Θεωρεί απαράδεκτη την έκδοση «ΗΠΕΙΡΟΣ 4000 χρόνια ελληνικής ιστορίας και πολιτισμού».
Ο γνωστός αλβανός ιστορικός Kristo Frasheri, στην 9η δεκαετία της ζωής του, (2000-2010) έγραψε πάνω από δέκα ιστορικά βιβλία που σχετίζονται με την αλβανική ιστορία, την ταυτότητα του αλβανικού έθνους, τον Γεώργιο Καστριώτη, τον Αλί Πασά κ.α. Δεν παρέλειψε να ασχοληθεί και με την ιστορία της Χειμάρρα με το βιβλίο «Himara dhe perkatesia etnike e himarjoteve» (2005), θέμα που πουλάει πολύ στην Αλβανία.
Αυτό που χαρακτηρίζει τους αλβανούς επιστήμονες και κυρίως τους ιστορικούς, είναι ο δογματισμός με τον οποίο υπερασπίζονται τις απόψεις τους και ας μην έχουν στοιχεία για να τις τεκμηριώσουν. Ο κ. Frasheri δεν διατάζει να κατηγορήσει και τον αποβιώσαντα πριν από λίγα χρόνια, άγγλο ιστορικό Hammond ( μελέτησε όσο κανείς άλλος την προιστορική και κλασική περίοδο της Ηπείρου), ότι μεροληπτούσε υπέρ των ελληνικών θέσεων για την Ήπειρο!!!
Το γεγονός ότι είχε γεννηθεί στην Κωνσταντινούπολη και ότι η οικογένεια του συνδέονταν φιλικά με τον Fan Noli, θεωρούσε ότι είχε και το χρίσμα του ειδικό σε θέματα εκκλησίας.
Πριν από κάποιους μήνες είχε επιτεθεί με μακροσκελές άρθρο στη “Gazeta Shqiptare”, κατά του Αρχιεπισκόπου Τιράνων, χωρίς κανένα τεκμήριο εκκλησιαστικού δικαίου, άλλωστε αυτό δεν ήταν απαραίτητο στο κοινό που απευθύνονταν, για να τον χρίσει ξανά «δάσκαλο του έθνου». Συνέβαλαν σε αυτό και οι διαδοχικές απαντήσεις του μακαριωτάτου σε κάθε του άρθρο. Στο στόχαστρο του Frasheri αυτή τη φορά είναι οι συντελεστές της έκδοσης «ΗΠΕΙΡΟΣ 4000 χρόνια ελληνικής ιστορίας και πολιτισμού».
Λίγα λόγια για την έδοση:
Η έκδοση αυτή, ενημερωμένη με τα τελευταία πορίσματα της επιστήμης και της αρχαιολογικής έρευνας, αποτελεί την πρώτη πλήρη ιστορία της Ηπείρου από τους προϊστορικούς χρόνους έως σήμερα και καλύπτει ένα μεγάλο κενό στην διεθνή βιβλιογραφία. Στο έργο συνεργάσθηκε ένα μεγάλο επιτελείο Ελλήνων και ξένων επιστημόνων, ανάμεσα στους οποίους περιλαμβάνονται ακαδημαϊκοί, καθηγητές πανεπιστημίων και άλλοι ειδικοί επιστήμονες, αναγνωρισμένοι διεθνώς. |
Κάποια σημεία από το άρθρο του Kristo Frasheri, όπως μεταφράσθηκαν από το Βαλκανικό Περισκόπιο
Με ένα κείμενο 8.500 λέξεων στην εφημερίδα «Gazeta Shqiptare» ο Kristo Frasheri καταφέρεται κατά του συλλογικού έργου της Ακαδημίας Αθηνών «ΗΠΕΙΡΟΣ 4000 χρόνια ελληνικής ιστορίας και πολιτισμού» και χαρακτηρίζει ότι οι Έλληνες Ακαδημαϊκοί που συνέγραψαν το έργο αυτό σκοπίμως στρεβλώνουν την ιστορία της Ηπείρου, στοχεύοντας στην προσάρτησή της Βορείου Ηπείρου, στην Ελλάδα.
Σημειώνει μάλιστα, στο εκτεταμένο άρθρο του ότι ‘δεν υπάρχει Ακαδημία Αθηνών αλλά πίσω της κρύβεται το ελληνικό κράτος’. Δεν διστάζει επίσης, να καταφερθεί και κατά του Βρετανού ιστορικού Nicholas G.L.Hammond με την κατηγορία ότι μεροληπτεί υπέρ των Ελλήνων αφού βλέπει μόνο ελληνικές αρχαιότητες σε όλη την Ήπειρο.
Βασικός ιστός του άρθρου του 91χρονου Αλβανού είναι ότι οι Πελασγοί, πρόγονοι των Ελλήνων που αναφέρονται ως αρχέγονοι κάτοικοι της Ηπείρου δεν είχαν καμία σχέση με τους Έλληνες καθώς επίσης και οι Δωριείς δεν ήταν ελληνικό φύλο, άρα – καταλήγει- ότι δεν υπάρχει κατοίκηση Ελλήνων στην Ήπειρο στα αρχαιότατα χρόνια.
Θα παρουσιάσουμε ορισμένα τμήματα του κειμένου στο οποίο φαίνεται εμφανώς η αγωνία του να αποδείξει το αναπόδεικτο.
«Το όνειρο (των Ελλήνων) να επαναφέρουν το μεσαιωνικό Βυζάντιο είναι γνωστό ότι δεν εκπληρώθηκε. Επιπρόσθετα η νέα κατάσταση που διαμορφώθηκε έφερε διαδοχικές ιστορικές αποτυχίες στους Έλληνες.
Η Κωνσταντινούπολη χάθηκε για πάντα. Στη Μικρά Ασία έλαβε μια ντροπιασμένη στρατιωτική ήττα. Δεν κατάφερε να συμπεριλάβει στο νέο κράτος την Ανατολική Θράκη.
Ακόμη και η πολυπόθητη βόρεια Μακεδονία έμεινε εκτός συνόρων. Απέτυχε, ακόμη, και η προσάρτηση της Κύπρου.Στην Ήπειρο κατάφερε μόνο να αποσπάσει τη μισή, το νότιο τμήμα της. Ωστόσο, η απληστία δεν έχει σβήσει από την Αθήνα. Επιζητά μια νίκη. Μια νίκη η οποία είναι αναγκαία τώρα όσο ποτέ που πνίγεται στο χρέος. Η μόνη ελπίδα για μια νίκη –ηθική κυρίως- είναι να καταναγκάσει τα Σκόπια να αλλάξουν το όνομά τους και να πετύχει μια νίκη με την Αλβανία με την αυτονομία της «Βορείου Ηπείρου».
Για τον βρετανό ιστορικό θα σημειώσει:
«Την προϊστορική περίοδο της ελληνικής ιστορίας αναφέρεται ότι την έγραψε ένας βρετανός ιστορικός ο Nicholas G.L.Hammond, ο οποίος υπήρξε καθηγητής του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ της Αγγλίας και επίσης επίτιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων στην Ελλάδα. Μόνο μετά την ανάγνωση των κεφαλαίων που ασχολούνται με τον ελληνικό πολιτισμό της Ηπείρου γίνεται γνωστό γιατί το συλλογικό έργο των Ελλήνων ιστορικών προτίμησαν να αναθέσουν στον βρετανό καθηγητή αυτό το ιστορικό κομμάτι. Με τον τρόπο που αντιμετωπίζει την ιστορία της αρχαίας Ηπείρου ο N.G.L. Hammond έχει ξεπεράσει τους Έλληνες στην εκτίμησή τους σχετικά με τον ελληνισμό της Ηπείρου».
Και πιο κάτω :
«Κανένας αρχαίος Έλληνας συγγραφέας δεν ισχυρίζεται ότι οι αρχαίοι κάτοικοι της Ηπείρου ήταν Έλληνες. Οι Έλληνες και οι Πελασγοί ήταν δύο διαφορετικές εθνικότητες και κύριο πνευματικό κέντρο των Πελασγών, το ιερό της Δωδώνης ήταν η καρδιά της Ηπείρου. Στη συνέχεια βαπτίστηκαν οι θεοί των Πελασγών με συγκεκριμένα ελληνικά ονόματα θεών. Οι Πελασγοί έζησαν στην Ήπειρο πριν εμφανιστούν στα Βαλκάνια οι Έλληνες και Ιλλυριοί».
«Εσφαλμένη είναι επίσης – γράφει ο Kristo Frasheri- οι μαρτυρίες των αρχαίων συγγραφέων ότι οι Σελοί ή Ελλοί της Δωδώνης έχουν σχέση με τους Έλληνες. Σύμφωνα με τους μελετητές της ιστορικής γλωσσολογίας η σύνδεση αυτή είναι τεχνητή».
Σχετικά άρθρα:
6 comments:
καλα ο ανθρωποσ ειχει ξεφιγει,
ουστ ρε κομε το ενα ποδι στον ταφο σου ειναι ο ανθρωπος δεν ειναι να τον παιρνει κανεις στα σοβαρα.
Εμεις οι έλληνες είμαστε χαζοί. Δεν καταλαβαίνουμε ότι πίσω του υπάρχει ένα ολόκληρο τημ που εργάζεται σκληρά κατά της Ελλάδας. Αυτός πιθανόν να μη ξέρει καν τι γράφουν. Μπορεί και να πεθάνει και να χρησιμοποιούν το όνομά του. Εκείνο τους χρειάζεται. Λέγεται Κρίστο και ένας ΧΡΙΣΤΟΣ με τίτλο καθηγητή, όταν φέρεται κατά της Ελλάδας είναι πολύ σημαντικό. Εμείς ας κάνουμε ούστ!!!
«Κανένας αρχαίος Έλληνας συγγραφέας δεν ισχυρίζεται ότι οι αρχαίοι κάτοικοι της Ηπείρου ήταν Έλληνες.»
91 χρονών άνθρωπος και δεν ντρέπεται να το παίζει ιστορικός, αλλά να είναι τόσο αμόρφωτος;;; Θα του απαντήσω εγώ λοιπόν, για το αν οι αρχαίοι συγγραφείς θεωρούσαν τους Ηπειρώτες Έλληνες ή όχι, με τεκμήρια. Θα τα γράψω μάλιστα στα αγγλικά για να μπορούν να γίνουν διαβαστούν από όλους.
"But the Delians say much more about them than any others do. They say that offerings wrapped in straw are brought from the Hyperboreans to Skythia; when these have passed Skythia, each nation in turn receives them from its neighbors until they are carried to the Adriatic sea, which is the most westerly limit of their journey; from there, they are brought on to the south,the people of Dodona being the first Greeks to receive them.From Dodona they come down to the Melian gulf, and are carried across to Euboia, and one city sends them on to another until they come to Karystos"
Herodotus, Histories 4. 32 - 36
"So then, in travelling this road from the region of Epidamnus and Apollonia, one has on the right the Epeirotic tribes whose coasts are washed by the Sicilian Sea and extend as far as the Ambracian Gulf,415 and, on the left, the mountains of Illyria"
STRABO 7.7.323
Orionas Hellen
Herodotus in (6.126-127) says :
126. ...Then all those of the Hellenes who had pride either in themselves or in their high descent, came as wooers, and for them Cleisthenes had a running- course and a wrestling-place made and kept them expressly for their use.
127. From Italy came Smindyrides the son of Hippocrates of Sybaris, who of all men on earth reached the highest point of luxury (now Sybaris at this time was in the height of its prosperity), and Damasos of Siris, the son of that Amyris who was called the Wise; these came from Italy: from the Ionian gulf came Amphimnestos the son of Epistrophos of Epidamnos, this man from the Ionian gulf: from Aitolia came Males, the brother of that Titormos who surpassed all the Hellenes in strength and who fled from the presence of men to the furthest extremities of the Aitolian land: from Peloponnesus, Leokedes the son of Pheidon the despot of the Argives, that Pheidon who established for the Peloponnesians the measures which they use, and who went beyond all other Hellenes in wanton insolence, since he removed from their place the presidents of the games appointed by the Eleians and himself presided over the games at Olympia,--his son, I say, and Amiantos the son of Lycurgos an Arcadian from Trapezus, and Laphanes an Azanian from the city of Paios, son of that Euphorion who (according to the story told in Arcadia) received the Dioscuroi as guests in his house and from thenceforth was wont to entertain all men who came, and Onomastos the son of Agaios of Elis; these, I say, came from Peloponnesus itself: from Athens came Megacles the son of that Alcmaion who went to Crœsus, and besides him Hippocleides the son of Tisander, one who surpassed the other Athenians in wealth and in comeliness of form: from Eretria, which at that time was flourishing, came Lysanias, he alone from Eubœa: from Thessalia came Diactorides of Crannon, one of the family of the Scopadai: and from the Molossians, Alcon.
XIII. "...Thus the ambassador of Pyrrhus returned; and, when Pyrrhus asked him "what kind of a place he had found Rome to be," Cineas replied, that "he had seen a country of kings, for that all there were such, as Pyrrhus alone was thought to be in Epirus and the rest of Greece."
Eutropius (Abridgment of Roman History) Historiae Romanae Breviarium
Speech of Lykiskos, the representative of Akarnania to the Lakedaimonians (Spartans):
"In the past you rivalled the Achaians and the Macedonians, peoples of your own race, and Philip, their commander, for the hegemony and glory, but now that the freedom of the Hellenes is at stake at a war against an alien people Romans, ...And does it worth to ally with the barbarians, to take the field with them against the Epeirotans, the Achaians, the Akarnanians, the Boiotians, the Thessalians, in fact with almost all the Hellenes with the exception of the Aitolians who are a wicked nation......So Lakedaimonians it is good to remember your ancestors,... be
afraid of the Romans... and DO ALLY yourselves with the Achaians and Macedonians. But if some the most powerful citizens are opposed to this policy at least stay neutral and do not side with the unjust. "
"The deluge in the time of Deucalion, for instance, took place chiefly in the Greek world and in it especially about ancient Hellas, the country about Dodona and the Achelous, a river which has often changed its course. Here the Selli dwelt and those who were formerly called Graeci and now Hellenes."
Aristotle in Meteorologica
"Greece starts at Oricus and the most ancient part of Greece is Epirus."
Claudius Ptolemy, The Geographer
And don't forget Plutarch! He wrote biographies of Greeks and Romans. SO according to him Pyrrhus of Epirus was Greek!
we know of no Greek before Pyrros who fought against Rome.
Pausanias, 1.11
So someone must inform this uneducated old provocateur of history that almost all the ancient righters wrote that Epirus and Epirotes were GREEKS!!!!!!
Orionas
Σε συγχαιρω για τα αποσπασματα που εφερες.
Ειναι διαφωτιστικα και βοηθουν τον καθενα μας οταν μπαινουμε σε τετοιες συζητησεις.
Τα τρια πρωτα σχολια ειναι ασυναρτησιες και δεν προσφερουν τιποτα στη συζητηση.
elikranon
Δημοσίευση σχολίου