Χάνεται άλλη μία ευκαιρία για την ανάπτυξη της Ηπείρου, τι θα ωφεληθεί η Αλβανία
Η ταφόπλακα ουσιαστικά μπήκε στον ελληνοιταλικό
αγωγό φυσικού αερίου, έργο πνοής για την Ήπειρο, καθώς προχωρούν και μάλιστα με
ταχείς ρυθμούς οι διαδικασίες για τον αγωγό που θα καταλήξει στην Ιταλία μέσω
της Αλβανίας.
Όταν τον περασμένο Φεβρουάριο ανέκυψε το θέμα με
τον ελληνοιταλικό αγωγό, οι ελληνικές αρχές επιχείρησαν να το υποβαθμίσουν
θεωρώντας ότι θα ξεπεραστεί.
Όμως οι διεθνείς κολοσσοί που παίζουν στην
ενεργειακή σκακιέρα της νοτιοανατολικής Ευρώπης δεν αφήνουν τον χρόνο να
περνάει και ουσιαστικά με τις κινήσεις τους βάζουν οριστικά στις καλένδες τον
ελληνοιταλικό αγωγό.
Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε στα Τίρανα
διυπουργική συνάντηση με τη συμμετοχή αντιπροσωπείας του σχεδίου του αγωγού
φυσικού αερίου ΤΑΡ (Trans Adriatic Pipeline).
Στη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκαν τα
οφέλη που θα έχει η Αλβανία από την υλοποίηση του ενεργειακού σχεδίου, το οποίο
θα "διατρέχει" το έδαφος της χώρας.
Ο διευθυντής του έργου του αγωγού ΤΑΡ Μπερνίμ
Πιετσορόφσκι δήλωσε ότι τα μεγαλύτερα οφέλη για την Αλβανία είναι η δυνατότητα
ανάπτυξης μιας εθνικής αγοράς υγραερίου, η αύξηση των ξένων επενδύσεων και η
εξασφάλιση άλλων διευκολύνσεων για την ένταξη της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αυτά κι ακόμη περισσότερα θα χάσει η Ελλάδα και η
Ήπειρος, η οποία μένει πλέον εκτός διασύνδεσης φυσικού αερίου.
Ο αγωγός φυσικού αερίου ΤΑΡ σχεδιάζεται να
μεταφέρει φυσικό αέριο από την περιοχή της Κασπίας και της Μέσης Ανατολής προς
την Ευρώπη.
Ο αγωγός θα μεταφέρει το αέριο μέσω Ελλάδας και
Αλβανίας στην Ιταλία, διασχίζοντας, υποθαλάσσια, 115 χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό οΤΑΡ θα τεθεί σε
λειτουργία το 2017 και θα μπορεί να μεταφέρει 10 δισ. κ.μ. κασπιακού αερίου το
χρόνο, με δυνατότητα αναβάθμισης στα 20 δισ. κ.μ. Τότε περίπου αναμένεται να
είναι έτοιμο το Σαχ Ντενίζ ΙΙ, του οποίου τα αποθέματα εκτιμώνται σε 1,2 τρισ.
κ.μ. και σχεδιάζονταν να τροφοδοτήσει τον ελληνοιταλικό αγωγό.
Πληροφορίες φέρουν την προσφορά που κατέθεσε ο
ΤΑΡ στο κονσόρτσιουμ να εξασφαλίζει περισσότερα πλεονεκτήματα για το
Αζερμπαϊτζάν και την Τουρκία απ' ό,τι ο ITGI, χωρίς να αφήνει κενά στη
χρηματοδότηση του έργου, το οποίο αναλαμβάνουν οι εταιρείες-μέτοχοι χωρίς να
διεκδικούν κοινοτική ενίσχυση.
Κύκλοι του υπουργείου Περιβάλλοντος άφηναν
ανοικτό το ενδεχόμενο συμμετοχής της ΔΕΠΑ στον ΤΑΡ, σε ένα ποσοστό της τάξης
του 10%-15%, όσο φέρεται να είχε προτείνει στα παρελθόν η νορβηγική Statoil
προς την ελληνική πλευρά.
3 comments:
ΟΣΟ, ΣΕ ΜΑΣ, ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΗΧΝΗ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΥ, Η ΜΟΙΡΑ ΜΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΥΠΟΦΕΡΟΥΜΕ.
Γραφουν μαλακιες. Ουτε οι Ηπειρωτες το ηθελαν το εργο για περιβαλλοντικους και τουριστικους λογους. Απο καιρο ειχαν ξεκινησει διαμαρτυριες.
pasignosto gia olloys poioi kanoyn tis diamartyries.
Δημοσίευση σχολίου