agonizomaste na ksana-anoiksoume ta dimosia sxoleia kai nipiagogeia pou kleisane me tin emmesi symetoxi tis "Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare".(ean apo eleipsi paidion kleisan 5 sxoleia, alla 5 ekleisan epeidi ta sainia tis "Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare" eixan tin empnefsi na anoiksoun idiotika kai na mazepsoun kai ekeina ta liga paidia pou emeinan...Kai ypenthimizo pos ena idiotiko sxoleio anoigei kleinei efkola,gia na ksana anoikseis ena dimosio thelei agona omos,agona pou kapoia stigmi tha dosoume sto mellon...)
A, kai mias kai zo sto Argyrokastro...to teleftaio ergo ton Anastasiou -Dimitriou einai ena terastio tsimentino bunkeri-ekklisia aksias ekatomyrion eyro,prokalontas me tin spatali auti ton kathe foukara pou pernaei kai to vlepei tous dyskolous autous kairous pou pername..
Ton "mitropoliti" Dimitrio den thelo na ton xaraktiriso etsi gia na min mpeite ston kopo kai to kopsete... O dikos mas mitropolitis einai stin Konitsa...o maxitis tis Boreiou Hpeirou anapavete ekei, o pateras kai pneymatikos mas SEBASTIANOS......

Ανώνυμος είπε...

Κεραύνιε μη παίρνεις πολύ άδεια για να εκφραστείς!
Όσο και να προσπαθήσεις να πάρεις απόσταση από τα πράγματα και να δικαιολογήσεις καταστάσεις, δε σε χωράει.
Τώρα θυμήθηκες να βάλεις στο θρησκευτικό θρόνο τον Δημήτριο; Όλα του τα χρόνια αυτός μόνο με τον ελληνισμό λέει ότι ασχολείται. Η πλήρη ταύτιση του ιδίου και της μητρόπολης Αργυρόκαστρου είναι με την ηγεσία της ΟΜΟΝΟΙΑΣ και στην υπηρεσία του διασπαστικού έργου αυτής της ηγεσίας. Τώρα την έκανε την πατάτα και τρέχεις εσύ να μας πεις ότι ασχολείται με τους πιστούς Έλληνες και Αλβανούς ??? και το ζητάει η δουλειά του.
Εσύ τα ξέρεις καλά τα πράγματα διότι εκφράζεσαι σίγουρος πως σε περίπτωση που εμείς πάρουμε τα όπλα τότε θα αρπάξει κι αυτός το δικό του. Κερίνιος και όχι κεραύνιος μου μοιάζεις με τη λογική σου αυτή. Για να είσαι κεραύνιος ρίξε μια ματιά τι γίνεται μέσα στη μητρόπολη Αργυρόκαστρου, να δεις ποιος και ποιες υπηρεσίες κάνουν κουμάντο, να δεις μαύρες τρύπες και διαφθορά που θα ζήλευαν και οι του Βατοπεδίου.
Σταράτα τα λέει ο 1.28 π.μ αν και πολύ λίγα

Ανώνυμος είπε...

Ο 11.17 είμαι. Κεραύνιε σε χαιρετώ να ακούς πάντα τον 9.17 και θα πας πολύ μπροστά. Προσφέρει δωρεάν υπηρεσίες όλων των ειδών και κατηγοριών. Δεν έχει επιχειρήματα. Δουλεύει με τα κλισέ της ηγεσίας της ΟΜΟΝΟΙΑΣ, "προδότης","προβοκάτορας", "συνεργάτης των Αλβανών" και πολλά άλλα. Ούτε λογική έχει. Τι τη θέλει. Σκέφτεται η ηγεσία γι΄αυτόν

ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ είπε...

Όσοι θέλετε να γράφεται ανώνυμα, καλά είναι να γράφεται με κάποιο ψευδώνυμο γιατί δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε!

1,28.
Το σχόλιο σου το θεωρώ απαράδεκτο και πολύ χειρότερο από κάποιο χαρακτηρισμό που θα μπορούσες να κάνεις στο Δημήτριο. Δεν θα δημοσιεύονταν αν αυτή την άποψη την είχες μόνο εσύ. Την άκουσα αρκετές φορές και θα ήθελα να πω κάποιες σκέψεις.
1.Μητροπολή μας δεν είναι η Κόνιτσα αλλά η Αργυροκάστρου που δεν ανήκει στην Αλβανική εκκλησία αλλά στην Εκκλησία της Αλβανίας, έχει διαφορά. Σε αυτή την εκκλησία ανήκουν Έλληνες, Αλβανοί, Βλάχοι (άλλοι θεωρούν τον εαυτό τους έλληνες, άλλοι όχι), Μαυροβούνιοι, Σλαβομακεδόνες κλπ. Δεν είναι αλβανική η εκκλησία όπως δεν είναι αμερικάνικη η ορθόδοξη εκκλησία στην Αμερική και δεν είναι γερμανική η ορθόδοξη εκκλησία στη Γερμανία. Αλβανική θα γίνει αν εμείς γυρίσουμε την πλάτη και την αφήσουμε στους αλβανούς. Το ότι η Βόρειος Ήπειρος υπάγεται στην Αλβανία δεν φταίει η εκκλησία. Επιπλέον το να λες ότι εμείς δεν υπαγόμαστε στο Αργυρόκαστρο είναι σα να το πείρες απόφαση να χαρίσεις τη Β. Ήπειρο στους Αλβανούς.
2. Αν θα μπορούσε ο Σεβαστιανός να σου απαντήσει, θα σου έλεγε αυτό είναι τουλάχιστον προσβολή! Είναι γνωστό ότι μεταξύ Αναστασίου και περιβάλλοντος Σεβαστιανού υπήρχε μια ψυχρότητα αλλά ο Σεβαστιανός πέραν του εθνικού, σε εκκλησιαστικά θέματα της Βορείου Ηπείρου, μετά την τοποθέτηση του Αναστασίου δεν αναμίχτηκε ποτέ. Απ’ όσο ξέρω, όποιος άρχιζε να του κάνει παράπονα για τον Αναστάσιο, δεν του επέτρεπε ποτέ να συνεχίσει, του έλεγε «δεν ακούω κουβέντα, είναι ο επίσκοπος της περιοχής να τον βοηθήσετε όσο μπορείτε και μην του δημιουργείτε εμπόδια»
3. Ούτε εμένα μου αρέσει η αρχιτεκτονική της εκκλησίας του Αργυροκάστρου, αλλα σε κάποιους άλλους αρέσει και τα σχέδια δεν τα έκανε ο Αναστάσιος και ο Δημήτριος, έχουν ειδικούς συνεργάτες επιστήμονες τους οποίους εμπιστεύονται. Το ότι χρίστηκε μια νέα εκκλησία είναι θετική εξέλιξη.
4. Το θέμα με τα ιδιωτικά σχολεία της εκκλησία και του δημοσίου χωράει πολύ συζήτηση και σεβαστές η ανησυχίες.
5. Σκοπός μας δεν είναι να πούμε πόσο κακοί είναι οι άλλοι αλλα με καλοπροαίρετη κρητική αν κάποια πράγματα μπορούν να διορθωθούν. Με τέτοια σχόλια, το μόνο που κάνετε είναι να εκτονώνετε τον εγωισμό σας. Οι άνθρωποι της εκκλησίας και ο σεβασμιότατος είμαστε βέβαιοι ότι τα διαβάζουν όλα αυτά και καιρός είναι να πάρουν και δημόσια θέση για κάποια θέματα που προέκυψαν και σκανδαλίζουν τους πιστούς όπως αυτό με την Αγία Παρασκευή και τη Χειμάρρα.

Ανώνυμος είπε...

kai o 9.17.pm gia ton ekastote Keravnio.
Askolithite me kati allo. Oi Albanoi ethnikistes rixthkan apo simera se epithesi. Ti ehoume emeis vs epomeno vima ektos apo ti fagomara mas? Tipote. a, ehoume kai to eklogodhikeio sta Tirana?!
Ksehasa na proseksume toulahiston kamia provokatsia jati kapoioi epeidh den mporoun na askolithoun me ethniko ergo katapianontai apo tiw provokatses ki aytes dhistihos mono gia thorivo

Ανώνυμος είπε...

O Argyrokastrou gia na ta'xei kala me tous alvanous mou fainetai tha ta xalasei me tous VoreioHpeirwtes (oro ton opoio oute na akouei den thelei).

Ανώνυμος είπε...

Γράφετε γιατί δεν συμμετήχε το ΜΕΓΚΑ στην εκδήλωση. Θα ήθελα να ρωτούσα τους οργανωτές της εκδήλωσης αν έστηλαν επίσημα πρόσκληση στο ΜΕΓΚΑ, γιατί από εκεί άκουσα πως δεν έγινε κάτι τέτοιο. Ίσως λίγη σοβαρότητα σε παρόμιες εκδηλώσεις νομίζω θα ήταν για το καλό της εθνικής δικαίωσης από όλες τις πλευρές. Οι ανεμιστήρες λάσπης δεν οφελούν τον αγώνα μας, μας κάνουν ανυπολόγιστους.

Ανώνυμος είπε...

pros dikefalo,
o 1:28 eimai pali.
Den mou aresei poli na grafo, eidika me latinikous xaraktires...ti na kanoume omos.
Meno Dropoli kai sou upenthimizo pos i diki mou mitropoli legetai "Dryinoupolis Pogonianis kai Konitsis" me edra tin Konitsa!!!
Auto to kserei poly kala kai o Dyrraxiou Tiranon kai pasis Alvanias Anastasios kai o "mitropolitis" Argyrokastrou Dimitrios.
Esy file mou an theleis na anoikeis stin ekklisia ton alvanon ,slavomakedonon,gyfton klp,dikaioma sou, emena den mou aresei..
H Ekklisia tis Alvanias opos les den tha argisei na ginei kai Alvaniki ekklisia...ta pragmata ta exoun dromologisei oi alvanoi.
H mitropoli Argyrokastrou exei katantisei ... (αφαιρέθηκε)...ego to egrapsa esy kopsto an sou moiazei anarmosto...
Kai kati allo :
O Anastasios einai eis gnosi gia ola osa ginonte edo gyro, kai ta egkrinei,min to katantisete geleio to pragma...
(palia, legane pos oti kako kai lathos ginete to kanoun oi parakatianoi kommunistes, o Enveris den ta kserei auta , kai tha tous ekove ta podia...)
Toso poly noiazete i "Kisha Autoqefale Shqiptare" gia ti Dropoli, pou exei olo-olo enan papa gia 33 xoria,ki aytos enas vaftismenos prwin alvanos mousoulmanos einai...
An prostheseis kai tin energo symmetoxi tis ekklisias sta politika mas (tromara mas),denei to glyko tis "prosforas" tou Anastasiou pros ti B.Hpeiro.
kata ta alla mazi sou eimai dikefale.
nase kala.

Ανώνυμος είπε...

Afou eixe anoixti prosklisi pros olous i anakoinwsi tis Enwsis Ximariwtwn re paidia...

mipws to MEGA (kai opoiosdipote allos) ithele na tou strwsoun kai kokkini xali?!

H prosklisi nomizw dimosieytike ki edw ston voreioipiroti.

Ανώνυμος είπε...

Κεραύνιε άκου και κάτι.
Το ξέρεις εσύ που αυτός ο Μητροπολίτης, ο Αργυροκάστρου, πήγε χορωδία να ψάλει ύμνους στα αλβανικά στη Δερβιτσιάνη;
Το ξέρεις εσύ ότι δεν δέχτηκε να λειτουργήσει στο αιώνιο μοναστήρι του Μεσοποτάμου, αλλά στα δικά του νέα σαραγια. Το ξερεις εσυ που δε θελει ακομα να το παραλαβει, αλλα θελει να χτίσει έξω από το πανάρχαιο μοναστήρι έναν μικρό ναό με μπετον.
Το ξερεις ότι δεν πηγαινει να ψαλλει σε κανενα ιστορικο ναο και μοναστηρι. Φοβατε από τον παραδοσιακό μας θρησκευτικό πολιτισμό σαν ο διάολος απο τη θυμιάμα
Δεν καταλαβαίνω γιατι φοβάτε
Το ξέρεις εσύ ότι με πονηριά θεμελίωσε και έχτισε εκκλησία των Αγίων Σαράντα στο Αλίκο και δεν έχει βάλλει πέτρα απανωτή στο μοναστήρι των Αγίων Σαράντα στην πόλη μας. Ξέρεις τι σημαίνει αυτό; Ο Ζόγου , ο αυτοκήρυχτος Βασιλειάς των Αλβανών έδωσε στην πόλη αυτή με το ελληνικότατο όνομα το δικό του όνομα. Ο Ντούτσε έδωσε στην πόλη των Αγίων Σαράντα το όνομα της κόρης του. Ο Χότζα το είπε απλώς "ΣΑΡΑΝΤΑ". Μετά το 90, που για μας έγινε "Οι "Αγιοι Σαράντα" οι Αλβανοί αλλοίωσαν τον πληθυσμό.
Η εκκλησία αφαιρεί το σύμβολο του βαπτιστικού όνομά της και το μεταφέρει κάπου αλλού, ενώ θα μπορούσε την εκκλησία του Αγίου Χαραλάμπου να της έδιναν το όνομα των Αγίων Σαράντα, εφόσον είχαν αποφασίσει να ξεγράψουν το μοναστήρι;
Τωρα πεσ μου εσυ τι να πω εγω

Ανώνυμος είπε...

βορειοηπειρωτες να στε μονιασμενοι και αν μην τσακωνεστε...η φαγωμαρα θα μας φαει σαν εθνος...ειστε ελληνες και πρπει αν ειστε ενωμενοι γιατι ειστε σε δυσκολη περιοχη...με σεβασμο απο εναν ελλαδιτη

Δημοσίευση σχολίου