ΟΜΟΝΟΙΑ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μια ακόμη αισχρή πρόκληση εις βάρος του Ελληνισμού και της Ορθοδόξου κοινότητας σημειώνεται αυτές τις ημέρες στα Τίρανα. Πρόκειται για την προβολή, κατόπιν μακράς διαφημιστικής εκστρατείας, ταινίας του αλβανού σκηνοθέτη Εντμόντ Μπουντίνα με τον τίτλο «Μπαλκάν Παζάρ».
Η κινηματογραφική αυτή παραγωγή που συγχρηματοδοτήθηκε απ’ το Εθνικό Κινηματογραφικό Κέντρο της Αλβανίας (Υπουργείο Πολιτισμού Αλβανίας) και τη Διεύθυνση Κινηματογράφου της Ιταλίας (Υπουργείο Πολιτισμού Ιταλίας) καθώς και το Ίδρυμα Ιταλικού Πολιτισμού (Ιταλική Πρεσβεία στα Τίρανα), ασφαλώς όχι τυχαία επιλέχθηκε να προβληθεί τις ημέρες κοντά στο Ορθόδοξο Πάσχα.
Η ταινία τόσο ως προς το θέμα που πραγματεύεται, όσο και στις σκηνές που εκτιλήγει προσβάλει προκλητικά την μνήμη των Ελλήνων πεσόντων στον Ελληνο – Ιταλικό Πόλεμο το 1940 – 1941. Το σενάριό της βασίζεται σε μια προηγούμενη σκευωρία των αλβανικών ΜΜΕ και άλλων κέντρων ότι έχουν γίνει εκταφές ταφών πολιτών ώστε τα οστά τους να παρουσιάζονται ως των Ελλήνων στρατιωτικών. Κι αυτό με σκοπό να γελοιοποιήσουν μια απ’ τις πλέον ηρωικές σελίδες του σύγχρονου Ελληνισμού αλλά και της αντίστασης όλων των Ευρωπαϊκών λαών κατά του φασισμού.
Οι σκηνές κατά το μεγαλύτερο μέρος τους έχουν γυριστεί εντός Ορθόδοξου ι. Ναού διαπράττοντας στην ουσία ιεροσυλία καθώς οι σκηνές πολλές φορές είναι απρεπέστατες. Επιπλέον να αναφερθεί ότι ο συγκεκριμένος ι. Ναός, Γενέθλιο της Παναγίας στο Λάμποβο του Σταυρού, είναι ένα σπουδαίο μνημείο αιώνων και ως εκ’ τούτου είναι απαγορευμένο, κι όχι απλώς για λόγους πνευματικούς, να χρησιμοποιείται για άλλους σκοπούς. Το Ινστιτούτο Μνημείων της Αλβανίας που αυθαίρετα παρακρατάει το συγκεκριμένο ιερό τόπο οφείλει να δώσει μια εξήγηση.
Ο τρόπος όμως πως η συγκεκριμένη ταινία αντιμετωπίζει την προσωπικότητα του Ορθόδοξου κληρικού αποτελεί όντως μια αισχρή απομίμηση της αθεϊστικής προπαγάνδας στα χρόνια του κουμμουνιστικού διωγμού της πίστεως. Είναι μια κακιά αντιγραφή ακριβώς τρόπων και μεθόδων με τις οποίες το τότε καθεστώς ήθελε να στρέψει την κοινή γνώμη κατά του κλήρου και της ιεροσύνης.
Όσοι προσπάθησαν να την πλασάρουν αυτή την παραγωγή, προτάσσοντας την ελευθερία στην καλλιτεχνική δημιουργία, μάλλον παραβλέπουν ότι υπάρχουν και ηθικοί φραγμοί και δεοντολογικοί κανόνες που οριοθετούν τη σχέση μεταξύ της ελευθερίας στη δημιουργία και τη μη προσβολή.
Εδώ δεν πρόκειται απλά για την προσβολή μιας ολόκληρης κοινότητας, υφίσταται ξεκάθαρα εμπαιγμός με τα θεία και απ’την άποψη αυτή θεωρούμε ότι η κοινή γνώμη πρέπει να αντιδράσει. Στην ουσία είναι μια προσπάθεια καλλιέργειας εθνικού μίσους και θρησκευτικού ρατσισμού την ώρα που η τέχνη πρέπει να εξυπηρετεί ακριβώς το αντίθετο. Η προσπάθεια δε των ΜΜΕ να την προβάλλουν ώστε να γεμίσουν οι κινηματογραφικές αίθουσες δεν είναι παρά η συνέχεια του κλίματος που προσπαθούν μεθοδικά να καλλιεργούν όλους του τελευταίους μήνες.
Αγ. Σαράντα, στις 15 Απριλίου 2011
Εκ’ του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας
7 comments:
Το εθνικιστικο παραληρημα και ανθελληνικο των αλβανων δεν εχει τελειωμο αλλα αφου εμεις δεν αντιδραμε και πουλιομαστε σε αυτους με την πρωτη ευκαιρια τοτε δεν βρισκω ενα λογο να μην το κανουν αφου απ'τη φυση τους οι Μπερισα Ραμα και λοιποι αλβανοι ειναι ανθελληνες.Η Χιτλερικη θεωρια ηταν ο αφανισμος των Εβραιων,εμας κανονικα επρεπε να ηταν ο αφανισμος των αλβανων ομως προσπαθουμε να γινουμε οσο πιο υποδουλοι τους γινετε και αυτο θα φερει τον δικο μας αφανισμο.
''Κι αυτό με σκοπό να γελοιοποιήσουν μια απ’ τις πλέον ηρωικές σελίδες του σύγχρονου Ελληνισμού αλλά και της αντίστασης όλων των Ευρωπαϊκών λαών κατά του φασισμού.''
Eφόσον φασίστες-σωβινιστές ήσαν και είναι,τι αναμένετε να 'πούν κ α ι τώρα;Ότι θαυμάζουν τον ελληνικό πολιτισμό;Ένα κράτος-παρακράτος μαφίας που καταπιέζει Έ λ λ η ν ε ς πολίτες και που προσπαθεί να ματαιώση την απογραφή του ηπειρωτικού πληθυσμού.Δε θα το κατορθώσουν,όμως,καθότι η ιστορία μένει αληθής και αμείλικτη και αυτά τα γεγονότα που πιστοποιούν το δ ι ά χ υ τ ο ελληνικό χαρακτήρα της Βόρειας Ηπείρου δ ε ν αλλάζουν προς βαθεία των λύπη α λ λ ά κ α ι ε γ γ ε ν ή φ θ ό ν ο.Τυπικό δείγμα φθονερότατου και μισαλλοδόξου Σκιππετάρρου ο Κανταρές και η αναμηρυκαστική συγχορδία του 'στα Τίρανα.
Κ ά λ λ ι σ τ α πράττουν οι αδελφοί Χειμαρριώτες και να εξακολουθήσουν με αμείωτο τρόπο τη διαμαρτυρία των.ΈΧΟΥΝ ΑΝΑΦΑΙΡΕΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΕΣ 'ΣΕ ΓΕΙΤΟΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ Μ Α Σ ΚΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΩΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ Δ Ε Ν ΑΛΛΑΖΕΙ ΚΑΙ Δ Ε Ν ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙΤΑΙ.
Για να υπάρξη προοπτική π λ ή ρ ο υ ς ένταξης 'στην Ε.Ε. ως ισοτίμου μέλους η ''Αλβανία''-Σκιπερία(Shqiperia) οφείλει π ά ρ α υ τ α να διευκρινήση,ομολογώντας ο λ ό κ λ η ρ η την α λ ή θ ε ι α,για τα αυτοδιοικητικά,τ ο υ λ ά χ ι σ τ ο ν,βορειοηπειρωτικά αναφαίρετα δικαιώματα.Ε ι δ ά λ λ ω ς,η Ε υ ρ ώ π η είναι ερμητικότατα κλειστή για εκείνη.
ΚΑΜΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΠΡΟΣ ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΟΥΣ,Σ Ω Β Ι Ν Ι Σ Τ Ε Σ ΠΟΥ Ε Ξ Α Κ Ο Λ Ο Υ Θ Ο Υ Ν ΝΑ ΚΑΤΑΠΙΕΖΟΥΝ Ε Λ Λ Η Ν Ε Σ ΠΟΛΙΤΕΣ.
Κ Α Τ Α Γ Γ Ε Λ Ι Α ΚΑΙ Σ Τ Ι Γ Μ Α Τ Ι Σ Μ Ο Σ ΤΟΥ (ΠΑΡΑ)ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΑΥΤΟΥ ΜΟΡΦΩΜΑΤΟΣ 'ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΚΑΙ 'ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ.
http://antiparakmi.blogspot.com/2011/04/blog-post_14.html
http://antiparakmi.blogspot.com/2011/04/blog-post_11.html
http://antiparakmi.blogspot.com/2011/03/2532011-25.html
Ανώνυμος είπε...
Ο Ελληνικός Στρατός το '40-'41 συνέτριψε τους Ιταλούς και τους συμμάχους τους Αλβανούς και απελευθέρωσε την Β. Ήπειρο, που βέβαια δεν επέτρεψαν οι δικοί μας "σύμμαχοι" να μας αποδοθεί. Τους τσούζει, αλλά η Ιστορία δεν αλλάζει.
16 Απριλίου 2011 10:20 π.μ.
Ανώνυμος είπε...
ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΓΥΦΤΟΥΣ ΓΕΙΤΟΝΕΣ, ΑΥΤΑ ΠΑΘΑΙΝΕΙΣ....
16 Απριλίου 2011 2:25 μ.μ.
http://ksipnistere.blogspot.com/2011/04/blog-post_883.html#comments
Οταν γινετε κατι καλο,μια καλη κινηση εχω παρατηρισει πως τα σχολια ειναι απο 0 εως 10 το πολυ.Γιατι γινετε αυτο?Η δικη μου εξυγηση ειναι γιατι ειμαστε τετοια π@υστ@φαρα που μονο για να την πουμε στον αλλο γραφουμε,για να βρισουμε να μειωσουμε κτλ.Μια χαρα τα παμε,ειμαστε στο σωστο δρομο.
3-33...
To oti eimaste gkriniarides, exei kai to thetiko tou :
Einai i pio trani apodeiksi pws eimaste Ellines !
Den uparxei istoria elliniki xwris gkrinia kai fagwmara .
Tha sou dwsw ena aplo paradeigma :
O Megas Aleksandros prin ksekinisei ti megali ekstratia tou,zitise mono ena pragma apo tous ellines :gia oso kairo tha eleipe makria apo tin Ellada na min arxisoun polemo metaksy tous !
Emeis loipon mporoume na enwthoume otan o exthros exei erthei sto katofli mas........kai sas thymizw olonwn pws twra,ayti ti stigmi o exthros exei perasei idi to katwfli!
emeis to xava mas...
O ASYMBIBASTOS
Βρε παιδια κάτι άσχετο,την εκκλησία στο Αργυρόκαστρο τι βλέπετε ? τι μοντερνισμοί είναι αυτοί?
Δημοσίευση σχολίου