Του. κ. Αλέξανδρου Ζιούλη.
Ο Πατριάρχης Σεραφείμ Β´ γεννήθηκε στο Δέλβινο της Βορείου Ηπείρου, ήταν Μητροπολίτης Φιλιππουπόλεως και μετά εκλέχτηκε Οικουμενικός Πατριάρχης το 1757.
Ήταν ένας φλογερός Έλληνας που τίμησε με την παρουσία του το Οικουμενικό Πατριαρχείο της Κωνσταντινουπόλεως.
Ο Δελβινιώτης Οικουμενικός Πατριάρχης Σεραφείμ ὁ Β΄ προκειμένου να αποκαταστήσει τήν ενότητα καί να αναζωπυρώσει τό ελληνικό ορθόδοξο φρόνημα του λαού, διόρισε το 1760, ως ιεροκήρυκα τού Γένους, τον Πατροκοσμα (Άγιος Κοσμάς ) και πέντε άλλους μοναχούς από τό Άγιο Όρος, για τις τουρκοκρατούμενες περιοχές του Ελληνισμού ( βασικά ήταν σε όλα τα μέρη μας, Δέλβινο, στα χωριά του Βούρκου, στο Θεολόγο, Μουζίνα, Χιμάρα, Λούκοβο, Αργυρόκαστρο, Τεπελένι, Δερόπολη και μέχρι το Φίερη οπού και τον σκότωσαν οι τούρκοι και έγινε ο Άγιος των Ελλήνων) καθώς και τα Φραγκοκρατούμενα νησιά του Ιoνίου.
Η κίνηση αυτή, να στείλει ο Οικουμενικός Πατριάρχης Σεραφείμ ὁ Β’ το δάσκαλο του Γένους τον Πατροκοσμά στα χώματα της Ηπείρου βοήθησε αφάνταστα να σταματήσει η να περιοριστεί ο εξισλαμισμός των κατοίκων σε ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα και ειδικά στην περιοχή της Ηπείρου.
Ο Πατριάρχης Σεραφείμ Β´ γεννήθηκε στο Δέλβινο της Βορείου Ηπείρου, ήταν Μητροπολίτης Φιλιππουπόλεως και μετά εκλέχτηκε Οικουμενικός Πατριάρχης το 1757.
Ήταν ένας φλογερός Έλληνας που τίμησε με την παρουσία του το Οικουμενικό Πατριαρχείο της Κωνσταντινουπόλεως.
Ο Δελβινιώτης Οικουμενικός Πατριάρχης Σεραφείμ ὁ Β΄ προκειμένου να αποκαταστήσει τήν ενότητα καί να αναζωπυρώσει τό ελληνικό ορθόδοξο φρόνημα του λαού, διόρισε το 1760, ως ιεροκήρυκα τού Γένους, τον Πατροκοσμα (Άγιος Κοσμάς ) και πέντε άλλους μοναχούς από τό Άγιο Όρος, για τις τουρκοκρατούμενες περιοχές του Ελληνισμού ( βασικά ήταν σε όλα τα μέρη μας, Δέλβινο, στα χωριά του Βούρκου, στο Θεολόγο, Μουζίνα, Χιμάρα, Λούκοβο, Αργυρόκαστρο, Τεπελένι, Δερόπολη και μέχρι το Φίερη οπού και τον σκότωσαν οι τούρκοι και έγινε ο Άγιος των Ελλήνων) καθώς και τα Φραγκοκρατούμενα νησιά του Ιoνίου.
Η κίνηση αυτή, να στείλει ο Οικουμενικός Πατριάρχης Σεραφείμ ὁ Β’ το δάσκαλο του Γένους τον Πατροκοσμά στα χώματα της Ηπείρου βοήθησε αφάνταστα να σταματήσει η να περιοριστεί ο εξισλαμισμός των κατοίκων σε ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα και ειδικά στην περιοχή της Ηπείρου.
Ὁ Άγιος Κοσμάς ὁ Αιτωλός, με την ευλογία, την έγγραφη άδεια και την υποστήριξη του Δελβινιώτη Οικουμενικού Πατριάρχη Σεραφείμ Β’, δεν κουραζόταν επί 20 χρόνια νά επαναλαμβάνει στις 30 επαρχίες πού επισκέπτονταν «καλύτερον, αδελφέ μου, νά έχεις Ελληνικό σχολειό εἰς τήν χώραν σου, παρά νά έχεις βρύσες καί ποτάμια»l. Ὁ ίδιος, ἄν καί κληρικός, δέ δίστασε στή Χιμάρα νά γκρεμίσει τόν τρούλλο εκκλησίας γιά νά φτιάξει σχολείο. Πίστευε και διακήρυττε ότι «πιο θεάρεστο ήταν τό σχολείο». έτσι, πέτυχε να ιδρύσει πάνω από 200 ελληνικά σχολεία.
Το 1761 οι Τούρκοι και ο σουλτάνος έδιωξαν τον Δελβινιώτη Οἰκουμενικό Πατριάρχη Σεραφείμ το Β’ από το θρόνο του Πατριαρχείου για το εθνικό του έργο και τον έστειλαν εξορία στον Άγιο Όρος, οπού αυτός συνέχισε την εθνική πατριωτική του δράση για την εξέγερση των Ελλήνων εναντίων των τούρκο-οθωμανών.
Μάλιστα μετά από 7 χρόνια στην εξορία το 1769 εξέδωσε Ἐγκυκλίους καὶ καλούσε τοὺς Έλληνες νὰ συμμετάσχουν στην Επανάσταση, ἡ οποία είχε την στήριξη ἀπὸ τὴν Ρωσία.
Μετὰ τὴν ἀποτυχία τῆς Επανάστασης, κατέφυγε στὸ Κίεβο τῆς Ουκρανίας, οπού πέθανε το 1776.
Ο Δελβινιώτης Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης Σεραφείμ Β´ μπορεί να έμεινε μόνο 4 χρόνια στο θρόνο του Οικουμενικού Πατριαρχείου γιατί καθαιρέθηκε αμέσως από τον σουλτάνο και τους τούρκους, αλλά έχει μείνει στην ιστορία του Ελληνισμού ως ο φλογερός απροσκύνητος Πατριάρχης.
Τίμησε το Δέλβινο και τον Ελληνισμό με τους αγώνες του για την ελευθερία των Ελλήνων.Το 1761 οι Τούρκοι και ο σουλτάνος έδιωξαν τον Δελβινιώτη Οἰκουμενικό Πατριάρχη Σεραφείμ το Β’ από το θρόνο του Πατριαρχείου για το εθνικό του έργο και τον έστειλαν εξορία στον Άγιο Όρος, οπού αυτός συνέχισε την εθνική πατριωτική του δράση για την εξέγερση των Ελλήνων εναντίων των τούρκο-οθωμανών.
Μάλιστα μετά από 7 χρόνια στην εξορία το 1769 εξέδωσε Ἐγκυκλίους καὶ καλούσε τοὺς Έλληνες νὰ συμμετάσχουν στην Επανάσταση, ἡ οποία είχε την στήριξη ἀπὸ τὴν Ρωσία.
Μετὰ τὴν ἀποτυχία τῆς Επανάστασης, κατέφυγε στὸ Κίεβο τῆς Ουκρανίας, οπού πέθανε το 1776.
Ο Δελβινιώτης Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης Σεραφείμ Β´ μπορεί να έμεινε μόνο 4 χρόνια στο θρόνο του Οικουμενικού Πατριαρχείου γιατί καθαιρέθηκε αμέσως από τον σουλτάνο και τους τούρκους, αλλά έχει μείνει στην ιστορία του Ελληνισμού ως ο φλογερός απροσκύνητος Πατριάρχης.
(Για το κείμενο άντλησα πληροφορίες από την επίσημη ιστοσελίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου και το Βιβλιο ‘’ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ ΑΙΤΩΛΟΣ - ΒΙΟΣ & ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ’’)
12 comments:
Τι άλλο θα δούμε, ο Ζιούλης μας έγινε συγγραφέας. Ρε Βορειοηπειρώτη, τι δημοσιεύεις άρθρο του Ζιούλη (ότι νάνε δηλαδή)
Αγαπητέ ανώνυμε 10.09, το ιστολόγιο μας δεν φιλοδοξεί δάφνες λογοτεχνικής ωραιότητας. Είναι ένας χώρος που προβάλει μεταξύ άλλων και την Ιστορία του τόπου μας. Συγχαίρουμε τον κ. Ζιούλη που μας έστειλε το άρθρο εμείς το βρίσκουμε πολύ ενδιαφέρον. Δεν γνωρίζουν πολύ άνθρωποι ότι είχαμε Πατριάρχη από το Δέλβινο, ευχαριστούμε τον κ. Ζιούλη!
to 1757 den ypirxe vorios ipeiros kai pano ap ola den ypirxe ethniki syneidisi.
Ypirxan romioi kai tourkoi, tipota allo
‘’Αγαπητέ/ή’’ ανώνυμε/η 10:09,
Το παραπάνω κείμενο είναι ένα άρθρο και όχι φιλολογικό η φιλοσοφικό συγγραφικό έργο.
Χρειάζεται να διαθέτεις πολύ λίγη νοητική επάρκεια για να το καταλάβεις αυτό.
Εν πάση περιπτώσει, πίστευα όπως είπε και ο Βορειοηπειρώτης ότι, δεν γνώριζαν πολλοί βορειοηπειρώτες την ύπαρξη και την δράση του Δελβινιώτη Οικουμενικού Πατριάρχη Σεραφείμ Β’ που παρότρυνε, στήριξε και έδωσε την άδεια και την ευλογία στον Πατροκοσμά για το εθνικό έργο που επιτέλεσε στην ελληνορθόδοξη παιδεία, όπως επίσης και το αρχηγικό ρόλο του Οικουμενικού Πατριάρχη Σεραφείμ Β’ στην Εθνική επανάσταση κατά των τούρκων το 1769 με την στήριξη της Αικατερίνης Β', και γι’αυτό έγραψα το άρθρο.
Αλλά μετά από την παρέμβαση σου, σου ''υπόσχομαι'' ότι τα άλλα σημαντικά θέματα του τόπου και της πατρίδας μου, για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον τα αφήσω σε σένα να ασχοληθείς αφού εσύ φαίνεται να είσαι ‘’ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ’’. :--))
Σε ‘’χαιρετώ’’.
Αλέξανδρος Ζιούλης,
Εκ’ Δελβίνου.
Σύμβουλος Τύπου και Επικοινωνίας.
Απόφοιτος Πολιτικών Επιστημών
Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Υ.Γ. Αν θες μια πιο προσωπική συζήτηση, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μου στο e-mail: zioulis@ouc.ac.cy
Ηπειρος, τουρκοσοπορε υπάρχει πολύ πριν το 517 όπως και Ηπειρώτες. Το γεγονός ότι η Ηπειρος δεν ήταν διαιρεμένη σε Βόρεια και Νότια δεν σημαίνει ότι τα μέρη αυτά δεν υπήρχαν. Όσο για την εθνική συνείδηση, μπορεί τα αδέλφια σου οι Αλβανοί να μην την είχαν αναπτύξει ακόμη αλλά οι Έλληνες την είχαν από τα αρχαία χρόνια.
μια ενδιαφέρουσα συζήτηση: http://www.facebook.com/photo.php?pid=12792798&id=249999745284
Τα μερη αυτα υπαρχουν 4,6 δισεκατομμυρια χρονια, το οτι δε λεγοταν Ηπειρος δε σημαινει οτι δεν υπηρχαν.
Εισαι εντελως αγραμματος ή εντελως ηλιθιος;
Ποια εθνικη συνειδηση υπηρχε στην αρχαιοτητα; Σε λιγο θα μας πεις οτι εισαι και απογονος των αρχαιων ελληνων
εχεις δικιο, τα έθνη είναι εφέυρεση του 19ου αιώνα. κάποιος τρελός επιστήμονας τα ανακάλυψε
Το Ελληνικό Έθνος έχει Διαχρονική Συνέχεια!
Η μεθοδευμένη προσπάθεια ότι δήθεν ‘’το 18 αιώνα’’ εφευρέθηκε το ‘’ελληνικό έθνος’’ είναι αναληθές και προπαγανδιστικό.
Η Γλώσσα, η ελληνική γλώσσα δεν έπαυσε ποτέ να ομιλείτε και να γράφεται!
Παρακολουθείστε μια πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία του Κ. Χολέβα για την Διαχρονική Συνέχεια του Ελληνισμού!
http://www.antibaro.gr/node/1667
Όταν οι Έλληνες έκαναν επαναστάσεις εναντίων των τούρκων τα έκαναν για την ελευθερία και την δημιουργία Ελληνικού Κράτους.
Σίγουρα οι γείτονες μας ( όλοι τους) δεν είχαν εθνική συνείδηση και δημιούργησαν εθνική συνείδηση πολύ πιο μετά την δημιουργία των κρατών τους ( π.χ οι αλβανοί, οι σκοπιανοί κλπ.)
Αλλά παρακολουθήστε την ομιλία του Κ. Χολέβα για να καταλάβετε.
Είναι βλακεία ότι δεν είχαμε Ελληνική Εθνική Συνείδηση! Υπάρχει ιστορία, δεν είναι η Δραγούνα και οι αμόρφωτοι που θα μας επιβάλουν τα κόμπλεξ τους.
Μην πέσετε σε τέτοιες παγίδες ρε παιδιά!
δεν πατε καλα ολοι σασ ρε ειτε ελληνες ειτε αλβανοι θελετε να λετε οτι ειστε παλι δελβινιωτες ειστε
Ναι, είμαστε Δελβινιώτες! Έλληνες Δελβινιώτες!
egww eimai alvanos delviniwths !!! xatika para polh pou to delvino evgale enan tetoion anthropo .. twra eseis oi akraioi na pate na pnigite..kai apo tis 2 meries
Δημοσίευση σχολίου