Οι πρόσφατες εξελίξεις στο χώρο μας
πρόβαλλαν για μια φορά ακόμα εμπράκτως και σε τόνους ιστορικής ευθύνης κάποιους
προβληματισμούς, που αφορούν την συλλογική μας ύπαρξη και εθνική και κοινωνική
μας συμπεριφορά με σημείο αναφοράς το παρόν και το μέλλον μας.
Πρώτο, σχετίζεται με τη διάλυση και
κατακερματισμό του κοινοτικού μας ιστού, είτε ως εθνικού, είτε ακόμα ως
κοινωνικού.
Δεύτερο, σχετίζεται με το γεγονός ότι,
αντί να αυτοπροσδιοριζόμαστε εθνικά με βάση την εθνική μας καταγωγή, τον
πολιτισμό, τις αξίες και επιτεύγματά μας, σε αντιπαράθεση με εκείνους τους
παράγοντες που μας παραβιάζουν τα εθνικά δικαίωμα, αρνούνται το πολιτισμό μας,
είτε τον οικειοποιούνται και σφετερίζονται για λογαριασμό τους, κάνουμε εντελώς
το αντίθετο.
Δεν καταπιαστήκαμε από την πραγματική μας εθνική και πολιτιστική
ταυτότητα. Την εγκαταλείψαμε είτε ως ανίκανοι, είτε διότι φοβηθήκαμε μήπως
προκαλέσουμε, είτε διότι αυτή η συμπεριφορά βόλευε και βολεύει τους πολιτικούς
εκπροσώπους στην προσωπική τους πολιτική και οικονομική επικράτηση.
Επίσης, αντί να είμαστε εξωστρεφείς προς
διεκδίκηση των εθνικών μας δικαιωμάτων και προσδοκιών, ενισχύοντας την
εσωτερική ομοεθνή ενότητα, κάναμε το αντίθετο. Μετατρέψαμε αυτό το είδος
εξωστρέφειας σε ισχυρό κίνημα εσωστρέφειας.
Εντοπίσαμε ως τους μεγαλύτερους αντιπάλους μας τους ομοεθνείς μας και με
τον τρόπο αυτό οδηγήσαμε σε σπαραγμό και στα άκρα τη διάσπαση όσον αφορά την
εθνική ενότητα, ομοψυχία και αλληλεγγύη. Το χειρότερο, είναι που στη δική μας εθνική
εσωστρέφεια ζητήσαμε και ζητούμε την συμπαράσταση εξωεθνικών παραγόντων, είτε
είναι πολιτικοί, είτε είναι άτομα, ή άλλες οικονομικές και κοινωνικές υποδομές.
Μεταξύ των δεκάδων παραδειγμάτων αναφέρω
τα πιο πρόσφατα.
Στη
Λήβενα. Το δικό μας επαρχιακό συμβούλιο παραχώρησε
άδεια σε ομοεθνείς μας για λατομείο, σε σημείο όμως που, απ΄ ό, τι φάνηκε
βλάπτει τα συλλογικά κοινοτικά συμφέροντα των κατοίκων της Λήβενας και του
Βελιάχοβου. Η αντίδρασή τους το επιβεβαιώνει.
Οι δικοί μας επιχειρηματίες για να κάμψουν
την αντίδραση των κατοίκων της Λήβενας, προσέλαβαν αλβανούς ήμι-μπράβους. Σαν
να μη έφτανε αυτό και η κρατική αστυνομία στράφηκε εναντίον των κατοίκων. Οι
ληβηνιώτες έμειναν μόνοι σ΄αυτή την άνιση «μάχη». Δεν υπήρξε διευρυμένη
κοινοτική ή εθνική αλληλεγγύη και αντίδραση. Δεν υπήρξε πολιτική στήριξη. Το
συλλογικό και εθνικό δίκιο εξουδετερώθηκε
μπροστά στην ανάγκη υπεράσπισης ή
κάλυψης των «δικών μας» πολιτικά τοπικών αρχόντων. Από την άλλη εκδηλώθηκε
φόβος μήπως η οποιαδήποτε αντίδραση αντιστρέφονταν στα κεκτημένα των πολιτικών
εκπροσώπων, δλδ αντιστρέφονταν κατά της
προσωπικής συνεργασίας τους με τις κρατικές δομές (είτε με τα επιχειρηματικά
συμφέροντα), που τους εξασφαλίζει το προσωπικό πολιτικό μέλλον.
Η κατάσταση απόγνωσης και η πίεση του
δίκιου ανάγκασε κάποιον κάτοικο του χωριού να ζητήσει βοήθεια από την Χρυσή Αυγή, με αποτέλεσμα να
προκαλέσει την άγρια εθνικιστική αντίδραση της αστυνομίας και άλλων δομών
εναντίον του και όλων των κατοίκων της Λήβενας. Το δίκιο μετατράπηκε σε αντι
δίκιο και οι κάτοικοι της Λήβενας σε ταμπού, η αναφορά του οποίου θυμίζει πλέον
Χρυσή Αυγή , άρα αλβανική αρνητική αντίδραση….!
Το
δεύτερο παράδειγμα,
η περίπτωση του βουλευτή Ξέρρα. Πρόσφατα, βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα του
αλβανικού τύπου ο Έλληνας Βουλευτής και Υπουργός Σπύρος Ξέρας. Τον θέλουμε, ή
δεν τον θέλουμε, ο κ. Ξέρρας χαίρει αυτών των αξιωμάτων. Που σημαίνει ότι μια
χειραφετημένη εθνική κοινότητα, παρά τις εσωτερικές επιφυλάξεις, βγάζει προς τα
έξω μια ενιαία, εθνική φωνή, υποστήριξη, ενότητα και ομοψυχία. Δεν το είδαμε σε
κανένα επίπεδο. Δεν είναι απλώς ότι λησμονούμε την λαϊκή παροιμία που λέει ότι
ό, τι ακούς στη γειτονιά σου περίμενέ το στη γωνιά σου. Δεν δείχνουμε ότι ξέρουμε να εκτιμούμε και υπερασπιζόμαστε τους ανθρώπους
μας μπροστά σε τρίτους. Απεναντίας, υπάρχουν ενδείξεις ότι ομοεθνείς πολιτικοί
αντίπαλοι του κυρίου Ξέρρα, συνέβαλαν στην όξυνση των πνευμάτων. (Πριν λίγο
καιρό ήταν ξανά δικοί μας άνθρωποι, οι οποίοι υπέδειξαν στον αλβανικό τύπο
ότι ελληνικά σχολικά βιβλία στη μητρική
γλώσσα δυσφημίζουν την αλβανική αξιοπρέπεια. Η υπόδειξη από τους δικούς μας
έγινε ως εκδίκηση εναντίον εκείνων που
έθεσαν σε κίνδυνο το δικό τους μονοπώλιο έκδοσης ελληνικών βιβλίων.)
Είπα, ότι τέτοια παραδείγματα υπάρχουν δεκάδες
γιατί όχι και εκατοντάδες. Αυτό δείχνει και το επίπεδο που φθάσαμε. Μια
κοινότητα συχνά, όταν συνειδητοποιεί ότι οι θεσμοί της έχουν φθαρεί και
απαιτείται κάθαρση, επιτρέπει τις εξελίξεις να την οδηγήσουν στη γερή βάση, τον
στεγανό πάτο, στο οποίο θα στηριχτεί για να οδηγηθεί με μεγαλύτερη δύναμη προς
τα μπρος. Η κοινότητά μας αλλοίωσε και
αυτόν το γερό πάτο και οδεύει τώρα προς στο άβαθο τέλος.
Γιατί; Επειδή οι
ίδιοι εμείς με αρχηγούς τους πολιτικούς δεν επιτρέψαμε κανένα θεσμό που να
μπορεί να κρίνει τον καθένα μας και να αποδίδει τις πρέπουσες ευθύνες. Μείναμε
καθημερινά με ένα πριόνι και τσεκούρι στα χέρια έτοιμοι να πριονίσουμε κάθε
αξία, του παρόντος και του παρελθόντος. Δεν επιτρέπουμε την καλλιέργεια νέων
αξιών στηριγμένων στην παράδοση και επιτεύγματα. Ή, αντί να προβάλλουμε μια
αξία, ένα έργο, προσπαθούμε να το μειώσουμε, δυσφημίσουμε, αποσιωπήσουμε. (όπως
συμβαίνει τώρα στη Δρόπολη). Επιτρέψαμε
στους ενόχους και σε εκείνους που ενέδωσαν, πρόδωσαν και εγκλιμάτισαν εθνικά,
να συνεχίζουν να κρατούν τα ινία των εθνικών μας ευθυνών. Οι πολιτικοί μας
σκοτώνονται να εκλεγούν, να καταλάβουν μια καρέκλα, όχι για να προσφέρουν για
το κοινό όφελος, αλλά για να επωφεληθούν και καρπωθούν προσωπικά από τα κοινά.
Καταλήγοντας θέλω να εξηγήσω γιατί επιρρίπτω συνεχώς καίριες ευθύνες
στους πολιτικούς εκπροσώπους και κυρίως σ΄ αυτούς της ΟΜΟΝΟΙΑΣ. Επειδή αυτοί
έχουν καταλάβει και κρατούν δια της βίας
την εθνική πολιτική εξουσία που κουβαλάει η ΟΜΟΝΟΙΑ. Την εξουσία αυτή
την χρησιμοποιούν, από την μια να αυτοσυντηρούνται πολιτικά σε προσωπική βάση
και από την άλλη να ασκούν πίεση, να αντιτίθενται σε καθετί που θέτει σε
κίνδυνο την εξουσία τους, να ισοπεδώνουν τα πάντα ως τον καλύτερο τρόπο
απόχτησης δικαιώματος ιδιωτικοποίησης των συλλογικών και διαχρονικών αξιών του
τόπου μας.
Αυτή
η ηγεσία φέρει την καίρια ευθύνη ώστε αντί οι Έλληνες βορειοηπειρώτες να
κρίνουν και να κρίνονται με βάση την προσφορά στα εθνικά, κρίνονται από τη
συγκεκριμένη ηγεσία, μέχρι ακόμα και «την ποιότητα» ελληνισμού του καθενός,
ξεκινώντας από τις προσωπικές σχέσεις που ο καθένας έχει με την ηγεσία αυτή.
Με αποτέλεσμα και η ενότητα, και η
εθνικότητα, και η ομοψυχία και η συνεργασία
έχουν αποχτήσει αυτή τη δομή, η οποία γκρέμισε πρώτα το δημοκρατικό
διάλογο και μετά τις γέφυρες επικοινωνίας, συνεργασίας και εθνικής αλληλεγγύης
και ομοψυχίας. Σήμερα γίνονται αντί
διάλογος, μονόλογοι για όλα αυτά και με σημείο αναφοράς «τον ηγέτη» των συμφερόντων.
Παναγιώτης Μπάρκας για Βορειοηπειρώτη
Αργυρόκαστρο 24.11.2012.
10 comments:
Και ενα τελευταιο Κυριε Παναγιωτη που δεν το ειπες.Ο Υπουργος Ξερρας σου καθαριζει την υποθεση με τον γιαννη-γιαννη στα δικαστηρια που εκρεμμει ........... τοσα χρονια στο Πανεπιστημιο και γιαυτο το εχεις παρει εργολαβαλικα να μας τον προωθησεις σαν Εθνοσωτηρα ενω ησουν ο Ιδιος ανθρωπος που πριν δυο χρνια τον εβριζες ασυστολα.Κυριε Παναγιωτη τα γραπτα μενουν.Με αγαπη ο βουνισιος καστερος
Καταστρέψατε τα παιδιά μας στο Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρου. Μιλάει εκ' του ασφαλούς να φανταστώ;;;
Θα έλεγα σε αυτά τα λίγα σχόλια ότι ο Μπάρκας δυστυχώς επιβεβαιώνεται σ΄αυτά που λέει. Ναι, ασφαλώς, ήταν απέναντι στο Ξέρρα όσο ήταν και στήριζε τη διευθαρμένη ηγεσία της ΟΜΟΝΟΙΑΣ. Κάποια στιγμή το κατάλαβε και τράβησε το δρόμο του δείχνοντας ότι δεν είχε την ανάγκη της ΟΜΟΝΟΙΑΣ να κάνει πολιτική καριέρα. Αυτός ο Μπάρκας και κάθε άλλος. Θα μπορούσε ακόμα ο Μπάρκας ο φίλος μου ο Πναγιώτης να έπερνε ως παράδειγμα τον εαυτόν του για το τρέξιμο που τρώει από τους αλβανούς χωρίς λόγο και μόνο με αφορμή. Γιατί ούτε το ίδιο το Μπάρκα βγήκε να τον υποστηρίξει κάποιος στην αδικία που του γίνεται. Απεναντίς τρύβουν τα χέρια ή θέλουν να τον δούν να πνίγεται και απορούν που αντέχει ακόμα. Και ο ΟΑΣΕ Αργυρόκαστρου δεν μπορεί να το πιστέψει το φαύλο κύκλο στην υπόθεση Μπάρκα. Απόρεσε ακόμα ο ΟΑΣΕ διότι τον Μπάρκα την τελευταία φορά τον έθαψαν δύο ελληνίδες δικαστίνες...
Με δύο φίλους μου προσφύγαμε μέχρι το Στρασβούργο για γνωμάτευση και για να βρεθεί τρόπος να ξεπαγιδευτεί η υπόθεση Μπάρκα από τα γρανάζια της αλβανικής δικαιοσύνης. Μακάρι ο Ξέρρας να τον βοηθούσε τον Μπάρκα στην υπόθεσή του. Ο Ξέρας και ο κάθε Ξέρας. Πιστεύω θα ήταν ευπρόσδεκτο. Δυστυχώς, προσπαθούν να τον βοηθήσουν κάποιοι Αλβανοί.... Πάντως έλεος. Με λύπησαν τα σχόλια αυτά... πάρα πολύ.... Μπάρκα σου ζητώ συγνώμη. Είχες τελικά δίκιο. Οι βορειοηπειρώτες είναι χειρότεροι από τους Αλβανούς Δεν μπορούν να σεβαστούν καμιά αρχή, άρα ούτε τον εαυτόν τους.Πώς να αντέξουν αυτοί το διάλογο και την χειραφετημένη άποψή σου....!!!!;;;
Ο Αθώος
opoios mpekei me ta pitoura ton trwne oi kotes...
athwe den nomizw na ste kai toso athwoi opws anaferete, oloi kanete kath me prwtarxiko skopo to diko sas sunferon kai epita to koino..makari na ekana lathos
Ποτέ δεν 2.35 δεν μπλέχτηκα με τα κοινά, γι΄αυτό και κάνεις λάθος!
Θα χαιρόμουν πάρα πολύ αν κάποια μέρα θα έβλεπα το φίλο μου το Μπάρκα να ασχολούνταν μόνο με το ερευνητικό του έργο...Να σταματήσει να ανακατεύεται άλλο με τα πίτουρα, γιατί δεν καταλαβαίνει πως καθημερινά τον τρώνε οι κότες
Ο Αθώος
ΡΕ ΜΠΑΡΚΑ!
ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟΥ ΉΣΑΣΤΑΝ ΔΥΟ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΗΣ ΜΙΣΗΣ ΩΡΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
ΣΑΣ ΑΚΟΥΓΑΜΕ ΟΛΟΙ .....ΑΛΛΑ ..... ΣΕ ΑΚΟΥΣΕ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΕΙΠΕ:
-ΑΥΤΟΣ ΝΑΙ! ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΦΩΝΗ!
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΘΑ ΑΚΟΥΣΟΜΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ!
ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΣΕ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΚΡΕΜΑΣΕ ΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΚΑΙ ΕΙΠΕ:
-ΤΟ ΚΟΥΡΚΟΥΤΙ ΜΑΣ ΕΦΑΓΕ ΤΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΛΙΤΗ!
Μα δεν το έχετε καταλάβει ακόμα ότι οΑθώος είναι ο ίδιος Π. Μπάρκας;Είναι φως φανάρι.
Νe 6.34 eheis dhikio. Etsi einai. To Barka dhen ton krataei me tipote kaneis otan einai monos. Ama ginei kai me dheftero, fidhi pou sas efage.
Eftihos pou kai me ton Athoo o Barkas kapou dhen ta vriskei. O Athoos, an einai aftos me ton opoio o Barkas pinei kapou-kapou kafe sti limni sta Giannena, einai hamillon tonon, alla ehei perissoteri pikra apo ton Barka. Ehei omos kai engratia. O ti grafoun edho ta akousa na ta lene. Ksero malista kai ti thelei na grapsei o Barkas sto epomeno. ...Ta ehei parei sto kraneio me ton Tavo... O Barkas fonaze kai o Athoos ton hremouse. "tha haseis, tou elege o "Athoos" to kiros sou giati tosa hronia se evlepan piso tou{ kai o Barkas tou milage gia arhes. Akousa kai alla pragmata ekei...O Athoos ondos dhen einai kai toso athoos. Dhen ksero apo pou alla ehei poles plirofories. O Barkas thelei tis plirofories alla thelei kai na mathei apo pou ta kserei o Athoos. Apo ekei tha rthei kai to tellos tous... Barka ase kai ton Athoo na plironei kamia fora... ehei perissotera apo sena. Mathe an theleis oti ksana grammëenon tha ehei ton Athoo o antras tis dhikastinas. Kai o albanos me to Strasbourgo lefta trha sou faei...! araktos
Arakte, eftiakses oli ayti ti synoptiki istoria, poy moiazei sikatzidhiki mania, gia na peiseis oti o Mparkas kai o athoos dhen einai to idio pragma? Ma afoy kanoyn ta idhia orthografika lathi!!! Nomizeis oti troei horto o kathigitis tis yfologias, poy spoydase epi alistu mnimis, dhe leme pou ... etsi gia saspens.
Eksijisa 8.39. Ego akousa sizitisi mias oras peripou sto kafeneio akrivos apenanti apo to limanaki ja to nisi kai na sou po sto idhjo trapezi pou kapote kathotane o Doules me to ..... N.... Itan Paraskevi 23.11.2012 kai i ora 13 kai 15 peripou otan irthan. Parenevika prota na spaso ti mouri tou kathijiti pou les oti spoudhase Aristoteleio epi Hoxha kai ekeino poz ematha na kanei kalla einai na aksiopoiei ton eafton tou jia na bgazei simperasmata. Dhe ksero an grafoun o enas gia ton allo. Thelisa episis na prokaleso kai ton "Athoo" gia tis pikroholes tou kai enantion mas... alla kamia andidrasi. Periergo eëinai pou ton Athoo to paei kai Pandoullas kai Kahrimanis kai kallogiannis kai Jerasimidhis... eno to Barka kaneis ap aftous dhen ton paei. Araktos
Δημοσίευση σχολίου